Shelyesin Foorumi
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

[KIINNI] Hoitajahaku avoinna!

Siirry alas

[KIINNI] Hoitajahaku avoinna! Empty [KIINNI] Hoitajahaku avoinna!

Viesti kirjoittaja Jassu Ke 01 Marras 2017, 21:06

[KIINNI] Hoitajahaku avoinna! Hoitajahaku
Hoitajahaut loppuvuodelle 2017 on nyt avattu! Ensimmäiset valinnat tehdään 10.11., haku on auki niin kauan, kuin hevosia riittää. Jätä vapaamuotoinen hakemus alle, jossa käsittelet hieman, millainen tyyppi olet, kenelle haet hoitajaksi, ja miksi haluaisit hoitajaksi juuri tälle/näille hevosille.

Hoitajalta ei vaadita mitään tiettyä hoitomerkintä-per-aikayksikkö -hoitotahtia, vaan yleinen aktiivisuus ja kiinnostuneisuus tallin toiminnassa mukana olemisesta riittää.
Älä kuitenkaan hae hoitajaksi, jos tunnet, että aikasi tai kiinnostuksesi ei riitä virtuaalihevosiin sitoutumiseen - hoitamisen on tarkoitus olla mukavaa ja palkitsevaa ajanvietettä, eikä pakkopullaa.

Hoitajia etsivät seuraavat hevoset:

[KIINNI] Hoitajahaku avoinna! Aagetrist-r. A. M. Mässaja, "Aage", 11-vuotias, säkäkorkeus 145cm, koulutustaso heB / re70cm

Pyöreä puskaponi Aage vaatii hoitajaltaan pitkää pinnaa ja huumorintajua. Se jaksaa ihastuttaa ja vihastuttaa tallilaisia omilla pikku tempauksillaan päivästä toiseen. Sen kanssa aika ei varmasti käy pitkäksi!
Osaavalle ratsastajalle Aage on loistava haaste: vaikka peräänanto tuntuu olevan työn ja tuskan takana, sen saa kyllä lopulta kulkemaan oikein päin, kunhan sen kanssa tekee tarpeeksi töitä ja osaa olla topakkana alusta saakka. Aage taitaa myös kärryjen edessä olemisen.
[KIINNI] Hoitajahaku avoinna! Stellalaukkatnvh-t. Brynhild Snøbær, "Stella", 8-vuotias, säkäkorkeus 142cm, koulutustaso heB / re70cm

Utelias ja vekkulimainen Stella on tallin sydäntensulattaja, kaunis, vaalea vuonohevostamma, joka ei missään nimessä ole luonteeltaan tylsä: vaikka Stella onkin kiltti ja herttainen, tamma rakastaa keksiä pientä jäynää hoitajansa pään menoksi.
Ratsastaessa tamma on ketterä ja kevyt kädelle, ja sopii kaikenlaisille ratsastajille. Myös hypätessä tamma on hyvin näppärä, ja pääsee irtoesteenä jopa 80cm:stä yli. Maastoilu on tamman lempipuuhaa, sillä siellä riittää nähtävää ja ihmeteltävää loputtomasti.
[KIINNI] Hoitajahaku avoinna! Vinjaemiltnvh-t. Kornblomst e Vinja, "Vinja", 19-vuotias, säkäkorkeus 141cm, koulutustaso heC / re60cm

Vanha ja luotettava Vinja etsii hoitajaa huolehtimaan pian eläkkeelle jäävästä vuonohevosrouvasta. Vaikka ikää löytyy, Vinja on silti elämäniloinen ja virkeä tamma, joka jaksaa vielä kulkea tunneilla ja samota hoitajansa kanssa Lofoottien maastoja.
Luonteeltaan Vinja on ihanteellinen vuonohevonen: varma, tasainen ja rauhallinen - Vinjasta ei voi olla tykkäämättä. Tamma on herkkä avuille ja miellyttävä ratsastaa, vaikkei se olekaan erityisen osaava.
[KIINNI] Hoitajahaku avoinna! Tranetarhanvh-o. SHS Tranebær, "Trane", 6-vuotias, säkäkorkeus 144cm, koulutustaso heB / re80cm

Nuori ja hölmö oripoika Trane ei jätä ketään kylmäksi: sille saa jatkuvasti nauraa sen toilaillessa tunnilla tai teloessaan itseään tarhassa. Trane on hyvin yritteliäs, hyväntahtoinen typerys, joka vaatii hoitajaltaan pitkää pinnaa ja rauhallisia otteita.
Ratsastaessa Trane vaatii selkeät avut kulkeakseen ryhdikkäästi ja tehdäkseen tehtävät kunnolla - se hämmentyy helposti, jonka seurauksena on alta juokseminen ja kuolaimeen pureminen. Jos pidät vauhdista, Trane on oikea valinta sinulle: siltä saa tallin vauhdikkaimmat kyydit laukkasuorilla tai esteradoilla.
[KIINNI] Hoitajahaku avoinna! Vennitnvh-t. Brynhild Verdandi, "Venni", 5-vuotias, säkäkorkeus 143cm, koulutustaso heA / re60cm / noviisi

Venni on näyttävä vuonohevostamma, joka pääsee oikeuksiinsa koulutunneilla: epätyypillisesti vuonohevosille sillä on hyvin näyttävät liikkeet, ja vähänkään osaavammalla ratsastajalla tamma kulkee todella kauniisti. Nuori punahallakko ei ole vielä kehityskaarensa huipulla, joten koulutusintoinen hoitaja saisi tammasta varmasti vielä kykyjä irti.
Luonteeltaan Venni on hyvin tasainen, jokseenkin välinpitämätön: se ei hätkähdä mistään, vaan keskittyy nautiskelemaan huomiosta. Sopii myös aremmalle hoitajalle.
[KIINNI] Hoitajahaku avoinna! Rafferakenneteest-r. Rafaleer, "Raffe", 11-vuotias, säkäkorkeus 154cm, koulutustaso heB / re80cm

Raffe on turvallinen, hieman rodun sporttisemmasta päästä oleva eestinhevonen, joka on turvallinen käsitellä ja ratsastaa. Tällä ruunalla on tallin tasaisin selkä ja miellyttävimmät askeleet, joten sillä on mukava mennä myös ilman satulaa. Ratsastaessa Raffe on yritteliäs, vaikkei erityisen osaava olekaan. Esteillä ruuna kuumuu, joten sitä ei anneta kokemattomille hyppääjille.
Kaiken kaikkiaan Raffe on hyvin ongelmaton hevonen, jolla voi mennä hieman isommatkin ratsastajat sen rungon vankkuuden vuoksi. Hoitaessa voikko on kiltti kaikissa tilanteissa.
[KIINNI] Hoitajahaku avoinna! WildatwA-t. Lai'e Eilonwy, "Wilda", 6-vuotias, säkäkorkeus 115cm, koulutustaso heB / re40cm

Pikkuruinen Wilda on tallin lastentuntilaisten suosikki, josta löytyy haastetta myös pienikokoiselle vanhemmallekin konkarille. Kuvankaunis ruunivoikko on kiltti käsitellä ja tervejärkinen ratsastaa, ja se soveltuukin loistavasti alkeislaisille tilanteeseen kuin tilanteeseen.
Wilda kaipaa osaavaa ja topakkaa hoitajaa, joka pystyisi herättelemään welshtamman taitoja alkeistuntilaisten jäljiltä - sen kanssa saa todella tehdä töitä, jotta se kulkisi oikein päin ja käyttäisi kunnolla lihaksiaan.
[KIINNI] Hoitajahaku avoinna! Brellalaukkatisl-t. Brella frá Vatn, "Brella", 19-vuotias, säkäkorkeus 138cm, koulutustaso heB / re70cm

Brella on vanha hapannaama, varsinainen maanvaiva, mutta silti omistajansa kullannuppu ja ylpeys. Tämä viisitahtinen issikka on vanhasta iästään huolimatta varsin pippurinen, eikä päästä hoitajaansa helpolla. Vanha tamma sopii paremmin puskaponeiluun kuin tavoitteelliseen kouluvääntöön tai esteiden hyppimiseen, ja siitä saakin mukavan maastoilukaverin, mikäli pystyy ennakoimaan tamman säikkyilyt ja pysymään selässä sen sivuloikissa. Tammaa ei voi kyllä kehua millään mittapuulla, mutta omalla, kieroutuneella tavallansa se on silti hieno hevonen.
[KIINNI] Hoitajahaku avoinna! Dellatfwb-t. Sepp's Nimrodel, "Della", 4-vuotias, säkäkorkeus 169cm, ratsukoulutus alussa

Della on tallin uusin ja nuorin asukki, josta kaavaillaan osaavaa opetushevosta tallin aikuisasiakkaille. Della on nuoren ikänsä vuoksi vielä hieman raakile ja varomaton ihmisiä kohtaan, joten hoitajalta vaaditaan kokemusta ja varmaa otetta. Kokemus nuorista hevosista katsotaan eduksi, sillä hoitaja saa osallistua tamman koulutukseen talven ja alkukevään aikana.
[KIINNI] Hoitajahaku avoinna! Roniriekkuuttil-o. Grimville Prebourbon, "Roni", 12-vuotias, säkäkorkeus 151cm, koulutustaso heA / re90cm

Roni on kaunis, juuri ja juuri hevoskokoinen ori, joka tosin on egoltaan paljon kokoistaan isompi. Se on lempeä, mutta hyvin varautunut uusia ihmisiä kohtaan, joten luottamuksen saaminen voi olla vaikeaa. Ronista ei myöskään ole rapsutettavaksi mussukaksi, sillä se suhtautuu huomioon kohteliaan välinpitämättömästi, ja pitää omasta rauhasta. Roni sopii tavoittelliselle ratsastajalle, sillä se on nöyrä, mutta tarkka avuista, mikä opettaa ratsastajalle paljon. Ori on etevä hyppääjä, muttei sovellu aloittelijoille.
[KIINNI] Hoitajahaku avoinna! Lidiatlatv-t. Līdija, "Lidia", 8-vuotias, säkäkorkeus 166cm, koulutustaso heA / re100cm

Lidia on opetusmestari, joka sopii ihan kaikille. Korkean koulutustason ei kuitenkaan pidä antaa hämätä: Lidia ei todellakaan tee mitään ilmaiseksi, ja sitä voi luonnehtia jopa kovasuiseksi, veturimaiseksi ratsuksi, jota voi olla vaikeaa ratsastaa kevyeksi kädelle. Luonteeltaan Lidia on oikea mussukka, joka rakastaa huomiota. Tamma rakastaa hyppäämistä, ja se suorittaa 100cm radatkin suurella ilmavaralla.


Viimeinen muokkaaja, Jassu pvm Ke 04 Syys 2019, 21:47, muokattu 16 kertaa
Jassu
Jassu
Tallin omistaja

Viestien lukumäärä : 557
Join date : 01.03.2014
Karma : 17

http://hiirenkolo.net/shelyes

Takaisin alkuun Siirry alas

[KIINNI] Hoitajahaku avoinna! Empty Vs: [KIINNI] Hoitajahaku avoinna!

Viesti kirjoittaja Sylvi Ti 07 Marras 2017, 10:10

Rauhallinen, vanha ja viisas vuonohevostamma kylpi suuressa tarhassaan, seisoen auringon suuntaisesti suuren havupuun alla. Kevyt pakkasaamu oli peittänyt kuuran alle vihreän ruohikon tallipihassa ja ponien sieraimista pääsi ilmaan höyryä. Kurkiaura ääntelehti sinertävällä taivaalla. Ilmassa oli jännitystä. Sylvi oli lähtenyt Shelyesiin pyytämään itselleen hoitohevosta. Paksuturkkista, kellertävää Vinjaa.

No mutta moikka! Mä olen Sylvi, 17-vuotias lähihoitajaopiskelija. Hevosista on kokemusta oikeastaan koko ikäni verran, sillä enemmän ja vähemmän olen ratsastanut ratsastuskouluilla, hoitanut siellä hevosia ja onhan mulla kokemusta myös vuokraponista. Kotoisin olen Svolværista, ja olen perheen ainoa lapsi. Lisäkseni perheeseen kuuluu isäni, äitini kuoli mun ollessa 9-vuotias.
Tällä hetkellä elämä hymyilee, opiskelu on mukavaa ja tulevaisuus häikäisee. Haluaisin jatkaa jossain vaiheessa sairaanhoitajaksi, mutta nyt mä taidan suuntautua ensihoitajaksi. Se olisi sellainen haaveammatti, kun rakastan jo luonnostaan auttaa ihmisiä. =) Ja olen hyvä kuuntelemaan! Kuuntelen mielelläni murheita, mutta ennenkaikkea iloja. Vähän ehkä olen yksinäinen, sillä suurinosa mun ystävistä lähti opiskelemaan Ruotsiin ja nykyisestä koulusta ei ole paljoa löytynyt ystäviä...

Shelyesin porukkaan olisi niin mahtavaa päästä. Kauan olen haaveillut olevani osana tallinporukkaa ja nyt kun viimein tähän olisi aikaa, niin miksen tarttuisi tilaisuuteen. Minusta saa tallille ahkeran hoitajan, joka mielellään on avuksi kaikenlaisissa tallin askareissa. Vinja on hyvin symppis vuonohevonen, jonka kanssa tuskin tulisi tylsää. Varmajalkaisen eläkeläisen kanssa mielellään kävisi maastoilemassa, niin yksin kuin suuremmassakin porukassa.

Noh, jäädään jännäämään! :)

Sylvi

Viestien lukumäärä : 1
Join date : 07.11.2017
Karma : 0

Takaisin alkuun Siirry alas

[KIINNI] Hoitajahaku avoinna! Empty Vs: [KIINNI] Hoitajahaku avoinna!

Viesti kirjoittaja Jassu Pe 05 Tammi 2018, 14:28

Topic siivottu. Jätin @Sylvi hoitajahakemuksesi vielä näkösälle, sillä et ole vielä kirjoittanut esittelyä henkilökuvaukset-topiciin. Kirjoitathan ulkonäkö- ja luonnekuvauksesi pikimmiten, jos aiot edelleen alkaa Vinjan hoitajaksi. Smile Jos et kirjoita henkilökuvausta tammikuun loppuun mennessä, Vinja vapautetaan takaisin hoitajahakuihin ja hoitajanpaikkasi peruutetaan.

Edit 2.2.2018: @Sylvi , hoitajanpaikkasi on valitettavasti nyt annettu eteenpäin, kun henkilökuvausta ei kuulunut.

Vapaita hoitohevosia:
welsh mountain -tamma Lai'e Eilonwy "Wilda"
islanninhevostamma Brella frá Vatn "Brella"


Viimeinen muokkaaja, Jassu pvm Pe 02 Helmi 2018, 14:04, muokattu 3 kertaa
Jassu
Jassu
Tallin omistaja

Viestien lukumäärä : 557
Join date : 01.03.2014
Karma : 17

http://hiirenkolo.net/shelyes

Takaisin alkuun Siirry alas

[KIINNI] Hoitajahaku avoinna! Empty Vs: [KIINNI] Hoitajahaku avoinna!

Viesti kirjoittaja Isla To 11 Tammi 2018, 07:59

Isla Bergsten on Ruotsista Norjaan alunperin lukion kakkosella vaihto-oppilaaksi päätynyt tyttö, joka innostuikin käymään lukion loppuun Norjan puolella ja tytön pitäisi valmistua lukiosta tänä keväänä.
Ulkonäöllisesti Isla on hyvin kevyt rakenteinen ja hoikka vain juuri ja juuri 150 senttimetriä pitkä sekä hänellä on pähkinänruskeat laineikkaat melko pitkät hiukset ja aavistuksen sinertävät silmiät sekä viimeisen päälle huolitellut vaatteet ja luonteellisesti tytön tunnistaa puheliaisuudesta, koska tytön ääni kantautuu melko usein tallin käytävällä ilmaisemassa mielipiteitään asioihin jotka brunetelle eivät millään tavalla kuulu.
Hevostelua tyttö on harrastanut pienestä pitäen ja on varttunut hevosten seurassa perheensä omistamalla maalaiskartanolla, jossa perhe kasvattaa laadukkaita puoliverisiä. Jo Ruotsissa hevostelua vuokrahevosen merkeissä harrastanut tyttö kaipaa nyt hevosia takaisin elämäänsä ja kuulikin Shelyesistä vahingossa entiseltä host-siskoltaan.

Kauniilla ruunivoikolla ulkonäöllä hurmannut tamma Lai'e Eilonwyn sulatti Islan sydämmen heti ensisilmäyksella ja tammaan tarkemmin tutustuttua tytön sisällä vahvistui entisestään tunne, että tämä olisi se poni, jonka kanssa harrastamiseen tulisi uutta sisältöä. Wilda myös muistuttaa tyttöä tuon entisestä vuokraponista hyvin paljon ja ehkä sen takia poni tuntui jo ensisilmäyksellä hyvin tutulta ja turvalliselta. Islan ei edes olisi mikään pakko päästä ratsastamaan ponilla kovin usein, koska yhteistä tekemistä riittäisi varmasti muutenkin.

Isla

Viestien lukumäärä : 2
Ikä : 24
Join date : 10.01.2018
Karma : 0

Takaisin alkuun Siirry alas

[KIINNI] Hoitajahaku avoinna! Empty Vs: [KIINNI] Hoitajahaku avoinna!

Viesti kirjoittaja Jassu To 11 Tammi 2018, 09:21

Tervetuloa Wildan hoitajaksi, @Isla ! Smile Kirjoitathan ulkonäkö- ja luonnekuvauksesi porukkasivun kaappia varten henkilökuvaustopiciin.

Vapaita hoitohevosia: islanninhevostamma Brella frá Vatn "Brella".
Jassu
Jassu
Tallin omistaja

Viestien lukumäärä : 557
Join date : 01.03.2014
Karma : 17

http://hiirenkolo.net/shelyes

Takaisin alkuun Siirry alas

[KIINNI] Hoitajahaku avoinna! Empty Vs: [KIINNI] Hoitajahaku avoinna!

Viesti kirjoittaja Manta To 01 Helmi 2018, 14:42

Heipä hei! Olen Manta, 27-vuotias opiskelija Jyväskylästä. Syksyllä kyllästyin yliopiston kirjaston pölyisiin nurkkiin ja päätin (taas kerran) vaihtaa maisemaa. Nyt olen asunut täällä Lofooteilla kuukauden päivät totuttelemassa pimeyteen, joka onneksi päivä päivältä vähenee. Toivon inspiroituvani vuonoista ja vuorista siinä määrin, että saan iänikuisen graduprojektini viimein valmiiksi ja ehkä keksin myös, mitä tehdä elämälläni.

Kun jokin aika sitten kohtasin lenkillä ollessani vuonohevosratsukon, heräsi mielessäni ajatus vanhan harrastukseni henkiin herättämisestä. Olin nuorempana vannoutunut heppatyttö ja vietin yhdeksänvuotiaasta eteenpäin suurimman osan vapaa-ajastani kotipaikkakuntani ainoalla tallilla aina siihen asti, kun lukion loputtua muutin ulkomaille. En siis ole ollut hevosen selässä melkein kymmeneen vuoteen, mutta uskon kaiken nuorena itseeni imemäni hevostiedon ja -taidon vielä löytyvän jostain aivojeni sokkeloista. Olen aina ollut enemmän puskaratsastaja kuin tavoitteellinen kisaaja, vaikka tykkäsinkin maastoilun lisäksi kovasti esteistä. Läppärin äärellä rehkimisen vastapainoksi olisi kuitenkin hauskaa haastaa itseään osallistumalla pitkästä aikaa myös ohjatuille tunneille.

Ennen kaikkea kaipaan heppatyttövuosiltani sitä arkista mutta ihanaa puuhastelua hevosten parissa sekä talliporukan yhteisöllisyyttä. Vanha hoitohevoseni oli vuonohevonen, joten Shelyesiin saavuttuani iskin oitis silmäni kauniiseen Vinjaan. Mikäli Sylvi ei pystykään Vinjaa hoitamaan, otan mielelläni varman ja viisaan eläkerouvan oppaakseni tässä hevosmaailmaan uudelleen tutustumisessa.  Kuvauksen mukaan Vinja on miellyttävä ratsastaa muttei erityisen osaava, joten näillä ruosteisilla puskaratsastajan taidoillani olisimme ns. match made in heaven. Nuorempana olin toisaalta pienestä koostani johtuen aina se, joka sai ratsukseen pienet kiukkuiset ponit. Kokemusta on siis pukitteluista, sivuloikista ja muista konnankoukuista, eli ehkäpä minulla ja Brellallakin voisi alkuvääntöjen jälkeen synkata, ken tietää. Ensisijaisesti toivon hoitsukseni kuitenkin Vinjaa, koska sydämeni sykkii vuoniksille.

Manta

Viestien lukumäärä : 1
Join date : 01.02.2018
Karma : 0

Takaisin alkuun Siirry alas

[KIINNI] Hoitajahaku avoinna! Empty Vs: [KIINNI] Hoitajahaku avoinna!

Viesti kirjoittaja Jassu Pe 02 Helmi 2018, 14:03

Sylvistä ei kuulunut tammikuun loppuun mennessä, joten tervetuloa Vinjan hoitajaksi, @Manta ! Kirjoittelethan piakkoin henkilökuvauksen, jotta pääsen tekemään sinulle kaapin porukkasivulle Smile

Vapaita hoitohevosia: islanninhevostamma Brella frá Vatn "Brella".
Jassu
Jassu
Tallin omistaja

Viestien lukumäärä : 557
Join date : 01.03.2014
Karma : 17

http://hiirenkolo.net/shelyes

Takaisin alkuun Siirry alas

[KIINNI] Hoitajahaku avoinna! Empty Vs: [KIINNI] Hoitajahaku avoinna!

Viesti kirjoittaja Vierailija Su 11 Helmi 2018, 17:23

Hei! Olen Blanca ja olen 18 vuotias nuori nainen. Sukuni tulee Espanjasta ja olen asunut Suomessa yhdeksän vuotta perheeni kanssa ja siellä opin hiukan Suomea. Vanhempi isosiskoni muutti Norjaan mennessään naimisiin Norjalaisen miehen kanssa, kävin tapaamassani siskoani ja hänen perhettään ja tykästyin seutuun. Olen aika muutosta rakastava ihminen joten päätin muuttaa Norjaan jotta näkisin enemmän siskoani. Olen ratsastanut nuorempana Suomessa ne kaikki yhdeksän vuotta mitä siellä asuin joten ole aika kokenut ratsastaja. Suomalaisella tallilla minulla oli hoitohevonen nimeltä Vilnir joka oli islanninhevonen. Luonteeltaan hevonen oli hiukan villi ja temppili mielellään muiden päänmenoksi. Vilnir oli hoitohevosenani kunnes se vuosi sitten kuoli ähkyyn. Sen jälkeen en ole ratsastanut mutta eräänä päivänä tapasin erään tytön joka kertoi että täällä olisi talli ja hoitajia etsitään. Olen käynyt nyt tutustumassa tänne ja ihastuin kauniiseen talliin. Näin ilmoituksen temperamentisestä islanninhevos tammasta Brellasta ja ajattelin koittaa onneani.
Haluaisin hoitajaksi sillä hevonen vaikuttaa juuri mukavalta minun makuuni ja luonne on myös mieleinen. Brella toisi elämääni pientä ilonaihetta jokaiselle päivälle. Tallin porukka vaikuttaa todella mukavalta ja olisi kiva liittyä sellaiseen porukkaan.Tälläistä vaan. Adìos!

Vierailija
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

[KIINNI] Hoitajahaku avoinna! Empty Vs: [KIINNI] Hoitajahaku avoinna!

Viesti kirjoittaja Jassu Ke 14 Helmi 2018, 16:12

Tervetuloa Brellan hoitajaksi, @Blanca ! Kirjoitathan mahdollisimman pian henkilökuvauksen Apteekin hylly -osiosta löytyvään topiciin, niin pääsen tekemään kaapin porukkasivulle. Smile

Ei vapaita hoitohevosia tällä hetkellä.
Jassu
Jassu
Tallin omistaja

Viestien lukumäärä : 557
Join date : 01.03.2014
Karma : 17

http://hiirenkolo.net/shelyes

Takaisin alkuun Siirry alas

[KIINNI] Hoitajahaku avoinna! Empty Vs: [KIINNI] Hoitajahaku avoinna!

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa