Shelyesin Foorumi
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

2020/11/01 - 1 - Aamuvirkkuja ja unikekoja

Siirry alas

2020/11/01 - 1 - Aamuvirkkuja ja unikekoja Empty 2020/11/01 - 1 - Aamuvirkkuja ja unikekoja

Viesti kirjoittaja Aurora Su 01 Marras 2020, 13:40

Havahduin puoliksi hereille sydän kurkussa. Huh, se oli vain unta. Tunsin lämpimän sylin selkääni vasten makuupussin läpi ja käden kyljelläni. Oh, olinko sittenkin vain turvallisesti Steenin sylissä.. Olipa tässä mukava ja rauhallinen olo, mietin, ja hautauduin lähemmäs häntä. Suljin silmäni, tähänhän voisi nukahtaa.

Paitsi hetkinen! Minähän olin tallilla. Steen ei ollut täällä. Ja miksi nukkuisin Steenin lusikassa, eihän me olla kuin käyty ulkona ja juteltu? Silmäni rävähtivät auki, ja näin Nitan hykertelemässä vierelläni.
“Mikä naurattaa”, kysyin kummastunut ilme kasvoillani.
“Katso taaksesi”, Nita kuiskasi. Silloin muistin taas, että olin ilmiselvästi jonkun tiukassa halauksessa. Hetkinen.. Mun vieressähän nukkui Matias!

En ehtinyt kääntyä katsomaan taakseni, kun ponkaisin älähtäen istumaan. Siinä se nukkui tyytyväisenä, samainen hömelö ilme kasvoillaan.
“Siis mitä ihmettä”, aloitin.
“Hyss, osa nukkuu vielä”, Nita kiiruhti sanomaan.
“Miks ihmeessä toi on ryhtynyt halimaan mua kesken unien?” kuiskasin.
“Jaa’a, ehkä se näkee ihanaa unta”, Nita virnisti.
“Mä näin ihan kamalaa unta”, sanoin. “Olin oudossa paikassa ja mua ajettiin takaa. Sit mut sai kiinni joku valtava irtokäsi”, tuhahdin.
“Ihan kuin eilinen kummitustarina! Pimeässä metsässä tuli vastaan käsi..” Nita aloitti matkimaan Sveniä.
“Just, vai näin unta Steenin kädestä. Mä jo hetken luulin, että heräsin sen kainalosta..”
“Uuu”, Nita sanoi. “Sun pitää kutsua se sun luo yökylään, niin ehkä se toteutuu”, Nita kuiskasi silmää vinkaten.

— — — — —

Joskus kymmenen jälkeen kaikkien syödessä nälkäisinä aamupalaa, tai mikä brunssi nyt olikaan, piti Catu kovin informatiivisen puheenvuoron pikkujouluista, jotka olisivat kuun lopussa. Uniset aivot eivät rekisteröineet ihan kaikkia ohjeita, mutta sen ymmärsin, että joku kilpailu käytäisiin pareittain. Ennen kuin ehdin etsiä Nitaa käsiini ja pyytää pariksi, niin Matias ilmoitti käyneensä kirjoittamassa meidän nimet pöydällä kiertävään listaan.
“Häh?” ihmettelin.
“Joo, me ollaan pari”, se virnisti silmää vinkaten.
Ou nou, Matias ei ottanut rauhoittuakseen. Mitä jos se teki tämän kaiken ihan vain kohottaakseen egoaan abijätkien keskuudessa? No, luvassa oli onneksi muutakin ohjelmaa, varmasti myös jatkot – sinne saisin ehkä Steenin ylipuhuttua mukaan.
Aurora
Aurora

Viestien lukumäärä : 75
Ikä : 27

Catu, Janni, Joona, Ella-Amalie, Sonia, Mathilde, Elisa and tykkäävät tästä

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa