Shelyesin Foorumi
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

2020/11/28 - 3 - Buffa

Siirry alas

2020/11/28 - 3 - Buffa Empty 2020/11/28 - 3 - Buffa

Viesti kirjoittaja Elias Su 22 Marras 2020, 16:07

Shelyesin pikkujoulut olisivat tänään. Mä en tiennyt että mitä niistä tulisi jos Ella olisi täälä. Onneksi Mathias hoitaisi sen porukan juomat koska Togge oli ilmoittanut aikaisemmin viikolla että suunnitelmia oli muutettu siten että heille olisikin tarjolla vain buffa joten voitaisiin pyörittää palettia kolmella ihan hyvin.

”Miten yhdet ponitytöt on nyt vetänyt meidän ilopillerin noin vakavaksi?” Mathias kysyi kun olimme vaihtamassa vaatteita.
”En mä vakava oo. Mua vaa mietityttää että miten tän illan saa pyörimään kunnolla vaikka buffa helpottaakin hommaa suuresti” valehtelin Mattylle, sillä en halunnut puhua tuolle Ellasta.
”Niin vissii… Tuuksä käymää pihalla?”
”Mä haen kahvin, pari minaa nii mä tuun”

Palatessani kahvini kanssa alas lastauslaiturille oli Mathias jo puolessa välissä tupakkaansa.
”Mitäpäs Hoel sanot jos otettais tänään pieni skaba?” pilkahdus Mattyn silmissä kertoi että kyseessä ei tulisi olemaan todellakaan vain illan pisimmästä bongista.
”Ja todellakaan hänellä ei taida olla mielessä illan pisin bongi skaba?”
”Noo voidaan me sellainenkin ottaa jos haluat mutta mun idea…” Mathias ei päässyt lauseessaan loppuun kun Togge tuli ulos ja kävimme siinä pikaisen palaverin tulevasta illasta ennen kuin jätimme miehen polttelemaan tupakkansa omassa rauhassaan ja suuntasimme Mathiaksen kanssa takaisin ylös.

Mattyn katsoessa että baari olisi kunnossa ja tehdessään listaa alkoholeista, joita tuon täytyisi hakea täyttääkseen kaapit ja varmistaakseen että meillä olisi myös vaihtotankkeja kaljahanoille, katsoin itse että buffet linjasto olisi varmasti valmis iltaa varten. Se olisi koko illan myynnissä joten sitä pitäisi katsella aktiivisesti jos sitä menisi myös muille asiakkaille.

Kylmälinjastolle oli tuotu vihersalaatin lisäksi myös pari erilaista kalaa ja lämpöisellä puolella oli sitten esillä lammaspaistin siivuja, paria erilaista perunaa, lanttumuhennosta, lihapullia. Valikoima saattaisi varmaan muuttua illan mittaan, sillä en yhtään tiennyt millainen oli keittiön ajatus buffetin riittoisuudesta, mutta sen näkisi sitten illan mittaan. Buffet näytti todella herkulliselta ja tarkistettuani että kaikkea varmasti olisi, oli aika viimein avata ravintola ja ottaa ensimmäiset asiakkaat sisään. Onneksi tässä oli vielä parisen tuntia ennen h-hetkeä.
Elias
Elias

Viestien lukumäärä : 47
Ikä : 22
Paikkakunta : Osan
Join date : 30.10.2020
Karma : 0

Jassu, Catu and Emilie tykkäävät tästä

Takaisin alkuun Siirry alas

2020/11/28 - 3 - Buffa Empty Vs: 2020/11/28 - 3 - Buffa

Viesti kirjoittaja Elias Su 22 Marras 2020, 16:07

Mathiaksen näkökulmasta:

Elias oli ollut koko viikon jotenkin kireä ja varsinkin aina kun se oli kuullut edes mainittavan Shelyesin pikkujoulut se oli kiristynyt vaan entisestään. Mä olin kehitellyt suunnitelman millä mä saisin sen ajatukset käännettyä pois niistä ponitytöistä, vaikka pakko kyllä myöntää, ne oli ihan hyvän näköisiä ja niihin törmäisi kyllä mieluusti jossain semmoisessa tilanteessa missä sellaisen voisi viedä vaikka kotiin asti.

Eliaksen liittyessä mun seuraan mä päätin pistää pallon pyörimään mun ehdotuksen osalta.
”Mitäpäs Hoel sanot jos otettais tänään pieni skaba?” kysyin ennen kuin vetäisin uudet henkoset tupakastani.
”Ja todellakaan hänellä ei taida olla mielessä illan pisin bongi skaba?” Elias katsoi minua sellaisella ilmeellä että tuon mielenkiinto oli heräilemässä mutta silti tuo ei ollut ihan vielä oma itsensä.
”Noo voidaan me sellainenkin ottaa jos haluat mutta mun idea…” kerkesin aloittaa ennen kuin Thorvald astui ulos ja sytytti oman tupakkinsa ja aloimme pitämään palaveria tulevasta illasta ja lähdimme sen jälkeen katsomaan Eliaksen kanssa että sali olisi kunnossa ja buffet linjasto olisi valmiina asiakkaita ajatellen.

Vielä ennen kuin oli aika avata ravintola mä kerkesin nappaamaan Eliaksen juttuihini.
”Hei se mun idea siitä skabasta. Skabaillaanko siitä kumpi kerää tän illan aikana enemmän puhelinnumeroita?”
”Vittu Mathias sun kanssas… Vaan sulta voi odottaa jotain tommosta vetoa, ja mä haluan ihan mielenkiinnosta vaan nähä että miten tää päättyy joten mukana ollaa. Häviäjä tarjoaa kaljat Gjemmessä” Elias virnisti ennen kuin asteli avaamaan ravintolan ja johdattelemaan ensimmäiset asiakkaat pöytäänsä. Kuulin tuon puhuvan taas mennessään sen pienen määrän suomea mitä toinen oli viitsinyt opetella ja aloin jo nyt epäilemään että joutuisin maksumieheksi tän illan aikana ja minähän en siihen kohtaloon tyydy.
Elias
Elias

Viestien lukumäärä : 47
Ikä : 22
Paikkakunta : Osan
Join date : 30.10.2020
Karma : 0

Jassu, Catu and Emilie tykkäävät tästä

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa