Shelyesin Foorumi
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

(KIINNI) Hoitohevoshaut kevät 2014!

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Siirry alas

(KIINNI) Hoitohevoshaut kevät 2014!  Empty (KIINNI) Hoitohevoshaut kevät 2014!

Viesti kirjoittaja Jassu La 17 Toukokuu 2014, 14:40

Tallin avauduttua uudessa web-osoitteessa kaikki hevoset hakevat hoitajaa!
Tallin vanhoilla hoitajilla on etuoikeus jatkaa hoitajana joko vanhan tai uuden hoitohevosen kanssa.

Ohjeet ovat vanhat tutut:

1. Esittele virtuaali-sinäsi. Muista käyttää samaa nimimerkkiä, kuin millä haluaisit hoitajalistoille. Onko sinulla aiempaa kokemusta virtuaalihevosista tai piirrospuolesta, kerro luonteestasi hieman ja tykkäätkö esimerkiksi kirjoitella tai piirtää paljon?

2. Kerro, kenelle haluat hakea. Miksi juuri sinut pitäisi valita kyseisen ponin hoitajaksi?

3. Jos haluat, voit linkittää mukaan piirroksiasi tai tarinoitasi, jotta saisimme hieman näyttöä, minkälainen on sinun tapasi hoitaa.

4. Asennetta! Kirjoita sillä tavalla, kuin sinä olet. Täällä Shelyesissä arvostamme persoonallisuutta ja huumoria, virtuaalihevostelun ei tarvitse aina olla niin vakavaa (:

Hoitajaa hakevat siis:




Tähänastiset tulokset (päiv. 20.7.2014):



til-o. Grimville Prebourbon "Roni". . . . . . . . . . . . . . . Ida
nfld-o. Newell Lucas "Lucas". . . . . . . . . . . . . . . Saara
rist-r. Just Like Em' "Loka". . . . . . . . . . . . . . . Emma
eest-r. Rafaleer "Raffe". . . . . . . . . . . . . . . Elsa
isl-t. Feítl frá Lofoten "Feitli". . . . . . . . . . . . . . . Sølvi
she-t. Eminette v. Doonhof "Nette". . . . . . . . . . . . . . . Inkeri
nvh-t. Kornblomst e Vinja "Vinja". . . . . . . . . . . . . . . Nettan
bsp-t. Dimona Nova "Dimona". . . . . . . . . . . . . . . Inga-Stina
isl-t. Brella frá Vatn "Brella". . . . . . . . . . . . . . . Anni
rp-t. Chapelle CI "Kiki". . . . . . . . . . . . . . . Julia
nvh-t. Danseren Skjønnhet Tor "Heta". . . . . . . . . . . . . . . Jasu
nvh-t. Brynhild Snøbær "Stella". . . . . . . . . . . . . . . Aiya
rist-r. A.M. Mässaja "Aage". . . . . . . . . . . . . . . Evelyn
nvh-o. Brynhild Thorald "Arne". . . . . . . . . . . . . . . Petter & Frida
nvh-o. SHS Eldgrim "Emil". . . . . . . . . . . . . . . Lisette
nf-r. Speak of the Devil "Tevi". . . . . . . . . . . . . . . Cilla


Viimeinen muokkaaja, Jassu pvm La 27 Joulu 2014, 23:48, muokattu 8 kertaa
Jassu
Jassu
Tallin omistaja

Viestien lukumäärä : 558
Join date : 01.03.2014
Karma : 17

http://hiirenkolo.net/shelyes

Takaisin alkuun Siirry alas

(KIINNI) Hoitohevoshaut kevät 2014!  Empty Vs: (KIINNI) Hoitohevoshaut kevät 2014!

Viesti kirjoittaja Saara La 17 Toukokuu 2014, 17:46

Hellurei kaikille ihanille Shelyesläisille!

Kuka toi on?
Saara Harjujen, tutummin Saara, on 13 vuotias tyttö, jolla on keskipitkät, punamustat hiukset. Pituutta tytöltä löytyy 156cm ja painoa sopivasti. Saara harrastaa ratsastuksen lisäksi tanssia ja voimistelua, joten tyttö on melkoisen notkea tapaus. Koulussa keskiarvona on 8.6 ja suosikki aine on liikunta. Saaralla on siniset silmät, joita ei ole pilattu liialla meikkaamisella. Tytön lempivärejä ovat lila, vaaleanpunainen ja kaikki raikkaat, kesäiset värit. Kesäisin neidin yllä näkee bandeaun/topin, shortsit ja conssit. Ilman viiletessä päälle vaihtuu collarit, tupsupipo ja takki, mutta converset pysyvät ympäri vuoden. Ratsailla Saaran päällä näkyy ruskeat housut, musta kypärä ja joku viileä takki/huppari. Hiukset ovat yleensä auki, letillä tai nutturalla.

Ketä haluaisin rapsuttaa?
Oikea vastaus siihen on Luca! Poni sulatti sydämeni täysin, jo heti ulkonäöllään. Luonteen luettuani, rakastuin täysin tuohon kohteliaaseen herrasmieheen. Sen koko olemus otti minut valtaansa. Olisin ihan hyperkyperdyper kiitollinen, jos saisin kunnian hoitaa sitä. Sormeni syyhyävät kirjoittaa sille mitä vauhdikkaimpia tarinoita ja raapustaa sympaattisia kuvia. En ole ennen hoitanut saman rotuista tai väristä ponia, joten tämä toisi vaihtelua normaaliin arkeeni.
Miten tommosen ihanuuden on saanu bongattua? ;3

Miksi juuri tämä mesta?
Noh, noh... Jos nyt sanottaisi lyhyesti, niin tämä on aivan mahtava paikka! Sivut kauniin yksinkerttaiset ja helppokäyttöiset, selkeä foorumi, kauniit kuvat, valloittavat ratsut, mukavan tuntuinen porukka... Listaa voisi jatkaa loputtomiin:3 Päädyin tänne hevostalli.netin kautta. Odotin, että hevosia tulisi hakuihin ja tattadadaa: se tapahtui kuin taika iskusta!

No kaikki taisi tulla nyt sanottua, joten jään tänne jännittyneenä odottelemaan vastausta.
Saara
Saara

Viestien lukumäärä : 25
Ikä : 24
Join date : 17.05.2014
Karma : 0

Takaisin alkuun Siirry alas

(KIINNI) Hoitohevoshaut kevät 2014!  Empty Vs: (KIINNI) Hoitohevoshaut kevät 2014!

Viesti kirjoittaja Inga-Stina La 17 Toukokuu 2014, 19:31

Täällä ruudun takana istuskelee vanha tuttu Inga-Stina, heipä hei. En ala itseäni sen kummemmin tässä esittelemään, sillä oletan että yli vuoden Shelyläisenä olleena olen tullut teille ainakin jotenkuten tutuksi. Edellinen valmiiksi kirjoitettu hoitajahaku katosi puhelimen muistiinpanojen mukana, joten tässä olisi sitten lyhennetty versio.

Homman nimi on nyt se, että ihastuin totaalisesti tohon Dimonaan. ♥ Loka ei mua oikein enää ennen Shelyn taukoakaan oikein jaksanut inspata, joten hoitsunvaihto saattaisi olla tähän väliin paikallaan.

Dimona muistutti paljon ponia, jolla ratsastelin pienempänä. Enimmäkseen luonteeltaan, mutta taisi niissä olla jotain samaa näköäkin.

Shelyes on mielestäni oikein kiva tallinen, ja tykkään tallin porukasta, ketään en vaihtaisi mihinkään! Propsit Jassulle upeista kuvista!

Näyttöä jos jostain syystä kaipaatte, sitä löytyy Shelyn vanhalta foorumilta tällä samalla nimimerkillä kirjoitettuna.


Viimeinen muokkaaja, Inga-Stina pvm Ma 26 Toukokuu 2014, 14:51, muokattu 1 kertaa
Inga-Stina
Inga-Stina

Viestien lukumäärä : 121
Ikä : 23
Join date : 17.05.2014
Karma : 0

Takaisin alkuun Siirry alas

(KIINNI) Hoitohevoshaut kevät 2014!  Empty Vs: (KIINNI) Hoitohevoshaut kevät 2014!

Viesti kirjoittaja Inkeri Su 18 Toukokuu 2014, 11:57

Meitsi jatkelisi mielellään Nette-mummon (järkytyin et se on jo yli 20v.) kanssa (8
Apinavirne
Inkeri
Inkeri

Viestien lukumäärä : 23
Ikä : 25
Join date : 18.05.2014
Karma : 0

Takaisin alkuun Siirry alas

(KIINNI) Hoitohevoshaut kevät 2014!  Empty Vs: (KIINNI) Hoitohevoshaut kevät 2014!

Viesti kirjoittaja Weronica To 22 Toukokuu 2014, 15:23

Pitäiskö mun tuntee toi?
Ei, ei pitäisi Ensiksi mainitsen, että en olekaan aina niin outo kuin varmasti kaikki ulkopuoliset luulevat. En omista pinkkejä hiuksia tai lävistyksiä, olen vain joskus vähän ylikierroksilla käyvä. Osaan silti olla rauhallinen ja oikein kohtelias, jopa Englannissa varttunen näköinen, kun olen rauhallinen. Virtuaalimaailmassa olen pyötinyt neljä viimeistä vuotta, aktiivisesti hoitaen. Unohdin muuten kertoa, etta vaikka nimeni on Weronica, kutsuvat kaikki ystäväni minua Caroksi. Olen ehkä ruudun toisella puolella vähän hiljaisempi persoona, mitä annan virtuaalisesti näyttää. Omistan koiran ja ponin, ja muuten viihdyn kotona koneen ja kynän ääressä, piirrellen piirrustuksia, joita en ikinä julkaise.

Kuka se sun unelmien prinssis sitten on?
Tälläkertaa ei ole prinssi, vaan prinsessa. Ensinnäkin pakko mainita että tarttui silmään ensimmäisenä, kun keksin koirallemme saman nimen joskus. Katsoin kaikki ponit läpi samalla pitäen Kikin välilehteä silmällä. Kiki muistutti myös omaa poniani, sekä ulkonäöltään, että luonteeltaan. Kokemusta olisi.

Miks just me?
Olen seurannut Sheyleyssiä jo pitkään, ja nyt on ihan pakko yrittää hakea hoitajaksi! Sheyleys on tosi mahtava mesta jossa on ihania hevosia!


Yleisesti
Olen aika vahvamielipiteinen 15 vuotias nuori, jolla on lantiolle ulottuvat blondit hiukset, jotka ovat yleensä vapaasti auki, tai korkealla poninhännälle sutaistusti. Olen tyyppi, jonka kanssa tulee harvoin tylsää, ja nauran melkein aina, vaikka nauruni onkin kauhea. Asennetta siis löytyy, kun sitäkin kerran tarvittiin. Sen tulee mahdollisesti huomaamaan tarinoistani Wink

Weronica

Viestien lukumäärä : 1
Join date : 22.05.2014
Karma : 0

Takaisin alkuun Siirry alas

(KIINNI) Hoitohevoshaut kevät 2014!  Empty Vs: (KIINNI) Hoitohevoshaut kevät 2014!

Viesti kirjoittaja Maikki Su 25 Toukokuu 2014, 17:49

Etsittekö pientä, mutta vahvaa ja pirteää hoitajaa. Jep täältä sitä löytyy

Maikki on perustyttö blondeilla hiuksillaan, jotka saattavat olla apposen auki, nutturalla, letillä, ponnarilla ja vaikka missä mutta yleisesti rennosti. Maikilla on siniset silmät jotka myös kiinnitävät ensinmäisenä huomion naamassa. Luonnollinen Maikki on melkeinpä aina, olet erityinen jos näät Maikin meikit naamassa. Maikki on 158cm eli vaivainen kääpiö, tai no miten kukin ottaa. Maikilta löytyy päältään yleensä ensinmäiseksi käteen osuvat vaatteet tai oikein kunnolla väsätty asukokonaisuus, mutta ei ikinä siltä väliltä. Jaloissa pyörii vanssit tai halvat tennarit.
Maikki omaa vahvat mielipiteet, ja äänen. Ainakun sattuu ja tapahtuu esim. tipuu hevosen selästä kuuluu yleensä "Jaaha!" "Vai että näin!" Maikki haluaisi aina olla kiltti mutta kun pahalle päälle sattuu niin Maikin suuta ei pysäytä mikään, paitsi erittäin erittäin läheinen ystävä jolle voisi parkua, muille Maikki ei paru. Tytön huumori on laaja joten jos nauru pidentää ikää Maikki ei kuole. Maikki on siis hyvin ystävällinen, luotettava ja huomristinen.
Maikki asuu maalla, tai oikeastaan muutti sinne noin. kuukausi sitten, uuteen sijaisperheeseen. Maikin taustat ovat rajut ja niistä kuuleekin harvat.
Maikki käyttääkin pian viisitoista, ja haavena olisi saada piirun ruma mopoauto. Sillä Maikki haluaisi päästä liikkumaan talvellakin niin mauto olisi oiva ratkaisu. Maikki omistaa kaksi kania, Biankan ja Tivan, jotka ovat häen silmäteränsä, niinkuin muutkin eläimet. Ja auta armias jos hoidat elukoitas väärin Maikilta kuulee tupenrapinat.
Maikki on ratsastanut pienestä pitäen ja asunut oikeastaan tallilla, sillä kotona ei ole ollut kiva asua, joten tallilla ollaan aina niin kauan kuin mahdollista. Maikki on myös kisannut, ja rakastaa sitä. Lähellä sydäntä on myös maastakäsintyöt ja muutenkin vapaa ratsastus.

Ketä puunaamaan?

Kikiä, tuo siro poni vei Maikin sydämmen. Niin kuin sanoin Maikki rakastaa kisaamista, ja ehkä joskus olisikin mahdollisuus päästä kisaamaan Kikillä. Kikin luonne vaikuttaa mukvalle ja sopivalta Maikille. Mutta samalla hirvittää se (jos oikein ymmärsin) Kiki taitaa olla Jassun silmäterä. Yksinkertaisesti Kikin veti puoleensa ulkonäön luonteensa ja toimivuudensa ansiosta.

Kokemuksia

Olen pyörinyt nytten n. vuoden virtuaalitalleila.Tykkään piirtää sekä kirjoittaa, riippuu ihan elämän tilantestani. Olen käynyt kahdella tallilla, ja molemmat harmikseni "kuolleet". Sheylesiä katsen ekan tallini "kuolleman" jälkeen, mutta en muista kunnolla että en viissiinkään löytänyt foorumia tai jotain. Ja nyt on se aika kun kaikki tuntuisi jo kodilta ja hienolta ja ja helpolta, joten miksei tänne kelpaisi tulla?

Ruudun takaa

On tyttönen turusta, joka on harrastsanut hevosia 6.vuotta ja kisannut jonkun verran. omistan lukihäiriön joka näkyy kirjoituksissani Smile

Maikki

Viestien lukumäärä : 2
Ikä : 25
Join date : 25.05.2014
Karma : 0

Takaisin alkuun Siirry alas

(KIINNI) Hoitohevoshaut kevät 2014!  Empty Vs: (KIINNI) Hoitohevoshaut kevät 2014!

Viesti kirjoittaja Valma - Hallava Su 25 Toukokuu 2014, 18:12

Heippa, kaikki!

Täällä olisi IRL 16-vuotias tytsy innokas aloittamaan hoitajauran Shelyesissä.

Millainen on Nettan?
Lyhyesti sanottuna Nettan on 15-vuotias, melko ujo pienten ympyröiden tyttö, joka on asunut ikänsä Svolvaerissa. Tämä miltei 175-senttinen helposti punasteleva kukkakeppihujoppi omaa porkkananoranssit hiukset, runsaasti pisamia ja silmät, jotka saavat hänet näyttämään ikäistään nuoremmalta. Nettan vierastaa "kauniita ja rohkeita", ja saa empaattisena ja järkevänä tyttönä usein niskoilleen tylsän isosiskon maineen. Nettan tunnetaan kaikkien aikojen jänishousuna, ja hän miettii takuulla kolmeen kertaan, ennen kuin tekee mitään repäisevää. Nettanin tapoihin kuuluu tietty mummomaisuus: hän rakastaa neulomista, laittaa hiuksensa nutturalle virkkuukoukuilla ja käyttää lukulaseja.
Nettan on aloittanut ratsastamisen jo kuusivuotiaana, mutta hänen ujoutensa näkyy myös tallilla: tyttö pitää tasaisista ja luotettavista hevosista, eikä pituudestaan huolimatta halua siirtyä poneista hevosiin.

Minulla on Nettanin varalle peräti kolme hoitsutoivetta:
1. Raffe
Raffe olisi Nettanille sanalla sanoen täydellinen: tasaisen luonteen omaava peruskiltti hepo, jonka kanssa voisi saada enemmän luottamusta. Kokokin olisi juuri sopiva.
2. Vinja
Siinä toinen tasainen ja peruskiltti polle. Vinjassa viehätti tietty "kuivakkuus", jota löytyy myös IRL-hoitoponiltani. Rotu on plussaa, toinen virtuaalihoitsuni on vuonis.
3. Stella
Ihana, persoonallinen heppa, jolla luonnetta piisaa. Stellan kanssa saisi varmasti puuhailla paljon. Stella inspiroi heti jekuillaan ja kepposillaan.

Minulla ei ole virtuaalihevosten hoitelulta kokemusta kovin pitkältä ajalta. Reilu vuosi sitten hain toisella hahmolla Shelyesiin, mutta en päässyt. Sen jälkeen autoin siskoani perustamaan virtuaalitalli Pihlajakartanon, joka ei ole enää toiminnassa. Siellä kaikki kuvat ovat minun (tosi vanhaa) tuotantoani. Viime syksystä asti olen hoitanut Dunjaa Hallavassa, jonka toiminta näyttää ikävä kyllä lamaantuneen. Dunjan päikystä löytyy tarinanäytettä. Jostakin syystä kaikki siellä piirtämäni kuvat ovat kadonneet... Tykkään siis niin piirtää kuin kirjoittaakin, mutta tällä hetkellä minun täytyy piirtämisen osalta tyytyä Paint-laatuun.

Loppuun tulee tietysti ah-niin-ihana itsensäkehumisosio. Minut pitäisi valita, koska...
...olen aktiivinen. Olen "langanpäässä" lähes joka päivä, ja kirjoittelen vähintään joka toinen viikko. Pyrin myös osallistumaan tallin muuhun toimintaan.
...uskon hahmooni ja siihen, että voisin tuoda Sheluesiin paljon iloa Nettanin kanssa.
...minä todella haluan hoitaa Shelyesissä, se olisi minulle suuri ilo ja kunnia.


No niin, annoin kaikkeni. Nyt jään toivomaan parasta.
Ihanaa kesää kaikille Shelyesissä! Onnea muillekin hakijoille, katselin, että siellä oli monta tosi potentiaalista tyyppiä.
T. Nettan

PS. Toinenkin hallavalainen? Terve, Maikki Very Happy

Toimivatko linkit Dunjan päikkyyn ja Pihlajakartanoon? Minun koneellani ne toimivat, kun kirjaudun sisään, mutta eivät muuten.


Viimeinen muokkaaja, Nettan pvm Pe 30 Toukokuu 2014, 17:30, muokattu 3 kertaa

Valma - Hallava

Viestien lukumäärä : 13
Join date : 25.05.2014
Karma : 0

Takaisin alkuun Siirry alas

(KIINNI) Hoitohevoshaut kevät 2014!  Empty Vs: (KIINNI) Hoitohevoshaut kevät 2014!

Viesti kirjoittaja Jasu Ma 26 Toukokuu 2014, 16:09

Hoitajaksi Hetalle♥️



Hvem er jeg?

Jasu, oikealta nimeltään Jasmine on 19-vuotias naisen alku. Jasu syntyi Espanjassa ja muutti Norjaan ollessaan 8-vuotias. Hevosien kanssa Jasu on ollut niin kauan kuin muistaa, eli koko ikänsä. Ratsaille hänet on pistetty ensimmäisen kerran, kun hän on osannut kävellä.

Luonteeltaan Jasu on yleensä pirteä, mutta silti vetäytyvä. Jasun kanssa vie aikaa, ennen kuin saa tytön luottamuksen, mutta heti kun sen saa, on tytöstä vaikka parhaaksi kaveriksi kikattamaan, tai maastoon rälläämään laukkapelloille. Jasun luottamuksen kuitenkin menettää paljon helpommin, kuin on sen saanut ja tytölle jää usein pysyvät traumat luottamuksen pettämisestä. Tämän takia Jasu on myös muille luottamuksen arvoinen kaveri, joka jaksaa kuunnella ja kantaa monet kyyneleet toisen harteilta.

Hevosten kanssa Jasu on määrätietoinen ja tarkka. Jasu ei luovuta helpolla, mutta ei myöskään pakota ketään tekemään mitään, mihin ei pysty. Jasun käden työtä on ihasteltu monta kertaa niin harjauksen, kyuin harjan kampausten suhteen. Jasu on perinyt näppäryyden molemmilta vanhemmiltaan ja tykkää tehdä kaikkea käsillään.

Vaikka Jasu pukeutuukin yleensä viimeisen huudon mukaan, luonnistuu häneltä myös lannan luonti ja varusteiden pesu, eikä likaa pelätä.



Miksi juuri Heta?

Aktiivisten kisavuosien jälkeen olisi kiva höntsäillä ja hengähtää, mutta silti ratsastaa tavoitteellisesti esteillä. Heta olisi juuri sopiva ratsu siihen. Jotenkin minusta tuntuu, että olemme Hetan kanssa samanlaisia - rakastamme esteitä ja maastoa ja koulu ei ole suosikkimme - joten voisimme oppia toisiltamme paljon.


Miksi Shelyes?

Ennen taukoa seurasin Shelyesin toimintaa aktiivisesti sivusta. Luin pääasiassa kaikki hoitotarinat ja tutustuin talliin tuolta puskasta. Koko ajan kyttäsin, milloin tulisi sopiva hevonen hoitajahakuihin, mutta koskaan sitä ei tapahtunut. Nyt uudistuksen myötä löysin kivan mahdollisen hevoskaverin ja päätin laittaa hakemuksen pystyyn.


Näyttöä:

Sanna hyppäsi vielä muutaman kerran tehtävän puhtaasti ja minulle jäi työkseni vain purkaa esteet lopuksi. Vein puomit ja tolpat paikoilleen ja lähdin jatkamaan karsinan siivous urakkaani. Pipsa ja Myy olivat tarhoissa, joten siivosin heidän karsinat seuraavaksi. Totesin molemmat pienen siivouksen jälkeen puhtaaksi ja siinä vaiheessa Kasper tuli auttamaan minua. Lopulta kaikki karsinat oli päätallissa siivottuja ja päätimme Kasperin kanssa jättää oritallin jonkun muun harteille. Me puolestamme lähdimme Sannan talolle juomaan kahvia.

Keittiössä Kasper keitti oikein vahvaa kahvia ja minä istuuduin keittiönpöydän ääreen kohmeisena. Pakkanen vain kiristyi koko ajan ja yöksi oli luvattu jopa -18 astetta pakkasta. Ajatuskin siitä värisytti. Kasper asetti eteeni höyryävän kahvikupin ja istuutui minua vastapäätä.
- Mitäs tehdään seuraavaksi? mies kysyi.
- Minä ajattelin mennä kahvini juotua tallivintille ja ryöstää joltakin viltin ja kääriytyä siihen, vastasin.
- Vai niin. Voin tulla pitämään seuraa, jos haluat.
- Juu. Voithan sä tulla. Tosin musta ei varmaa hirveesti juttu seuraa löydy, naurahdin ja hörppäsin kuumaa kahvia. Joimme kahvimme löppuun sanaakaan sanomatta ja hiljaisuuden rikkoi vain pattereiden kohina. Arttu ilmestyi jossain vaiheessa kerjäämään ruokaa, mutta en aluksi edes huomannut sitä.
- Sanna tulee antamaan sinulle kohta ruokaa, lupasin koiralle rapsuttaen sitä, ja samassa Sanna tupsahtikin keittiöön.
- Mitä te täällä pimeässä teette? hän kysyi ja räpsäytti valot päälle.
Jätin vastaamatta Sannan kysymyksseen ja kysyin saisinko antaa Artulle ruuan. Sanna vastasi myönteisesti ja pian koira mässytti haisevaa ruokaa.
- Mennäänkö jo tallivintille? Kasper kysyi.
Juu mennään vain, vastasin ja lähdin kulkemaan kohti tallia. Löysin tallivintiltä vihreän viltin ja istuuduin sohvalle vilttiin kääriytyneenä. Kasper puhkesi nauramaan ja minä kysyin, mikä noin nauratti.
-Sinä näytät ihan toukalta! Kasper sai sanotuksi naurunsa keskeltä.
- Vai niin, vastasin muka loukkaantuneena, mutta loin hymyn kasvoilleni. Seuraamme liittyi myös Iida, Ayla ja Loci, jotka ihmettelivät, mille Kasper nauroi. Selitin heille kaikille tilanteen ja he katsoivat Kasperia kummaksuen. Lopulta Kasperkin rauhoittui ja kaikki istuimme sohvilla.

Yht'äkkiä istuin tallin kaivon päällä. Oli kesä ja ihanan lämmin. Näin kaukaa horisontista juoksevan pojan minua kohti ja seuraavassa hetkessä halasin häntä lujaa. Kaipuu häntä kohtaan puristi rintaani, vaikka hän oli siinä vieressäni. Samalla hetkellä hän katosi, ja maailma muuttui mustavalkoiseksi.

Heräsin hätkähtäen tähän kylmään todellisuuten. Vaikka hän oli tullut uneni mukana luokseni, hän oli nyt poissa, eikä sitä tosiasiaa muuta mikään. Kyyneleet tulvahtivat silmiini ja Kasper istuutui viereeni.
- Mikä on? poika kysyi. Minä vain pudistin päätäni ja lähdin kotia - halusin olla yksin.



Kesäisin terkuin ja innolla odottaen, Jasu.


P.S Olen tarina painotteinen, mutta kunhan saan aikaiseksi hankkia sen kirotun piirtopöydän niin kuvia tulee hieman enemmin ;)Sitä odotellessa saisitte käsinpiirrettyjä, skannattuja kuvia satunnaisesti Smile

Jasu

Viestien lukumäärä : 5
Ikä : 30
Paikkakunta : Svolvær
Join date : 26.05.2014
Karma : 0

Takaisin alkuun Siirry alas

(KIINNI) Hoitohevoshaut kevät 2014!  Empty Vs: (KIINNI) Hoitohevoshaut kevät 2014!

Viesti kirjoittaja Sara Ke 28 Toukokuu 2014, 16:29

♡ Moikka kaikki! Sara on kesän jälkeen lukioon lähtevä likka, joka on kesän lapsi, luonnonlapsi - ei meikkaa, eikä aikoihin hiuksiaansakaan oo leikannut - vaaleat, kultaisen keltaiset hiukset yltävät alaselkään asti. Sara pitää niitä usein yhellä tai kahella letillä. Saralla on siniset silmät ja luonnostaan tummat ripset. Tyttö on reilut 160 senttiä pitkä ja tykkää pitää hameita ja mekkoja, tosin ei tallilla. Luoteeltaan rauhallinen ja iloinen tyttö on toisinaan hiljainen ja ehkä hieman etäinen, mutta kannattaa rohkeasti tulla tutustumaan - hän ei pure.

♡ Pari vuotta ratsastustunneilla käynyt Sara ei ole tasoltaan mikään huippu, mutta hän on kuitenkin rauhallinen ratsataja joka luottaa hevoseen. Hän on tuntien lisäksi hoitanut erilaisia hevosia ja auttanut pienempiä tuntilaisia. Kaikista villimpien hevosten kanssa arkuus pääsee yllättämään, mutta rauhallisen ja kuuliaisen ponin kanssa Sara pärjää vallan hyvin. Hän käyttää pieniä apuja ja rakastaa maastoilua, eikä ole kovin kilpailunhenkinen. Hänellä on hyvä tuntuma poniin ja hänelle ne ovat kovin rakkaita, ratsastaminen ei ole se pääasia vaan poni itse.

♡ Sara on jo pitkään ihaillut Lokaa, joka on luonteeltaan vähän niinkun tyttö itse - rauhallinen ja tasainen, vähän arka mutta kuuliainen avuille. Saran tasaisuus rauhoittaa varmasti Lokaa, pientä ruunaa. Hänellä riittää myös aikaa lähteä maastoretkelle Lokan kanssa, kunhan ensin tutustuvat toisiinsa. Sara tulee ilomielin auttamaan talutustunneille, kun Loka niillä menee. Vaikka talli on täynnä toinen toistaan kivempia poneja, on Loka niistä kaikista ihanin, eikö vain?

♡ Shelyesiin tutustuin jo joskus yli vuosi sitten, ja kun näin Lokan sivun, ihastuin siihen täysin. Olen käynyt ihailemassa ruunaa ja nyt viimein sille pääsee hakemaan (: Shelyes on ihana ponitalli Norjassa, jonka lämminhenkinen ja suht aktiivinen porukka houkuttaa mukaan menoon. Shelyesin sivut ja kuvat ovat upeita, se on taidolla tehty ja persoonallinen, toista samanlaista ei löydä millään. Shelyesiin on panostettu ja se kuuluu hienoimpiin talleihin mitä olen nähnyt. Ja siksikin hain Shelyesiin koska Loka <3

♡ En ole mienkään superaktiivinen kaikkien kiireiden keskellä, mutta useamman kerran kuussa ainakin ehdin raapustaa runon, kuvan tai pienen tarinan, semmosen sopivan mittasen. Lokalle riittää innostusta - se ei ole sellanen työhön kyllästynyt tuntiponi joka antaa tehdä selässä mitä vaan, enkä nyt aina ole selkään menossakaan. Etenkin tuo ilman varusteita ratsastelu houkutaa piirtämään ja kirjottamaan. Virtuaalihevosia olen harrastanut reippaasti yli vuoden. Ja aina uudelle hoitsulle on inspiraatiota kirjotella useestikin alkuun.

♡ Näyttöä näetten sitten tässä, siinä on avatarin lisäksi toinen kuva Sarasta ja pääkuva Lokasta (:

(KIINNI) Hoitohevoshaut kevät 2014!  Sara (KIINNI) Hoitohevoshaut kevät 2014!  Loka <-klikkaa isommaksi c:

Sitten vain toivomaan että tärppäisi, Loka on niin ihana!


Viimeinen muokkaaja, Sara pvm Pe 30 Toukokuu 2014, 23:49, muokattu 3 kertaa
Sara
Sara

Viestien lukumäärä : 45
Ikä : 26
Join date : 28.05.2014
Karma : 0

Takaisin alkuun Siirry alas

(KIINNI) Hoitohevoshaut kevät 2014!  Empty Vs: (KIINNI) Hoitohevoshaut kevät 2014!

Viesti kirjoittaja Ida To 29 Toukokuu 2014, 12:40

♥ Hei ♥

Kuka?
Ida on syksyllä lukioon suuntaava pirteä nuoren naisenalku. Aina hymyilevä Ida on avulias ja auttaa mielellään, kun apua tarvitaan ja myös silloin kun sitä ei uskaltaisi pyytääkkään. Idasta saa positiivisen ja optimistisen käsityksen, kun tähän tutustuu.
Ensivaikutelma saattaakin olla reippasta ilopilleristä yllättävä ja monet voisivatkin väittää Idan olevan ujo, mutta yhteinen aika Idan kanssa tuo ilmi, että tätä tyttö ei todellakaan ole. Ida on räikeä ihminen, joka antaa omilleen vaikutelmilleen suuren arvon, joten erimielisyyksiä ja vättelyitä saattaa tulla. Idan huono puoli on, että hän on ikuinen ja todellinen perfektionisti. Ida on tarkka ja hänestä on tärkeää, että kaikki tavarat ovat järjestyksessä ja kunnossa: tämä luonteenpiirre toistuu myös hevosenhoidossa, jolloin Idalle on todellä tärkeää, että hevonen on aina hoidettu hyvin, kuitenkin luonnolliset hevosmiestaidot ovat Idalle tärkeä päähän jäänyt pinttymä.
Pirtsakkalle tytölle on kouluratsastus tärkeässä osassa elämää ja hän arvostaa lajia, onhan esteratsastuskin kouluratsastusta esteiden välissä. Idan päästessä kuitenkin
estekentälle huomataan, että tyttö palaa elementissään radalla.
Ida on aika kilpailuhenkinen ja hän rakastaa kisaamista, mutta pakkomielle kisailu ei ole ja Idasta on mukavaa köpötellä kotimaastoissa Norjassa, kuin myös kiertää kotikentää ilman satulaa rennolla meiningillä.

Mitä?
Haen toistamiseen komealle prinssille, joka vei sydämmeni viime vuoden syyskuussa.Hain Ronille jo viime vuonna hoitajaksi,mutta valitettavasti pesti meni ohi suun. Tätä olen nyt aika ajoin marmitellut mielessäni, sillä ihastuminen Roniin oli kova kuin kivi.
Ronin värikkään luonteen vuoksi arkipäivistä ei koskaan tulisi värittömiä. Ronin suht nuoren iän vuoksi antaisin sen elää oikeaa hevosen elämää, eikä liiallisia veri suussa treenailuja: eli maastolenkit ja kaikenmoiset erilaiset maastakäsittely liikkeet tulisivat tärkeäksi osaksi arkea. Kuitenkin treenit estekentällä ja kouluradoilla tulisi myös osaksi arkea, ettei poni hukkaisi suurta kapasiteettiaan. Hevosen ehdoilla mentäisiin kuitenkin, ettei lähdettäisi haukkaamaan liian suurta palaa ratsukkoon nähden. Leirit ja sun muut olisivat kanssa piristyksenä arkeemme. Se olisi varmaa että jos pääsisin Ronin hoitajaksi, tekisin kaikkeni Ronin hyvinvoinnin ja viihtyvyyden eteen. Se on minun mielestä tärkein pointtini, jos Ronin hoitsukseni saisin ja sitä tulisi painottaa yhteisen taipaleen eteen.


Missä?
Shelyes, ah! Ei sitä tarvitsisi kysyäkkään! En ole löytänyt vielä yhtään tälläistä tallia, jossa yhteishenki on järisyttävän mahtavaa ja jossa tallinpääjehu ja muut tallilla kävijät panostaisivat tallin eteen näin paljon. Toki, pieniä taukoja tulee tallillekkin: eihän tämä olisi niin kivaa, jos hommat kasaantuisivat niskan päälle ja jossa kaikki tuntuu pakkopullalta. Kuitenkin tallin eteen ollaan käytetty niin paljon aikaa ja töitä, joten uskon, että tallin toiminta ei tule loppumaan hetkeen. Lisäksi tallin henkilöt ovat omalla tavallaan persoonallisia ja tallilla uskaltaa olla reippain mielin oma itsensä.

♥ Onnea muille hakijoille!
-Ida


Viimeinen muokkaaja, Ida pvm Ma 02 Kesä 2014, 11:47, muokattu 3 kertaa
Ida
Ida

Viestien lukumäärä : 18
Join date : 18.05.2014
Karma : 0

Takaisin alkuun Siirry alas

(KIINNI) Hoitohevoshaut kevät 2014!  Empty Vs: (KIINNI) Hoitohevoshaut kevät 2014!

Viesti kirjoittaja Emma To 29 Toukokuu 2014, 22:30

Heipparallaa!
Hoitoponia hakee Shelyssä parin vuoden ajan pyörinyt Emma, jonka tunnistaa räikeistä silmämeikeistä, kädessä heiluvasta karkkipussista ja ympäri tallia kaikuvasta äänestä. Aktiivisuudella mua ei ole pilattu, ja useimmiten lupailen kaikkea saamatta kuitenkaan loppujen lopuksi mitään valmiiksi, mutta jos kaivataan rehtiä ja reipasta tallityttöä vaikka maastoseuraksi tai tarhasta karannutta ponia metsästämään niin täältä löytyy!

Ruskan lähdettyä tallista sain seuloa hepat muutamaan kertaan läpi kiinnostavan yksilön toivossa, ja niitä löytyi loppujen lopuksi ihan kolmin kappalein! Ykköstoiveina mulla on Dimona ja Loka, joista jälkimmäinen onkin tullut jo tutuksi tässä muutaman vuoden aikana. Molemmista löytyisi sopivasti haastetta mulle, enkä mä mitään kansainvälisen tason kisaratsuakaan kaipaa koska omatkaan taidot ei päätä huimaa. Parin miettimiskerran jälkeen ei tosin Brellakaan tuntuis hassummalta vaihtoehdolta, ja sen vaihtelevan luonteen ansiosta mun kiinnostuskin varmaan pysyis yllä pitkään. Kokonsakin puolesta kaikki kolme sopis mulle mainiosti.

Vaikka oon muutaman kerran yrittänytkin, nii en mä vaan osaa päästää tästä paikasta irti. Tää porukka ja yhteishenki on vaan jotain niin upeeta, yksikään virtuaalitalli ikinä tässä monen vuoden aikana ei oo muodostunu mulle näin tärkeeks. Näyttöä löytyy vanhalta foorumilta Ruskan päiväkirjasta ja ehkäpä jostain muualtakin, ja kuten jo sanoin, en ehkä olis kaikista aktiivisin tai paras vaihtoehto, mutta jos tän pestin nyt saan niin lupaan ottaa itseäni niskasta kiinni ja rustata tarinaa ainakin pari kertaa kuussa (ja yrittää olla antamatta turhia lupauksia, hah).

Tää koko teksti oli vaan pötkö puhekieltä ja kirjakieltä sekasin, mutta anyways lopuks haluun toivottaa onnea kaikille muillekin hakijoille ja tietty toivoa että omallakin kohalla tärppäis! :)
Emma
Emma

Viestien lukumäärä : 13
Ikä : 24
Join date : 29.05.2014
Karma : 0

Takaisin alkuun Siirry alas

(KIINNI) Hoitohevoshaut kevät 2014!  Empty Vs: (KIINNI) Hoitohevoshaut kevät 2014!

Viesti kirjoittaja Julia Pe 30 Toukokuu 2014, 16:57

Kikille hoitajaksi
hakee Julia, suomalaissyntyinen 16-vuotias tyttö, joka joutui muuttamaan Norjaan äitinsä löydettyä uuden miesystävänsä sieltä. Eikä Norjaan muuttaminen ollut edes se pahin asia, vaikka ystävät jäivätkin jälkeen. Niiden kanssa pystyi kuitenkin pitämään yhteyttä kun olihan nykyään keksitty vaikka mitä laitteita tableteista kännyköihin. Pahin asia oli Julialle se että äidin miesystävä ei sietänyt lainkaan hevosia ja tyttö ei saanut jatkaa enää rakasta että pitkäaikaista harrastustaan: ratsastusta kun se oli myös niin kallista. Olihan se kova paikka ollut Julialle kun Suomessa tyttö oli valmentautunut ja kilpaillut esteillä. Lisäksi hän olisi juuri saanut uudeksi kilparatsukseen opettajan oman silmäterän. Kaikki kuitenkin hävisi kuin tuhka tuuleen. Mitään muuta ei ollut enää jäljellä kuin vuoden jälkeen ansaittu lupa edes saada käydä hoitamassa tallilla. Enää piti löytää se talli..

* * *


Nyt se talli olisi tosiaan Shelyes, johon kiinnostaisi tuoda tuollainen hahmo, jonka arjesta löytäisi paljon mielenkiintoista tarinoitavaa, eikä ideat loppuisi tosiaankaan kesken. Kiki sopisi tytölle täysin, koska voisi jatkaa ehkä jopa satunnaisesti esteillä kilpailua myöhemmin.

Luonteeltaan Julia on ehkä ujon oloinen, mutta jos kavereiden mielestä hän tekee loppujen lopuksi aina ne hulluimmat asiat, niin ehkä hän ei kovin ujo olekaan? Hevosten kanssa tyttö ei pelkää mitään ja osaa käsitellä niitä tilanteessa kuin tilanteessa. Onhan takana kohta 14 vuoden kokemus tästäkin lajista.

Irl ruudun takana istuu varmaan aika samanlainen tytöntyllerö, joten suurempia juttuja en tässä ala selittelemään. Shelyes kuitenkin inspiroi vaikka miten paljon. Ponit kun ovat aina olleet itselle se rakkaus kun niistä löytyy sitä erilaista temperamenttia kuin hevosista. Toinen asia on ehdottomasti sijainti! Norja on kyllä niin kaunis paikka, että voisin uskaltautua jopa piirtelemään enemmän jos hoitajapesti yltää minulle. Tykkään kirjoittamisesta tosi paljon, mutta piirtämisestäkin olisi kiva tosiaan innostua uudestaan. Monesti kun tallit sijaitsevat Suomessa niin intoa ei kauheasti aina sellaiseen riitä kun itse asuukin täällä.

Tarinoita pystyn kirjoittelemaan vähintään kerran kolmeen viikkoon, tietenkin yrittäen siitä aina useammin, mutta opiskelu verottaa aika lailla, vaikka vasta toinen vuosi alkaa pian. Inspiraatiota Shelyesiin kyllä riittäisi niin paljon että helposti sitä aikaa jostain aina löytäisi! Ainakin seuraavan nurkan takaa, hih!

Jos tähän loppuun pitäisi mainita edes hieman että miksi juuri minut pitäisi valita muiden upeiden ehdokkaiden joukosta niin tässä muutama syy:
Olen aktiivinen. Vaikka tarinoita en joka päivä pystykään kirjoittelemaan, niin vähintään pystyn kiusaamaan teitä muuten foorumilla. Ettekö odotakin tätä jo innolla?
Toiseksi hahmoni toisi erilaisuutta myös Shelyyn tarinoiden osalta. Ei vain talli elämää, vaan talli elämää maustettuna tavallisellakin arjella. Miten Julia selviytyy muutenkin Norjassa. Meneekö kaikki päin mäntyä, näin suoraan sanottuna?
Kolmanneksi vaikka sitä ette tiedäkään (vielä) niin valinnasta ette tulisi pettymään. Nyt se oma kehu vaan ihan hitusen haisee... Onneksi se ei ole kovin paha löyhkä, hihih!

Keväisin terveisin
Julle



Julia

Viestien lukumäärä : 15
Ikä : 26
Join date : 17.05.2014
Karma : 0

Takaisin alkuun Siirry alas

(KIINNI) Hoitohevoshaut kevät 2014!  Empty Vs: (KIINNI) Hoitohevoshaut kevät 2014!

Viesti kirjoittaja Anni Su 01 Kesä 2014, 18:05

Kuka on Anni?
Anni on 14-vuotias nuori heppahullu, jolta löytyy kokemusta niin isommista hevosista kuin pienistä poneistakin. Hän on hyvin sisukas eikä peräänny haasteiden edessä vaan tarttuu niihin innolla. Anni ei helposti luovuta hevosten, tallihommien tai minkään muunkaan kanssa. Tyttö on aina ystävällinen ja auttaa parhaansa mukaan ketä tahansa. Hänen iloisuutensa ja positiivisuutensa saa kenet tahansa hymyilemään:) Hevosten kanssa hän on kärsivällinen ja tekee kaiken parhaan osaamisensa mukaan. Tyttö on ratsastanut ja hoitanut poneja ja hevosia 4 vuotta ja oppii edelleen paljon uutta. Tämä tyttö ei pelkää purevaakaan ponia. Kooltaan Anni on hyvin pieni vain 141cm pitkä ja painaa juuri sopivasti, joten hän voi vielä huoletta ratsastaa shettiksilläkin.

Tykkään enimmäkseen kirjoittaa tarinoita:)

Miksi Brella?
Brella valloitti Annin sydämmen totisesti. Niin ulkomuodoltaan kuin luonteeltaankin. Anni ihastui heti tuohon paksuharjaiseen nappisilmään. Kuullessaan tamman luonteesta Anni naurahti ja sanoi:"Jääräpäinen issikka tamma kaipaankin haasteita!" Tamman luonne ei siis ole tytölle mikään este. Anni haluaisikin juuri tamman luonteen takia sen hoitajaksi. Hän kaipaa haasteita ja Brellassa on juuri sitä haastetta, mitä hän kaipaa. Hän ei antaisi tamman temppujen edessä periksi. Anni uskoo että kovalla työllä ja sisukkuudella hänestä ja issikka tammasta voisi tulla vielä hyvä pari. Anni siis pitäisi valita issikan hoitajaksi siksi että hän ei antaisi periksi ja siksi että hän kaipaa haasteita, jota Brellassa totisesti on. Anni olisi sopivan kokoinenkin ponin hoitajaksi.

Miksi Shelyes?
Anni ihastui Shelyesiin sen hevosten ja lämpimän tallihengen takia ja haluaisi myös itse kuulua tähän pieneen, mutta tiiviiseen porukkaan. Anni on aikaisemmin hoitanut hevosia isommilla talleilla, joten pieni hevostalli sulatti hänen sydämmensä. Shelyes vaikuttaa hänestä huipulle paikalle ja haluaisi tutustua sen hevosiin, henkilökuntaan ja muihin tallilaisiin.

Esimakua
Avaan hoitajien huoneen oven. Astun sisään ja paiskaan oven perässäni kiinni. Näen sohvalla istuvan Nellyn, joka juo mehua.
- Moi Nelly. tervehdin tyttöä.
- Moi. Nelly vastaa hiljaa.
Otan kaapistani ratsastus vaatteet. Käyn vaihtamassa vaatteet vessassa. Vaatteiden voihdon jälkeen kävelen kohti tallia kypärä ja hanskat kädessä. Astelen talliin. Ihana hevosen tuoksu tulvahtaa nenääni. Näen käytävällä tyhjät kottarit ja talikon. Lasken kypärän Waldon karsinan lähelle maahan. Otan kottarit ja talikon. Heittelen lannat ja märät purut kottareihin. Lähden työntämään puolillaan olevia kottareita kohti lantalaa. Kippaan märät purut ja lannan lantalaan. Jätän kottarin ja talikon paikoilleen. Kävelen kohti tallia. Pakkanen nipistää poskiani. Menen iloisena Waldon tarhalle. Poni ravaa heti portille. Otan maasta sinisen riimunarun ja raotan porttia niin, että saan napsautettua riimunarun kiinni ponin siniseen riimuun. Avaan portin kokonaan ja lähden taluttamaan ponia talliin. Sidon ponin kiinni karsinaan. Kävelen hakemaan satulahuoneesta ponin sinisen harjapakin. Avaan harjapakin ja lasken sen maahan karsinan viereen. Otan ponilta sen sinisen fleeceloimen pois päältä. Käyn ripustamassa loimen satulahuoneen loimi telineille. Kävelen takaisin Waldon karsinalle ja rupean harjaamaan ponin mustaa karvaa pitkin vedoin pölyharjalla. Harjaan ensin ponin vasemman puolen huolella. Vaihdan sen jälkeen oikealle puolelle ja harjaan senkin puhtaaksi. Otan harjapakista kaviokoukun ja rupean putsaamaan Waldon kavioita. Ponin kavioissa on vähän lunta, joten saan putsattua ne nopeasti. Putsattuani kaviot taputan ponia kaulalle ja kehun sitä
- Hieno poika Waldo. Sanon ponille hiljaa.
Poni pärskähtää ja kuopaisee karsinan puruja kärsimättömästi.
- Joo joo poika haen varusteet. Sanon ponille ja käännyn lähteäkseni karsinasta.
Kävelen satulahuoneeseen ja otan ponin koulusatulan toiselle käsivarrelleni ja sieppaan suitsikoukusta ponin suitset toiseen käteeni. Kävelen reippaasti Waldon karsinan luo. Ripustan suitset roikkumaan karsinan ovessa olevaan koukkuun. Raotan karsinan ovea vähän, että mahdun pujahtamaan karsinaan satulan kanssa. Taputan ponin mustaa kaulaa. Lasken satulan ponin selkään. Waldo kuopaisee uudelleen karsinan puruja ja heiluttaa päätään.
- Sooh poika. Rauhoittelen ponia.
Suoristan satulahuovan ja laitan satlavyön kiinni. Otan karsinan oven koukusta suitset. Lämmitän vähän kuolaimia. Laitan ohjat ponin kaulalle ja Riimun myös Sujautan kuolaimet ponin suuhun. Kiinnitän suitsien remmit ja laitan kypäräni päähän ja hanskat käteen. Irrotan ponin ja lähden kävelemään reippaasti kohti maneesia.

Anni

Viestien lukumäärä : 5
Join date : 01.06.2014
Karma : 0

Takaisin alkuun Siirry alas

(KIINNI) Hoitohevoshaut kevät 2014!  Empty Vs: (KIINNI) Hoitohevoshaut kevät 2014!

Viesti kirjoittaja Elsa Su 01 Kesä 2014, 19:40

On kesäloman ensimmäinen päivä eli paras mahdollinen päivä etsiä lukion ensimmäisen vuosikurssin päättäneelle nörtille uutta aktiviteettia - täältä siis pesee.

Elsa Hongisto, suomalais-norjalainen lukiolainen, vannoo uuden oppimisen nimeen ja hehkuu elämää. Nörtin maineen saamisesta huolimatta tyttö ei istu päiviään sisällä pienessä yksiössään vaan nauttii elämästään kuten parhaakseen katsoo ja tekee asioita joista pitää; yksi näistä asioista nyt vaan sattuu olemaan lukeminen ja uuden oppiminen, toinen ulkona liikkuminen joko jalkain tai ratsain. 165 cm:n mittaisesta varrestaan ja 17 vuoden iästään huolimatta Elsa tuntee toisinaan olevansa nuorempi kuin muistaakaan ja löytää itsensä hiukset ja meikit laittamattomana hyppimästä vesisateessa tai juttelemasta mukavia tuntemattomille naapuruston asukkaille aivan kuin olisivat parempiakin tuttuja. Sanaa häpeä tyttö tuskin tuntee.

Edellinen virtuaalihahmoni, Thea, on seikkaillut Shelyssä jo pidemmän aikaa ja näyttöjä löytyy siis vanhalta foorumilta useampikin kappale. Kirjoittamiseen olen hurahtanut täysin ja inspiraatiota riittää varsinkin näin stressaavan lukuvuoden päätteeksi runsaasti, kun deadlinet eivät kaadu päälle ja pääsee muutenkin vapaasti luomaan uutta ja omaa. Piirtäminen jää varmasti vähemmälle kuin kirjoittaminen, mutta lisääntyvissä määrin kuviakin tulen tuhertamaan - onhan se rentouttavaa, kun ei aikoihin ole ollut kunnolla aikaa piirtää. Kuvat tulevat olemaan mitä todennäköisimmin lyijykynä- , tussi- ja vesiväriteoksia, mutta saattaapa joukkoon eksyä joskus jotain koneella piirrettyäkin.

Haun kohde on vanhan, tutun Kikin sijasta tällä kertaa uusi ja uljas Rafaleer. Ruuna ihastuttaa koko olemuksellaan, mutta eritoten poniherran tason kuullessaan Elsa sai huokaista helpotuksesta. Ei ole nimittäin tytönkään osaaminen mitään Roger-Yves Bostin tasoa, vaan sitä samaa kuin nelijalkaisella kaverillakin. Uskallanpa väittää, että Elsan ja Raffen yhteinen taipale voisi olla melko toiminnantäyteinen ja samanhenkisinä yksilöinä yhteinen side kehittyä hyvinkin vahvaksi, mutta mistä sitä tietää ennen kuin kokeilee?

Toivotaan siis, että Elsasta ja Raffesta tulee näpsäkkä parivaljakko Smile

Elsa

Viestien lukumäärä : 16
Join date : 01.06.2014
Karma : 0

Takaisin alkuun Siirry alas

(KIINNI) Hoitohevoshaut kevät 2014!  Empty Vs: (KIINNI) Hoitohevoshaut kevät 2014!

Viesti kirjoittaja Sølvi Ma 02 Kesä 2014, 18:28

No men hej!

Sølvi on 15-vuotias ysiluokan aloittava Kabelvågilainen heppatyttö, joka on koko elämänsä rakastanut islanninhevosia ja tykännyt niillä ratsastella. Sølvi on yleisesti positiivinen, iloinen ja kaikkien kaveri, eikä tämän tytön kanssa ole helppo riidellä. Hoito tulisi olemaan tekstipainotteista kuten tähänkin mennessä. Beetu siis salanimellä hakemassa.
 Apinavirne 

Feitli on se, jonka kanssa tultaisiin toimeen, ehkä paremmin kuin hyvin. Vähän vauhtia elämään hoitotilanteissa ja ratsastaessakin onneksi kulkisi omalla moottorilla, se on paljon kivempaa mun mielestä. Liikunta tulisi olemaan melko este-/maastopainotteista, vaikka kouluakin yritettäisiin aina välillä. Ja awwww en oo vieläkään päässyt yli Feitlin söpöydestä :3

Okei panostus 5/5 mut jee
Sølvi
Sølvi

Viestien lukumäärä : 34
Ikä : 25
Join date : 02.06.2014
Karma : 0

Takaisin alkuun Siirry alas

(KIINNI) Hoitohevoshaut kevät 2014!  Empty Vs: (KIINNI) Hoitohevoshaut kevät 2014!

Viesti kirjoittaja Jassu Ti 03 Kesä 2014, 14:12

Välitulokset julkaistu aloitusviestissä!
Edit -- Uudet hoitajat (ja miksei vanhatkin) - muistakaa kirjoittaa kattavat henkilö- ja ulkonäkökuvaukset tähän topiciin!

Newforest-ruuna Tevi lisätty hoitajahakuihin.

Hoitajahaut säilyvät toistaiseksi avoinna, päivitetty lista vapaista hoitohevosista löytyy aloitusviestistä.
Jassu
Jassu
Tallin omistaja

Viestien lukumäärä : 558
Join date : 01.03.2014
Karma : 17

http://hiirenkolo.net/shelyes

Takaisin alkuun Siirry alas

(KIINNI) Hoitohevoshaut kevät 2014!  Empty Vs: (KIINNI) Hoitohevoshaut kevät 2014!

Viesti kirjoittaja Vierailija Ti 03 Kesä 2014, 20:30

Hejsan!

Evelyn, 13-vuotias hevostyttö, haaveellinen pilvilinnojen rakentaja, joka kaveriporukassakin unohtuu toisinaan omiin ajatuksiinsa. Rakastaa metsässä seikkailua niin hevosen selässä kuin paljain jaloin, juoksentelua kirkkaassa rantavedessä lämpimän kesäauringon alla, kullansävyisten, puolipitkien hiusten liehuessa vapaana. Ujo ja hiljainen ensivaikutelma rikkoutuu, kun tyttö pääsee tuttujen ihmisten pariin: hauska, humoristinen ja seikkailunjanoinen, siniharmaat silmät omaava tyttö onkin oikein vauhdikas persoona, jota harvemmin näkee allapäin. Ei kuitenkaan ole niitä joukon puheliaimpia, vaan seuraa mielummin hieman sivummalta tapahtumia. Eläinrakas tyttö omistaa kaksi koiraa ja on harrastanut ratsastusta kymmenvuotiaasta.

"Sä räjäytät mun pään, aina kun sut nään..."
Lämmin henkäys, kultainen, pehmeä karva sormien alla. Suuret suklaasilmät katsovat ystävällisesti, kotoisa heinän rouskutus täyttää karsinan. Aage, hauska ja persoonallinen poni sulatti sydämeni. Tuulispäinen villikko, vauhtia rakastava Evelyn - voisiko paremmin sattua? Kenties Aage olisi se, johon voisin purkaa inspiraatiotani, istahtaa sadepäivinä koneen ääreen ja antaa sormien lentää näppäimillä. Aage vaikuttaa juuri sellaiselta ponilta, jonka kanssa voisi köpötellä maastossa rentoutuen, toisinaan valjastaa ruuna kärryjen eteen ja ajella pitkin metsäteitä, kuumina kesäpäivinä viilettää pitkin hiekkarantaa ja antaa tuulen pyyhkiä kaikki ikävät ajatukset pois. Aage on vain niiin täydellinen :3

Miksi juuri Shelyes?
Shelyesiin ihastuin jo vuosi sitten - lämminhenkinen, pieni talliporukka, mukava, aivan älyttömän hyvän piirrustustaidon omaava ylläpitäjä sekä tietysti syötävän söpöt ponit - kuinka haluaisinkaan olla osa kaikkea tätä! Shelyesiin voisin paeta irl-elämän kiireitä, viettää aikaa foorumilla mukavien ihmisten kanssa jutellen. Hoitomerkintää ilmestyisi inspiraation mukaan, suunnilleen kerran viikossa, niin piirrustuksia kuin tarinoitakin.

Peukut pystyssä odotellen,
Eve


Viimeinen muokkaaja, Evelyn pvm Ke 04 Kesä 2014, 11:56, muokattu 1 kertaa

Vierailija
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

(KIINNI) Hoitohevoshaut kevät 2014!  Empty Vs: (KIINNI) Hoitohevoshaut kevät 2014!

Viesti kirjoittaja Sara Ti 03 Kesä 2014, 23:38

♡ Loka. Tuo iki-ihana poni, meni sitten toiselle. Vähän aikaa mietin, että jäädään sitten oottelee seuraavia hakuja, kunnes muistin että täällä saataisi olla joku ihana poni vielä vapaana (: Elikkä yritetään toista. Henkilökuvaus ja semmoset on siis tuolla jo aiemmin, tiivistettynä lukioon lähtevä, pitkät, blondit hiukset omaava rauhallinen ja ystävällinen tyttö nimeltä Sara.

♡ Stella, pikku prinsessa. Kun selasin uudistuneen Shelyesin heppalistausta, ihastuin hallakkoon vuonikseen jolla on ihana kuva ja kaunis nimi. Vilkaisin sivua, ja ajattelin, että ehkä se ei ihan Lokaa voita - onhan se vielä nuori. Nyt kurkkasin luonnetta vähän tarkemmin, ja Stella olikin melko rauhallinen ja sopivan tuntuinen poni Saralle hoidettavaksi. Kesälomalla riittää aikaa puuhata sen kanssa, syksyllä setekee jo tunteja, eikös? Vaikkei Saran ratsastustaso ja -kokemus päätä huimaa, on hän tasainen ja luotettava hevosen käsittelijä, jolle ratsastus ei ole pääasia vaan hevonen. Vaikkei tyttö ole hevosia kouluttanut, on hän hyvä päättelemään asioita eikä tarvitse paljoa ohjeistusta tehdäkseen jotain uutta.. Innostusta ja halua uuden oppimiseen löytyy kyllä! Lisäksi kouluttaminen ja muu hevosten kanssa puuhailu, kuten temppujen opettaminen ja Stellan jekkujen setviminen sekä rauhalliset maastoretket mahtuvat hyvin tapahtumakuvaan tallilla (; Veitikkamaisen Stellan keksinnöistä riittäisi paljon kerrtottavaa ja saisin päästää luovuuteni esiin hauskojen tarinoiden parissa, kirjoitan yleensäkin hauskoja tarinoita. Olen myös kiinnostunut nuorista ja sopivan haasteellisista hevosista, niinkuin Lokakin on (: Stellaa kuitenkin koulutetaan vielä jonkin verran. Se on kivaa puuhaa eikä aina tarvii selkäänkään kavuta. Hauskoja kertomuksia ja suloisia kuvia olisi siis luvassa (:

♡ Minä itse ruudun takana olen myös 15 vuotias tyttö, harrastuksena hevosten piirtäminen, eli nämä virtuaaliponit. Hevosia en ole perheessä esiintyvien allergioiden takia voinut harrastaa, mutta olen lukenut paljon ja saanut vinkkejä hoitotarinoiden kommenteista. Myös hevosia harrastavat kaverit ovat selventäneet mieltä askarruttavia asioita ja opin nopeasti ja mielelläni uutta (: Isostelut ja kesätyöt yms vievät aika lailla aikaa, mutta ehdin kirjotella ja piirrellä usein. En aina joka viikko mutta monta kertaa kuukaudessa ja osallistun aktiivisesti esim chatissa höpöttelyyn ja tapahtumiin (:

♡ Vaikkei tämäkään tärppäisi, vaikka kovasti yritän, jään varmaan pyörimään tänne tuntilaisena, ainaskin tulee tutuksi ja saa edes sitten myöhemmin hoitsun. Shelyes on kuitenkin semmonen paikka jonne olen halunnut jo kauan, ja tallin ponit ovat vallan suloisia (:
Tarinanäyttöä: https://shelyes.palstani.com/t15-tallikirja-2014#142

Nyt sitten toivotaan parasta, jo ensimmäiset ideat Stellan kujeista surraavat korvien välissä! : D


Viimeinen muokkaaja, Sara pvm To 05 Kesä 2014, 19:18, muokattu 1 kertaa
Sara
Sara

Viestien lukumäärä : 45
Ikä : 26
Join date : 28.05.2014
Karma : 0

Takaisin alkuun Siirry alas

(KIINNI) Hoitohevoshaut kevät 2014!  Empty Vs: (KIINNI) Hoitohevoshaut kevät 2014!

Viesti kirjoittaja Vierailija To 05 Kesä 2014, 14:38



Moikka!

Olen 22 vuotias Satu. Luonteeltani iloinen ja itsensä likoon laittava, työskentelystä pitävä nainen.
" Energiapilleri, joka kaipaa rauhaa oman tallin säätöjen keskellä. Edellisen tallin lopettaessa (jossa oli hoitajana) pakko tunkea jonnekkin muualle. Sadulla on pitkät, tummanruskeat ja hieman kiharat hiukset, ja kirkkaat, suuret ja turkoosit silmät. Satu on puoliksi englantilainen, joka tarkoittaa sitä, että englanti on naisen toinen äidinkieli. Ruotsin sekä Espanjankin kielestä on tullut naiselle tärkeä osa elämää, sillä tämä pitää matkustelusta todella suuren sydämen kera, vaikkei sitä rahaa niin kamalasti olisikaan... Isovanhempien heppaelämä innostutti Sadunkin mukaan jo nuorena, ja siksi hän onkin taitava hevosenkäsittelijä. Ratsastuksen suhteen kärsivällinen (ainakin yleensä), eikä hätkähdä pikkuasioista. Enemmän nainen on innostunut esteratsastuksesta. Ihan korkeasta tasosta siis, pienet esteet ovat Sadun mielestä nimittäin hieman tylsähköjä. Erityisesti Satu tykkää poneista, sillä "niillä on aina pilkettä silmäkulmassa ja niiden kanssa ei tule tylsää, koskaan". Tämän lauseen kuulet varmasti usein puhuessasi hevosasioista Sadun kanssa. Naiselta löytyy mm. ratsastuksenopettajan koulutus, ja nauttii muiden opettamisesta tosissaan. Tosiaan, Satu on hypännyt 160 rataesteitä omalla oriillaan. Koko ikänsä on Satu kuitenkin ollut tekemisissä näiden otusten parissa. Luonteeltaan Satu on hieman hurjapäinenkin ja rempseä nuori nainen, jonka kanssa ei varmasti tule koskaan tylsää..."


Osaamattomanpuoleinen, suloinen tamma Stella vei huomioni tallin nettisivuilla. Olen muutenkin aina rakastanut hevosten kouluttamista ja eteenpäinviemistä, jotenka tästä irtoaisi minulle varmastikin mahtava hoitopolle! Suoraan sanottuna, avattuani Shelyesin sivut ja tutkittuani asioita hetken, heti ensimmäisenä ei tullut mieleeni, että jossain vaiheessa olisin tässä tilanteessa - hakemassa Vuonohevostammalle hoitajaksi, mutta taidampa kuitenkin olla. Stella on mainion söpön ulkonäkönsä lisäksi myös luonteeltaan kultainen - huumorintajua vaativa fiksu nuori neiti. En yleisesti ottaen ole koskaan niinkään rakastunut Vuonohevosten ulkonäköön, mutta Stella sai kyllä mieleni muuttumaan. Mietiskelin myös Aarnea, mutta ei, ei se kuitenkaan niin kovasti minua hurmannut kuin Stella. Tammasta tulisi minulle ihana kaveri jos jonkinmoiseen touhuiluun. Pyrin aina hoitamaan hevosta mahdollisimman monipuolisesti, ei joka päivä uuvuttavaa kouluvääntöä tai hikistä laukkaa pellolla, vaan aina silloin tällöin juoksutusta, hyppäämistä, taluttelua, pelkkää harjailua, rentouttavia maastolenkkejä, tai mistäs sitä tietää jos joskus uskallettaisiin kokeilla vaikkapa jotain hieman erikoisempaa, mitä muut eivät ole testanneetkaan...

Shelyesiä olen tarkkaillut jo äärettömän kauan, enkä itsekään tiedä, miksi vasta nyt tänne uskalsin raapustaa ja pyrkiä mukaan joukkoon. Omalaatuinen talli omalla tavallaan! Suloisen pieni ja tiivishenkinen porukka, mukavan oloinen omistaja. Eikä pidä unohtaa kauniita, suoraan sanottuna pöyristyttävän ihania kuvia, jotka koristavat söpöjen ponien sivuja sekä olemusta. Olisi mahtavaa päästä mukaan tallin arkeen!

Ruudun takana mietiskelee 13-vuotias heppatyttö Etelä-Suomesta. Olen ratsastanut suurien tavoitteiden kiilto silmissä jo 2-vuotiaasta saakka, ratsastuskoulun tuntiponeilla oma äiti vierelläni. Elämäni aikana olen käynyt monessa ratsastuskoulussa, en edes jaksa aloittaa laskemista. Mukaan sisältyy yksi hoitoponi sekä ylläpitoponi. Tällä hetkellä kantavan 5-vuotiaan Suomenhevostamman onnellinen omistaja. Oikeastikin siis löytyy kokemusta ja taitoakin kai, kun kerran tähän tilanteeseen saakka olen itseni raahannut, läpi jokaisen kyyneleen, haavan, ilmojen pihalle menon, onnistumisen, epäonnistumisen, ilon ja surun...
Hoitamisen suhteen osaan sen verran sanoa, että tykkään todella paljon piirtää, jotenka käsin tehtyjä piirrustuksia olisi luvassa. Tarinointi on myös mieleeni, ja lempparini ovat pitkät ja kuvailevat, hieman erikoisimmilla sanoilla raapustetut kertomukset. Täältä voi lueskella tarinoitani, ja sieltä löytyy myös joitan piirrustuksia.

Jään innolla odottamaan vastausta, ja onnea myös kaikille muille hakijoille!

Vierailija
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

(KIINNI) Hoitohevoshaut kevät 2014!  Empty Vs: (KIINNI) Hoitohevoshaut kevät 2014!

Viesti kirjoittaja Aiya Su 15 Kesä 2014, 04:39

Kuka ihme Aiya?
Aiya on 15- vuotias tyttö, joka on hurahtanut täysin kaviokkaisiin. Hän viettääkin paljon aikaansa tallilla, hääräten hevosten kanssa ja putsaten likaisia karsinoita. Välillä on toki hyvä ottaa rennommin ja köpötellän rauhalliseen tahtiin maastossa, oman rakkaan hoitsun kanssa. Sitten on taas päiviä, jolloin kelpaa liitää yli esteiden tai vääntää kentällä hieman koulua.
Aiyan tunnistaa helposti ei-niin naisellisista vaatteista, sillä hän pitää päällään mielellään huppareita ja farkkuja. Ruskeat yli olkapäiden ylettyvät hiukset ovat lähes aina ponihännällä ja vihreitä silmiään korostaakseen Aiya on laittanut ripsiinsä ripsiväriä.

Aiya on luonteeltaan huumorintajuinen, mukava ja hyvin puhelias ihminen. Hänen seurassaan lentää jutut kuin jutut, eikä hiljaisuudesta näy välttämättä merkkiäkään. Toisinaan Aiya viihtyy hyvin myös yksin.

Ruudun toisella puolen kirjoittelee taas tyttö, joka piirtää mielellään, mutta kirjoittaa sitäkin innokkaammin!

Täh?

Stella; Luonteeltaan äärinmäisen mielenkiintoinen ja ulkonäöltään oikea sydämmen sulattaja! Tamma, jonka vilskeen haluaisin nähdä ja tuntea omin silmin. Tamma, jonka haluaisin osaksi elämääni. Josta voisin kirjoittaa tarinoita, piirtää kuvia ja saada osallistua toimintaan! :3

Ensimakua
Istahdin pölyttyneen kannettavani eteen, samalla kun hörppäsin kuumaa aamukahvia vihreästä mukistani. Pyörittelin peukaloitani mukin ympärillä, kun tietokone käynnisti itseään. Hetken aikaa selailtuani sivuja  ja availtuani niitä päädyin etsimälleni sivulle, nimittäin Shelyesiin!
Olin jo pitkään haaveillut uudesta hoitohevosesta, entisen hoitsuni vietyä pois silmieni edessä. Sitä päivää en unohtaisi koskaan, enkä sitä surua ja tuskaa, mitä ajatukseni huusivat kuukauden päivät. Olin kuitenkin tajunnut sen, että joskus on vain unohdettava menneet ja keskityttävä tulevaisuuteen. Näillä ajatuksin klikkasin Brynhild Snøbær- nimistä vuonohevostamman nimeä - päädyttyäni lopulta sen sivulle. Lukiessani tamman tietoja sekä luonnetta, mieleeni tulvahti ensimmäisenä entinen hoitohevoseni. Suru nostatti kyyneleet silmiini, mutta räpyttelin ne nopeasti pois. En jaksanut enää murehtia vanhaa hoitohevostani, vaikka ikävä sitä kohtaan painoi vastuttamattoman paljon. Olin vihdoin kuitenkin löytänyt uuden sydämmensulattajan, josta en tahtoisi ikimaailmassa luopua. Stella - joka sai taas mieleni kohenemaan, vilkkaalla ja oikukkaalla luonteellaan. Mutta kaikkea sainkin vain toivoa sydämmeni pohjasta ja sitä - jospa tämä kaunis tamma päätyisi hoitoponikseni...♥

Aiya

Viestien lukumäärä : 9
Join date : 15.06.2014
Karma : 0

Takaisin alkuun Siirry alas

(KIINNI) Hoitohevoshaut kevät 2014!  Empty Vs: (KIINNI) Hoitohevoshaut kevät 2014!

Viesti kirjoittaja Jassu Su 15 Kesä 2014, 14:41

Välitulokset jälleen päivitelty aloitusviestiin. Stellan hoitaja ratkesi tällä kertaa arvalla, sillä en osannut valita kolmen erittäin hyvän ehdokkaan joukosta kaikista parasta!

EDIT -- Uudet hoitajat: muistakaahan ilmoitella lomailmoituksiin, jos olette lähiaikoina kiireisiä. Jos ensimmäistä hoitomerkintää ei kuulu parin viikon sisällä valituksi tulemisesta ilman erillistä lomailmoitusta, annetaan hoitohevonen jollekin toiselle halukkaalle.
Jassu
Jassu
Tallin omistaja

Viestien lukumäärä : 558
Join date : 01.03.2014
Karma : 17

http://hiirenkolo.net/shelyes

Takaisin alkuun Siirry alas

(KIINNI) Hoitohevoshaut kevät 2014!  Empty Vs: (KIINNI) Hoitohevoshaut kevät 2014!

Viesti kirjoittaja Petter Su 15 Kesä 2014, 21:50

Moikka! Smile

Juu... Elikkäs minä, Petter - Jemiinan subi, haluaisin hakea hoitajaksi Arne-orille, koska eihän Shely ole mitään ilman Ååkkea ja naisdraamoja Very Happy En nyt osaa perustella sen kummemmin hoitsuvalintaani, mutta Arne muistuttaa hieman Lokaa. Ja Lokan kanssahan me tulimme oikein hyvin juttuun. Plus Arne on tosi söpö :3

Juu, eikait siinää, vähä lyhyenläntä hakemus ja näin, mutta kyllähän te mut tunnette Wink
Petter
Petter

Viestien lukumäärä : 39
Ikä : 29
Join date : 15.06.2014
Karma : 1

Takaisin alkuun Siirry alas

(KIINNI) Hoitohevoshaut kevät 2014!  Empty Vs: (KIINNI) Hoitohevoshaut kevät 2014!

Viesti kirjoittaja Lisette Ke 18 Kesä 2014, 22:11

Heippa! :)

Eli minä, Lisette, olen ruudun takana 15-vuotias heppatyttö vieläkin riippumatta siitä, että lopetin harrastuksen (kyse ei ollut ollenkaan mistään kiinnostuksen loppumisesta, vaan oikeastaan siitä paikasta missä kävin) noin 4 vuotta ratsastamisen jälkeen. Rakastan kaikkea hevos-aiheista, muutenkin olen eläinystävä ja perheen yhteinen koira on aika tärkeä osa elämääni. Virtuaalitalleilla olen pyörinyt jotain 2 vuotta, Shelyssäkin ennen vanhalla 'hahmollani' (jos noin voi sanoa), joka kerkesi hoitaa kahta eri ponia.

Lisette on harrastanut ratsastusta 13-vuotiaasta lähtien, ja on käynyt monilla eri talleilla, ja sitä kautta päässyt tutustumaan erilaisiin luonteisiin hevosissa.
Lisette on 17-vuotias, 160cm pitkä, normikokoinen tyttö. Lisetellä on hieman olkapäiden alapuolelle ylettyvät kastanjanruskeat hiukset (vaaleammat latvoista) ja sivuotsatukka. Hiukset ovat useimmiten tallilla korkealla poninhännällä kiinni, tai letillä. Tytöllä on pähkinänruskeat silmät, terävät kulmakarvat, muutenkin sirot kasvonpiirteet. Liseten tyyliin kuuluu yleensä joku rento paita ja farkut, tallilla tosin ratsastushousut ja kesäisin yleensä joku kivan värinen t-paita.
Lisette on rennosta vaikutelmasta huolimatta tosi energinen ja pyrkii olemaan kaikkien kaveri. Tutustuessaan saattaa huomata ettei tyttö ujostele uusien tuttavuuksien kanssa lainkaan.

Pyrin hakemaan Emilille. Luonne pisti silmään ensin sen sivuja katsellessa, ja täytyy sanoa että pieni haaste ei haittaisi ollenkaan. Ei haittaisi ollenkaan jos jotain temppuja joutuisi kokemaan, se varmaan vain piristäisi päivää. Tai no, riippuu vähän onko hyvä vai huono päivä.. Ori on varmasti mieleenpainuva.
Myös sen ulkonäkö vaikuttaa kivalta, ja enpä ennen ole edes saanut mahdollisuutta hoitaa vuonista.

Näyttöä löytyy vanhasta foorumista Danan päiväkirjasta. Toki kirjoitustyylini on varmaan vähän muuttunut.
Pyrkisin olemaan aktiivinen, kirjoittaisin vähintään kerran viikossa.
Shelyesiin päätin hakea jälleen, koska paikka on tuttu ennaltaan ja talli on todella aktiivinen mukavalla porukalla varustettuna :)

Lisette

Viestien lukumäärä : 2
Join date : 18.06.2014
Karma : 0

Takaisin alkuun Siirry alas

(KIINNI) Hoitohevoshaut kevät 2014!  Empty Hoitajahaku!

Viesti kirjoittaja Cilla La 21 Kesä 2014, 13:05

~Tevi~
Tevi vaikutti tosi ihanalta heti ensisilmäyksellä! Rakastuin poniin, koska mielestäni ponissa pitää olla vähän haastetta. Kokokaan ei päätä huimaa. Tevin kanssa tulisi varmasti vietettyä monta myötä- ja vastoinkäymistä. Minusta on hyvä, että ponin kanssa pitää rakentaa luottamus ennen kuin alkaa sujumaan eikä heti mene täydellisesti. Rakastan poneja joka on myös syy hakemiselleni, mutta toki luonne on tärkeämpi kuin ulkonäkö.

~Itse hakija eli Cilla~
Cilla on 15 vee nuori tyttö joka rakastaa haasteita ja uusia kokemuksia. Cilla on ujo, mutta tutustumisen jälkeen puheliaisuutta ja huumorintajua riittää. Tyttö on reilut 160 senttiä pitkä ja erittäin hoikka, joten poneille on kuin luotu. Cillalla riittää kuitenkin persoonallisuutta ja hän tekee harvinaisen selväksi ellei pidä jostain asiasta. Hän ei kuitenkaan ole pitkävihainen eikä missään nimessä ilkeä.

Cilla on ulkonäöltään - kuten sanottu - hoikka ja hieman yli 160cm pitkä. Hänellä on pitkät puoleen selkään ylettyvät vaaleat hiukset ja siniset silmät. Hiukset ovat lainehtivat ja hyvin paksut. Silmät suuret ja eloisat ja niitä varjostaa kevyt meikki. Pukeutumistyyli tytöllä on melko normaali. Yleensä jalassa on joko farkut, ratsastushousut tai kollarit, ja päällä huppari/takki ja kesäisin vaihtelevan värinen toppi. Tyttö rakastaa raikkaita sävyjä, mutta myös hillittyjä värejä näkyy käytettävän.

Ja sitten vielä vähän ratsastuskokemuksesta. Cilla on ratsastanut koko ikänsä poneilla (lähinnä yksäritalleilla mutta ratsastuskoulussakin on käväisty) eikä halua ikinä siirtyä hevosiin, eikä varmaan joudukaan. Hän rakastaa esteratsastusta. Hän aloitti ratsastuksen ykkösluokalla, eli 7 vuotiaana, ja on ratsastanut epäsäännöllisen säännöllisesti siitä lähtien. Häneltä löytyy taitoa niin este kuin koulupuolelta ja vaikeista poneistakin on kokemusta.

~No entä Shelyes~
Shelyes ihastutti minut täysin! Talli vaikuttaa aktiiviselta ja ennen kaikkea yhteishenki tuntuu pelaavan. Shelyesin toimintaan tulisin varmasti osallistumaan! Pyrkisin olemaan mahdollisimman aktiivinen, ainakin 1 tarina/kuva viikossa ellei sitten ole muuta menoa. Shelyesin löysin googlen kautta, kun etsin virtuaalitallia jolta voisin ottaa hoitsun. Heti ensisilmäykseltä talli vaikutti tosi hyvältä paikalta ja kuvat on huolellisesti tehty.

Tässä nyt jonkunlainen hakemus! Toivottavasti oli tarpeeksi hyvä, mutta yritin parhaani ainakin. Toivon kovasti Tevin hoitajuutta, mutta sehän on teidän päätös Smile

Cilla

Viestien lukumäärä : 4
Join date : 21.06.2014
Karma : 0

Takaisin alkuun Siirry alas

(KIINNI) Hoitohevoshaut kevät 2014!  Empty Vs: (KIINNI) Hoitohevoshaut kevät 2014!

Viesti kirjoittaja Vierailija Ti 24 Kesä 2014, 04:26

♡ Brynhild Thorald ♡

Hei! Jeg heter Frida. Olen siis syksyllä lukioon suuntaava nuori nainen, jonka tunnistaa pitkistä, luonnonvaaleista hiuksista ja sinisistä silmistä. Pituutta ei löydy mitenkään päätähuimaavasti mutta tempperamenttia senkin edestä. Luonteeltani olen ailahtelevainen ja avoin, rakastan kaiken maailman revittelyä. Meikkiä käytän kevyesti ja pukeutuminen massapainotteista, pidän erityisesti pastelliväreistä. Luonto ja eläimet ovat lähellä sydäntä, hevoset elämäntapa. Ratsastus on aina ollut se jokin. Koskaan ei ole ollut omaa tallia, mutta taaperosta asti olen päässyt ratsastamaan naapurin poneilla ja ratsastuskoulun tunneista innostuin alakoulun startattuani.

IRL olen pyörinyt virtuaalitalleilla ihan alakouluikäisestä aina tähän saakka. Pitkiäkin taukoja on ollut, mutta koskaan en ole ajatellutkaan kokonaan lopettavani virtuaaliharrastusta. Olen pitänyt koko kevään taukoa pikseliponeilusta, ja nyt inspiraatio on taas voimissaan. Tarinoita kirjoittelen mielelläni, rakastan väkertää pitkiä stooreja. Piirtäminen on aina ollut lähellä sydäntä, vaikkei aikaansaannokset mitään huikaisevia ole. Aina kun ei ole inspistä kirjoittamiseen niin jonkinlaisia piirroksia lienee ilmestyvän päiväkirjaan.

Tähtäimessäni on vuonohevosori Arne. Shelyn uusien sivujen avautuessa menin heti tutkailemaan hevoskatrasta, josta bongasin muutaman uudenkin turvan - yksi niistä kuului Arnelle. Nyt en ala suotta kermailemaan kuinka uljas ja täydellinen unelmahevonen Arne on, luonteikas jätkä vaan erottuu joukosta ja sopii mieltymyksiini. Pelkällä kuvalla nuorikko antoi minulle kunnon orin odotukset, mutta tempperamentin ja haastavuuden vastapainona on hyvä että lempeyttäkin löytyy. Ja toki kun norjalaissukuisena olen aina ollut ihan rempsahtanut noihin pystyharjoihin...

Shelyes puolestaan on yksi hienoimmista talleista mitä tiedän. Välillä on ollut todella hiljaista, mutta uskon että tallin uudistuminen toi uutta intoa koko porukalle ja aktiivisuus jatkuu pitkään! Jassun piirroksien perään olen aina kuolannut, ja on myös plussaa että hoitajien kuvat piirretään panostuksella.
Ei voi muuta sanoa kuin että olisi upeaa pästä osaksi Shelyesin hoitajakaartia. Inspis on korkealla, joten tarinoita ja kuviakin ilmestyisi päiväkirjaan hyvään tahtiin (: Tähän aikaan kirjoitettu haku ei ole ehkä mitään edustavinta sorttia mutta mennään nyt tällä - melkoinen romaanikin taisi tulla. Nyt ei voi muuta kuin jäädä odottamaan, hyvää kesää tänne Shelyesiin!

♥: Frida

Vierailija
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

(KIINNI) Hoitohevoshaut kevät 2014!  Empty Vs: (KIINNI) Hoitohevoshaut kevät 2014!

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa