Shelyesin Foorumi
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

[KIINNI] Hoitajahaut 2019

Siirry alas

[KIINNI] Hoitajahaut 2019 Empty [KIINNI] Hoitajahaut 2019

Viesti kirjoittaja Jassu Ti 12 Marras 2019, 13:17

[KIINNI] Hoitajahaut 2019 Hoitajahaku
Odotettu vuoden 2019 hoitajahaku on vihdoin täällä! Hoitajaa hakevat kaikki tuntihevoset sekä Jassun omistamat yksityishevoset. Yksityisenomistaja: Jos haluat oman hevosesi osalliseksi näihin hakuihin, ilmoita siitä esimerkiksi tässä topicissa!

Kaikki vanhat hoitajat ovat etuoikeutettuja jatkamaan tallissa hoitajina. Hahmon- ja hevosenvaihdot ovat sallittuja eivätkä poista tätä etuoikeutta. Vanha hoitaja: ilmoita tähän topiciin aikeistasi.

Ohjeet ovat vanhat tutut:

IHAN ENSIMMÄISEKSI: Mieti, onko sinulla aikaa ja halua ryhtyä hoitajaksi. Me Shelyesissä emme ole kovin tarkkoja aktiivisuudesta, mutta ainakin pari ensimmäistä hoitotarinaa olisi hyvä lähettää suhteellisen aktiivisella tahdilla ja muutenkin osoittaa kiinnostusta tallilla pyörimiseen foorumin puolella.

1. Esittele virtuaali-sinäsi. Onko sinulla esimerkiksi aiempaa kokemusta virtuaalitalleista? Tykkäätkö kirjoittaa tai piirtää paljon? Esittele myös hahmosi, minkälainen tyyppi hän on luonteeltaan, kokemukseltaan ja taustaltaan. Muista tehdä hahmosta realistinen, GP-tason ratsastajat eivät hae hoitajiksi norjalaisille puskatalleille.

2. Kerro, kenelle haluat hakea. Miksi juuri sinut pitäisi valita kyseisen hevosen hoitajaksi? Suosittelemme valitsemaan useamman vaihtoehdon, sillä tämä ei ole nopeuskilpailu, vaan sopivin hoitaja valitaan.

3. Jos haluat, voit linkittää mukaan piirroksiasi tai tarinoitasi, jotta saisimme hieman näyttöä, minkälainen on sinun tapasi hoitaa.

4. Asennetta! Kirjoita sillä tavalla, kuin sinä olet. Täällä Shelyesissä arvostamme persoonallisuutta ja huumoria, virtuaalihevostelun ei tarvitse aina olla niin vakavaa (:

Hoitajahaut ovat auki toistaiseksi. Vain tähän topiciin tulleet hakemukset huomioidaan.
Hoitajahaut suljettu 19.11.2019.


---------------------------------------------

Punainen teksti uuden hoitajan kohdalla = hevonen on vapaana hoidettavaksi.

HevonenErityistäNykyinen hoitajaUusi hoitaja
wA-t. Wilda, sk. 115 cm-IslaBea
bsp-t. Dimona, sk. 131 cm-Inga-StinaInga-Stina
isl-t. Brella, sk. 138 cmYksityishevonen. Ei kokemattomien hoidettavaksi, haastava luonne.BlancaAmira
isl-t. Feitli, sk. 142 cm-SølviHilla
nvh-t. Stella, sk. 142 cm-KatyaFreya
nvh-t. Venni, sk. 143 cm-AntonAnniken
rist-r. Aage, sk. 145 cm-YlvaYlva
nvh-r. Arne, sk. 145 cmVastikään ruunattu. Kevyttä käyttöä ainakin aluksi. Haastava luonne.PihlaPihla
nvh-t. Hilla, sk. 145 cmToivotaan hoitajaa, joka haluaisi kisata Hillalla.-Bonnie
nvh-o. Trane, sk. 145 cm-Iitu Camille
est-r. Raffe, sk. 154 cm-HanneLucia
latv-t. Lidia, sk. 166 cm-PetterCathy
fwb-t. Della, sk. 169 cmVain osaaviin käsiin.VickyVicky
fwb-o. Juri, sk. 170 cmYksityishevonen. Osaavalle ratsastajalle. Toivotaan kisaamista.- Mer
Wink


Viimeinen muokkaaja, Jassu pvm Ke 20 Marras 2019, 14:51, muokattu 8 kertaa
Jassu
Jassu
Tallin omistaja

Viestien lukumäärä : 557
Join date : 01.03.2014
Karma : 17

http://hiirenkolo.net/shelyes

Takaisin alkuun Siirry alas

[KIINNI] Hoitajahaut 2019 Empty Vs: [KIINNI] Hoitajahaut 2019

Viesti kirjoittaja Mer Ke 13 Marras 2019, 08:28

Hei!
Mä haen hahmollani Mer, hoitajaksi.
Mä oon pyöriny virtuaalipiireissä vuodesta 2018.
Tykkään kirjoittaa tarinoita, sekä piirtää.
Olen itse hyvän huumorintajun omaava, vaikkei hahmoni siltä vaikuta! Smile
Ajattelin yrittää kirjoitella näin alkuun vähintään kaks kertaa kuukaudessa! Ja myöhemmin saattaa jäädä vain kertaan. Yritän pysyä aktiivisena! Smile

Hahmoni on siis nimeltään Merkurius, toivoo kutsuttavan itseään Mer.
Mer on syntynyt 1.1.2000, eli on nyt 19 vuotias.
Pituutta löytyy 187cm ja painoa vähäiset 64kg.

Kokemusta löytyy viimeiset 15 vuotta elämästään hevosten kanssa pyörineenä.
Mer on kouluttanut suurimmanosan hevosistaan itse, joten hänellä on kokemusta kaikenlaisista hevosista.

Meristä voi saada ilkeän olemuksen alkuun, sillä hiljainen poika ei puhu vieraille mielellään. Tutustuttuasi paremmin, hänestä tulee mukava, hieman hiljainen kaveri vaikkapa maastoon!

Taustasta sen verran, ettei pojalla ollut hyvä lapsuus, vaan tuo hylättiin jo ennen toista ikävuotta. Poika ei tiedä perheestään mitään, eikä puhu siitä mielellään. Mer ei hymyile tai naura, eikä ilmaise mitään iloisena olemisen merkkejä kun tuo ei ole nauranut hylkäyksen jälkeen kertaakaan.
Meriä ei kannata pelätä, hän ei vain luota ihmisiin.


Haen Jurille hoitajaksi/liikuttajaksi.
Haluaisin orin sen takia, että se nyt on aikalailla ainoa jolla Mer voi pituutensa puolesta mennä, ja ihastuin Jurin persoonaan. Nuo voisivat tulla hyvin toimeen luonteidensa perusteella, ja koska Merillä on kokemusta nuorista hevosista, tuo voisi olla hänelle sopiva. Mer ei halua kuitenkaan mitään ratsastuskoulu hevosta, vaan haastetta. Smile


Mer
Mer

Viestien lukumäärä : 23
Ikä : 24
Join date : 10.11.2019
Karma : 1

Takaisin alkuun Siirry alas

[KIINNI] Hoitajahaut 2019 Empty Vs: [KIINNI] Hoitajahaut 2019

Viesti kirjoittaja Jassu Ke 13 Marras 2019, 16:15

Tervetuloa Jurin hoitajaksi, @Mer ! Voit tehdä henkilökuvauksen hahmollesi tänne, niin pääsen tekemään sulle kaapin porukkasivulle Smile
Kannattaa myös tutustua apteekin hyllyn muihiin hyödyllisiin topiceihin:
- Rästilista ja merkkisuoritukset - tämä topic on hyödyllinen, jos aiot osallistua tallin toimintaan (tapahtumat, leirit, ratsastustunnit jne.) ja suorittaa merkkejä. Voit postata sinne oman hahmosi rästilistan aloitusviestin ohjeiden mukaan.
- Tarkennusta henkilöistä - tässä voit kertoa lisää tarkempia faktoja hahmostasi muiden tallilaisten luettavaksi. Tämä ei ole pakollinen, mutta kiva lisä syventämään hahmosi tarinaa!

-----------------------------------------

Arne, Dimona, Aage ja Della poistettu hoitajahauista, vanhat hoitajat jatkavat edelleen.
Jassu
Jassu
Tallin omistaja

Viestien lukumäärä : 557
Join date : 01.03.2014
Karma : 17

http://hiirenkolo.net/shelyes

Takaisin alkuun Siirry alas

[KIINNI] Hoitajahaut 2019 Empty Vs: [KIINNI] Hoitajahaut 2019

Viesti kirjoittaja Amira Ke 13 Marras 2019, 18:25

Moi!
Mä oon Amira ja mä hakisin Brellalle hoitajaksi.

Me molemmat ollaan aivan varmasti yhtä erikoisia tapauksia, eikä meiltä kummaltakaan luonnetta puutu! Molemmat varmasti yhtä jääräpäisiä ja muutenki samantyylisii koukkuja :p. Mut tultais kuitenkin loppujen lopuks ehkä ihan hyvin toimeen  Smile .

Mutta kuitenkin, haluisin Brellan hoitsuksi, sillä sen luonne on AINA säväyttäny mua jotenki tosi kivasti. Lisäks siitä sais varmasti vähän vaihteluu esim maastoon, kun mun säikkypers Kimi ei sinne vielä uskalla (eikä saa, kakaroilta kielletty!) mennä Very Happy . Ja tietty muuhunki tekemiseen vähän vaihteluu ja erilaista tuntumaa, sillä Kimi ny vähän on... No, Kimi on vaan Kimi. Lisäks Brella vaan on niin I-H-A-N-A, etten vaan voi vastustaa tammaa Embarassed . Tätä tamma ois vaan niin ihana hoitaa, en vaan muuta voi sanoa (enkä tiiä mitä muuta kirjottaisin tongue ). Mut tietty Wilda on tokavaihtoehtona, mut mielummin mä Brellan ottaisin <3

Terkuin, entinen Iitu, nykyinen Amira


Viimeinen muokkaaja, Amira pvm Su 17 Marras 2019, 11:18, muokattu 2 kertaa
Amira
Amira

Viestien lukumäärä : 49
Ikä : 21
Join date : 02.11.2017
Karma : 3

Takaisin alkuun Siirry alas

[KIINNI] Hoitajahaut 2019 Empty Vs: [KIINNI] Hoitajahaut 2019

Viesti kirjoittaja Disa Ke 13 Marras 2019, 19:13

Hei!
Olen Disa ja haluaisin hoitohevosekseni Feitlin.
Olen harrastanut ratsastusta kohta 12 vuotta ja olen noin kolme niistä käynyt islanninhevostallilla joten islannin hevonen säväyttää.
Uskoisin, että Feitli olisi myö luonteeltaan hyvä minulle, sillä olen aika kärsivällinen ja rauhallinen, ja pidän hevosen tuomista hasteista, joten Feitlin tempaukset eivät haittaisi.

Olen 19-vuotias ja kotoisin Islannista. Pidän eniten maastossa ratsastamisessa, mutta myös koulu- ja esteratsastus sujuu. Olen 155cm pitkä ja 50kg painava.

Virtuaalitalleilla olen ollut hetken ja minulla on ollut yksi hoitohevonen. Oikeassakin elämässä käyn ratsastamassa issikoilla viikoittain joten rotu on ikäänkuin "erikois alaa" pidän tarinoiden kirjoittamisesta jonka takia halusinkin toisen hoitohevosen!

Terveisin Disa

Disa

Viestien lukumäärä : 1
Join date : 13.11.2019
Karma : 0

Takaisin alkuun Siirry alas

[KIINNI] Hoitajahaut 2019 Empty Vs: [KIINNI] Hoitajahaut 2019

Viesti kirjoittaja Anniken Ke 13 Marras 2019, 19:51

Hejsan!

Shelyesiä on tullut ihailtua kauempaa jo jonkin aikaa ja ensimmäisen kerran täällä kävin kurkistelemassa jo vuosia sitten, mutten koskaan oikein uskaltautunut sen kummemmin tutustumaan; nyt oli kuitenkin pakko tarttua tilaisuuteen kun hoitajahaku aukesi!
Omaa virtuaalitaustaa löytyy jo useampi vuosi johon sisältyy pari talliprojektia sekä muutama hoitohevonen, mutta nyt on kertynyt paljon aikaa ilman yhtään hoitajahahmoa entisten paikkojen lopetettua tai vetäydyttyä pitkälle tauolle. Tarinoiden kirjoitus on siis mitä todennäköisimmin hyvin ruosteessa, mutta eiköhän tämä tästä Very Happy

Hahmona toimii nuorehko naisenalku Anniken Bolstad, lyhyt 17-vuotias norjalainen kaksoistutkintoa suorittava opiskelija, jolle on kertynyt jonkin verran hevostaustaa niin naapurin kesäponien hoitamisesta kuin ratsastuskoulussa iltatallien raatamisestakin. Mikään supertaitava luonnonlahjakkuus tyttö ei ole ratsastuksen suhteen, mutta pärjää hevosten kanssa monessa eri tilanteessa ja haluaa aina oppia uutta, oli kyse sitten kouluväännöstä tai uudesta lannanluontitekniikasta. Anniken kertoisi itse todennäköisimmin olevansa puhdasrotuinen puskaratsastaja, joka nauttii kyllä myös kenttätyöskentelystäkin niin kauan kuin meno ei mene liian vakavaksi.
Anniken on vähän sellainen oman elämänsä aurinko, joka jollain kummalla jaksaa säteillä keskellä kaamostakin ja joka löytää aina kaikesta edes jotain positiivista. Tyttö on myös kova höpöttämään ja tutustumaan uusiin, saattaen vaikuttaa kenties jopa aggressiivisen ystävälliseltä, mutta ei silti syytä pelkoon; Anniken ei vain koskaan oppinut olemaan hiljaa. Hevosten kanssa nuori nainen on reipas ja nopea tulkitsemaan hevosen eleitä, yrittäen aina olla mahdollisimman reilu ratsastaja ja mukava kaveri aina senhetkiselle nelijalkaiselle kauraturvalle.

Anniken hakisi mieluiten joko Vennille tai Stellalle hoitajaksi. Kumpikin tamma kuulosti oikein ihanalta persoonalta ja sopivalta hevosystävältä tytölle; erityisesti Venni voisi tarjota mahdollisuuden edetä myös kouluratsastuksen saralla vähän enemmän. Plussapisteet molemmille myös älyttömän suloisesta ulkonäöstä, niin Annikenilla kuin minulla täällä ruudun takana on suuri heikkous vuonistammoille Very Happy

Kävi miten kävi, kiitos mahdollisuudesta hakea hoitajaksi! Terkkuja,
- Anniken

Anniken

Viestien lukumäärä : 7
Ikä : 21
Join date : 13.11.2019
Karma : 0

Takaisin alkuun Siirry alas

[KIINNI] Hoitajahaut 2019 Empty Vs: [KIINNI] Hoitajahaut 2019

Viesti kirjoittaja Bonnie Ke 13 Marras 2019, 22:33

Moikka!

En ole vielä hirveän kauaa Shelyesiä selaillut, mutta valtavaa himotusta päästä osaksi talliporukkaa oon kyllä tuntenut! Nyt vaan laitetaan sormet ristiin ja toivotaan parasta Very Happy

Bonnie Bergvallia voisi nimittää aikamoiseksi kulttuuriristeymäksi; Suomessa aikaisemmin asunut, mutta sittemmin Norjaan muuttaneella tytöllä on afroamerikkalainen äiti ja norjalais-suomalainen isä. Bonnielta luonnistuu siis niin englanti, suomi kuin norjakin, eli kommunikointivaikeuksia ilmenee harvoin. Kun tämän tytön kaltainen papupata pääsee höpöttämään kolmella eri kielellä, saattaa hiljeneminen olla välillä hiukan haastavaa.
Yhdeksännettä luokkaa käyvä kikkarapää on ahertanut ratsastuskouluissa kahdeksanvuotiaasta, ja hänellä on kokemusta niin nuorista, patalaiskoista kuin ylienergisistäkin hevosista. Monet tallivuorot on tullut raadettua ylimääräisten tuntien eteen, mutta se on kannattanut! Vaikka Bonnie onkin kiirinyt vain 154 senttimetrin pituuteen, on hänessä voimaa kuin pienessä traktorissa.
Ratsastustasoltaan Bonnie on HeA ja hypännyt ratana yhdeksääkymppiä, kisannutkin vähän ihan hyvin tuloksin! Maastossa rämpii mielellään, mutta pitäytyy yleensä kentän aitojen sisällä.

Bonniella on yleensä hymy herkässä, ja hänet tunnetaan hieman huimapäisenäkin heittäytyjänä. Mikään este ei ole liian iso ylitettäväksi tai haaste selätettäväksi! Bon on 'hieman' yllytyshullu, mutta pieni terve hulluus on ihan tervetullutta, eikö niin...? Hevosten kanssa tyttö osaa kuitenkin käyttäytyä ihan asiallisesti, joskin on aina valmis kokeilemaan jotakin uutta!
Luonteeltaan iloinen ja pirteä Bonnie on oikea vitsiniekka, joka saattaa toisinaan kiusoitella sinua leikillään. Tuntemattomanpienkin ihmisten seurassa tyttö on avoin kuin nettisanakirja eikä epäröi ilmaista mielipidettään. Kiukustuessaan tuon kielenkäyttö muuttuu tulikivenkatkuiseksi, mutta onneksi itkupotkuraivari menee nopeasti ohi, ja sen jälkeen heitetään huulta taas aivan normaalisti. Vähän saattaa tunteen mennä vuoristorataa, mutta muuten Bonnie on oikein mukava juttukaveri vaikka kuumaa kaakaota juodessa. Laughing

Hoitohevoseksi Bon ajatteli Feitliä tai Hillaa, ne pomppasivat ensimmäisenä silmään. Feitli siksi, että Bonnie on auttamaton issikkafani (kuten hänestä vastuussa oleva henkilö ruudun takanakin tongue ) ja Hilla siksi että vaikutti kaikin puolin mukavalta! Ykköstoiveena siis Feitli, mutta Hillakin käy oikein mainiosti!

Terkuin Bonnie

Bonnie

Viestien lukumäärä : 3
Ikä : 20
Join date : 13.11.2019
Karma : 0

Takaisin alkuun Siirry alas

[KIINNI] Hoitajahaut 2019 Empty Vs: [KIINNI] Hoitajahaut 2019

Viesti kirjoittaja Hilla Pe 15 Marras 2019, 09:59

Heips!

Olen Hilla.
Olen virtuaalitalleillut noin vuodesta 2014, nimellä Viivi, jolla myös VRL-tunnukseni, mutta teillä täällä olikin jo Viivi, joten nimeni siis Hilla.
Haluaisin alkaa hoitamaan Feitliä, jos mahdollista. Brella toisena vaihtoehtona, jos en Feitliä hoitohevoseksi saa (:
Pidän haasteista ja minusta on ihanaa kirjoittaa hevosen jekuista ja temmeltelystä, joten olisi ihanaa saada Feitli hoitohevosekseni. Brellakin käy, sillä haastetta näissä molemmissa vaihtoehdoissa on. Feiti olisi mielestäni täydellinen hoitohevonen minulle, sillä maasto, ja maastoeste tarinoitakin kirjoittelen.

Tässä tarinanäyte, tämä varmaan tulee myös ensimmäiseen tarinaani, jos pääsen mukaan porukkaanne:

Heitän repun selkääni. Astun bussista ulos, pysäkki on hieman vilkkaamman tien varressa. Tallustan pienessä tihkusateessa tallitielle. Tuoksutan jo hevosten tuoksun, pian olisin uudella tallilla! Lähden kävelemään tallitietä. Hiekka narskuu kenkieni alla, kuin se sanoisi, "Älä tallaa meitä!"

Hilla on seikkailun haluinen innokas 16-vuotias tyttö, jolla mielikuvitusta riittää. Hänelle aina sattuu ja tapahtuu, sillä on uhkarohkea. Hilla ei lähes ikinä pidä esimerkiksi kypärää, hoitaessaan, tai ollessaan hevosten kanssa, ei hän myöskään aina ratsastaessa kypärää pidä, esim esteillä kuitenkin Hillakin ymmärtää sen kypäränsä päähän panna... Tämä Suomen-Norjalainen neiti on lähes aina mukana, muttei silti perillä asioista. Hilla rakastaa haasteita, ja tarhojan siivoaminen hevosten ympäröimänä on hänestä mukavaa. Tyttö on 148cm pitkä, ikäisistään useinmiten lyhyin. Hilla pitää maastoilusta ja luonnosta muutenkin, varsinkin sen jakamisesta hevosten kanssa. Hän on päättäväinen tyttö, eikä anna ponin määrätä, vaan ottaa ohjat käsiinsä. Joskus Hilla on vetäytyvämpi, joskus taas mukana kaikessa, ja kauhea höpöttäjä, joka ei lopeta juttuaan ikinä! Hilla on siis todella ailahtelevainen.

Hilla on hypännyt ratana 80cm, ja yksittäisinä esteinä jopa 120cm, pituuteensa nähden.
Kouluratsastuksessa helppo B-luokissa muutaman radan kisannut, sillä tyttö ei kovin koulusta välitä.
Hilla harrastaa maastoesteitä, niissä 60-70cm hypännyt.

Tämä hieman omituinen tapaus on ulkonäöltään vaaleahiuksinen normaalin näköinen nuori neiti, jolla usein tallilla hiukset nutturalla. Tallivaatteet lähes aina samat, valkoiset ratsastushousut ja mustavalkoinen huppari, sen alla musta T-paita.


Viimeinen muokkaaja, Hilla pvm Ke 20 Marras 2019, 20:04, muokattu 6 kertaa
Hilla
Hilla

Viestien lukumäärä : 52
Ikä : 20
Join date : 15.11.2019
Karma : 2

Takaisin alkuun Siirry alas

[KIINNI] Hoitajahaut 2019 Empty Vs: [KIINNI] Hoitajahaut 2019

Viesti kirjoittaja Bea Pe 15 Marras 2019, 14:48

"Menet vain reippaasti sinne mukaan", Lena Ingersson sanoi rohkaisevasi tyttärelleen. Bea vilkaisi äitiään murheellisen näköisenä, eikä tytön olemuksesta olisi voinut millään päätellä, että tämän hartain toive olisi vihdoin toteutumassa.
"Mutta äiti, etkö voisi tulla mukaan?" Bea kysyi kääntäen katseensa lattiaan. Pienen tytön kädet hipelöivät kypärän leukahihnaa.
"Voi kultaseni", Lena hymähti ja asetti kätensä Bean olkapäälle. "Jos olet sitä mieltä, niin tottakai tulen." Ja niin he pian käynnistivät auton ja lähtivät kohti ratsastuskoulua.


Bea Ingersson, 14, on ujo nuori tyttö, joka on kaikkea muuta kuin mielellään huomion keskipisteenä. Uudet tilanteet ja ihmiset jännittävät Beaa ylivoimaisen paljon, eikä tytöllä ole juurikaan ystäviä. Koulun jälkeen Bea mieluiten lukee kirjoja tai viettää aikaa ulkona metsissä, kuvitellen seikkailevansa valkoisen ponin kanssa. Tytön suurin haave on ollut päästä ratsastamaan, ja muutto Tukholman laitamille ala- ja yläasteen vaihteessa on suonut vihdoin mahdollisuuden sen toteutumiseen. Niinpä Bean vanhemmat, jotka epätoivoisesti halusivat tytön aloittavan uuden harrastuksen ja saavan uusia ystäviä, ilmoittivat tämän ratsastustunneille läheiseen ratsastuskouluun, jossa pyöri kuulemma paljon muita samanikäisiä lapsia. Toivon mukaan Bea saisi kehitetettyä itsevarmuuttaan ja tutustuisi uusiin ihmisiin tallilla.

Vanhempien uusien töiden mukana tuli kuitenkin muutto Norjaan, mikä huolestutti Beaa valtavasti. Taas he joutuivat uuteen kaupunkiin, kun hän oli juuri kotiutunut Tukholmaan! Svolvær vaikutti kuitenkin mukavalta pieneltä kylältä, ehkä siellä olisi helpompi viihtyä, kuin suurkaupungin vilinässä. Bealle oli myös selvinnyt, että läheltä löytyisi talli täynnä upeita vuonohevosia – voi kuinka ihanaa olisi päästä ratsastamaan sellaisella!

Bealla on pitkät ja laineikkaat vaaleanruskeat hiukset, jotka kiiltelevät auringossa lähes kuparisina. Silmät ovat kirkkaan vihreät ja lyhyen tytön vaaleilta kasvoilta saattaa erottaa kesäisin haaleita pisamia. Bea on siro ja lyhyt tyttö, jolla on vielä runsaasti ponivuosia edessään.

Ratsastustaustaa nuorella tytöllä ei ole kovinkaan paljon. Bea on ratsastanut alkeiskurssin Tukholmassa, mutta olisi ehdottomasti halukas osallistumaan jatkokurssille Shelyesissä. Hoitohevosen kanssa puuhastelu toisi arvokasta hevoskokemusta ja itsevarmuutta nuorelle ratsastajalle, ainakin alkuun vain maastakäsittelyn muodossa. Kuka tietää, ehkäpä Bea joku päivä pääsisi testaamaan taitojaan jopa kilpailuissa.

Ensisijaisena hoitohevostoiveena Bea haluaisi rapsutella Wildaa, joka ihastutti kultaisella luonteellaan, ja sopisi varmasti erinomaisesti vielä kovin kokemattomalle Bealle. Myös kokonsa puolesta tamma olisi oivallinen. Toisena vaihtoehtona voisi olla Venni, joka myös vaikuttaa kiltiltä ja rauhalliselta.

Bean aikaisempaa ratsastustaivalta voi seurata täältä ja täältä.
Bea
Bea

Viestien lukumäärä : 57
Ikä : 18
Join date : 15.11.2019
Karma : 6

Takaisin alkuun Siirry alas

[KIINNI] Hoitajahaut 2019 Empty Vs: [KIINNI] Hoitajahaut 2019

Viesti kirjoittaja Chloe-Camille Pe 15 Marras 2019, 16:43

Hei! Olen Chloe-Camille kutsumanimeltä Camille. Olen 17-vuotias ja painoa löytyy 55 kg ja pituutta 165 cm. Olen kotoisin Kanadasta, mutta muutimme Norjaan isäni töiden perässä viisi vuotta sitten. Olen perheen ainoa lapsi.

Ratsastusta olen harrastanut kokonaiset 11-vuotta ja lempirotujani ovat islanninhevonen ja vuonohevonen. Pidän eniten maastoilusta, mutta myös kouluratsastus ja esteet menevät. Esteitä en tosin ole mennyt vielä kovin paljoa, joten siinä en ole erityisen taitava. Minulla on ollut aikaisemmin kaksi hoitohevosta. Yksi oli islanninhevonen ja toinen oli hannoveri. Olen aina halunnut saada hoitohevoseksi vuonohevosen ja nähtyäni ilmoituksen tartuin itseäni niskasta kiinni.

Hoitohevosekseni haluaisin Tranen, sillä luonteemme ja pitämisen kohteemme yhtyvät. Pidän maastoratsastuksesta, sillä siellä saan mielenrauhan ja tunnen rauhassa siteen hevosen kanssa. Trane ilmeisesti on myös maastoilun ystävä. Trane voisi olla hyvä hoitohevonen myös sen puolesta, että olen luonteeltani kärsivällinen ja yritän parhaani mukaan toimia oikein ja osata asiat. Varaehdokkaiksi hoitohevosiksi mietin Stellaa tai Venniä.

Virtuaalitalleilla olen pyörinyt vähäsen, mutta oikeilla talleilla piakkoin kymmenen vuotta. Valitsin Camillen lempi ratsastusympäristöksi maastot, sillä itsekkin olen maastossa elementissäni. Ihana kumminkin edes yrittää hoitajaksi ja pakko sanoa, aivan ihania piirroksia hevosista!

Terveisin Camille!
Chloe-Camille
Chloe-Camille

Viestien lukumäärä : 28
Ikä : 21
Join date : 15.11.2019
Karma : 2

Takaisin alkuun Siirry alas

[KIINNI] Hoitajahaut 2019 Empty Cathystäkö hoitaja Lidialle?

Viesti kirjoittaja Cathy Ma 18 Marras 2019, 11:57

Cathy Jensen on sähäkkä ja toimintaa janoava persoona. Koskaan tämän hullunrohkean tytön olemuksesta ei voi päätellä, mitä hänen päähänsä pälkähtää seuraavaksi. Cathy ei kaihda haasteita ja tyttö onkin helposti yllytettävissä mitä erilaisimpiin tempauksiin. Tallimaailma on opettanut Cathylle kärsivällisyyttä ja rauhallisuutta, niitä ominaisuuksia, joita hänellä ei omasta takaa tunnu juuri olevan.

Cathy omaa positiivisen elämänasenteen ja ehtymättömän sanavaraston. Missä ikinä Cathy törmääkin, hän on aina täydessä äänessä. Ei liiemmin ajattele, mitä suustaan päästää, mutta kärkevienkin kommenttejen takaa löytyy pohjimmiltaan hyväntahtoinen tyyppi, jolta auttava käsi heltiää aina jonkun sitä tarvitessa.

Cathyn vanhempien työt ovat vieneet perheen ensin Ruotsista Suomeen, myöhemmin Norjan Lofooteille. Matkustelu ei Cathya ole haitannut, pikemminkin päinvastoin - tytöstä on mukavaa nähdä maailmaa. Tasainen Cathyn elämä ei ole ollut harrastuksienkaan osalta. Lukuisat lajit aina jääkiekosta tanssiin on käyty läpi, ennen kuin hevosharrastus vei tytön mukanaan. Vuosia ratsastuksen saralla on vierähtänyt vasta kaksi, mutta perusteet Cathyllä ovat hyvin hallussa ja palava halu oppia koko ajan lisää on vauhdittanut kehitystä rutkasti. 70 senttimetrin esteet ylittyvät jo vaivatta ja helpon C:n kouluradasta suoriudutaan hyvin pronsentein. Maastoilu on lajeista lähinnä Cathyn sydäntä - ja vielä parempi, jos siihen sisältyy vauhdikkaita laukkapätkiä!

Pituutta 15 ikävuoden kynnyksellä olevalta Cathyltä löytyy 157 cm. Sirosta rakenteestaan huolimatta hän on varsin voimakas tyyppi. Cathyllä on oljenväriset hiukset, siniset silmät ja pisamaiset kasvot. Joka suuntaan harottavat hiukset ja likatahra poskessa kuvaavat hyvin hänen suhtautumistaan ulkonäköön - ei siitä nyt niin suurta numeroa tarvitse tehdä. Cathy ei myöskään erityisemmin haikaile kalliiden merkkivaatteiden perään, vaan tekee asuvalinnat mukavuus edellä. Mustat johdpurit, violetit ratsastushousut ja vaaleanpunainen tuulitakki ovat tytön vakiovarusteita tallilla.

Lidia vaikuttaa valtavan sympaattiselta kaverilta ja alusta lähtien Cathy on tuntenut vetoa juuri tähän hevoseen. Lidia ei olisi vasta ratsastusuransa alkutaipaleella olevalle tytölle liian suuri pala haukattavaksi, mutta tarjoaisi kuitenkin myös sopivasti haastetta ratsastajalleen. Stella ja Feitli päätyivät Cathyn kakkos- ja
kolmosvaihtoehdoiksi, ovat ne vaan niin hellyttäviä karvapalleroita kummatkin <3
Cathy
Cathy

Viestien lukumäärä : 41
Ikä : 19
Paikkakunta : Svolvær
Join date : 18.11.2019
Karma : 7

Takaisin alkuun Siirry alas

[KIINNI] Hoitajahaut 2019 Empty Vs: [KIINNI] Hoitajahaut 2019

Viesti kirjoittaja Freya Ma 18 Marras 2019, 16:33

Freya on 13 vuoden rajapyykillä oleva nuori Norjalaislapsi. Ujo, varautunut ja hiljainen tyttö syntyi Pohjois-Norjan tuntureille 3.12.2006 ensimmäiseksi ja ainoaksi lapseksi. Freya on aina ollut se, jota syrjitään, eikä oteta mukaan leikkeihin. Päiväkodissa tyttö istui yksikseen leikkihuoneen nurkassa vilkuillen surullisena iloisiin, leikkiviin lapsiin. Päiväkodinhoitajat antoivat vain asian olla, vaikka Freya kerta toisensa jälkeen syrjäytettiin yksikseen. Päiväkodin jälkeen tytöllä oli kyllä aikaa vanhempiensa kanssa, mutta yleisesti hän päätyi itsekseen huoneeseensa aikuisten painuessa tietokoneen ääreen tekemään työjuttujaan. Freya oppi jo nuorena, että hänen on turha edes yrittää, ystäviä on mahdoton löytää. Kukaan ei välitä hänestä.

Kiinnostus hevosiin kohtaan alkoi jo kolmevuotiaana. Freya ihaili auton ikkunasta ohiviliseviä vuoria, kun matkattiin Osloon vanhempien työtehtävän takia. Freya huomasi auton ikkunasta vuorien lomassa laiduntavan ison vuonohevoslauman. Lauma nyhti lumen alta  ruohonrippeitä, ja selvittelivät välejään isossa pihattotarhassaan. Siitä lähti iänikuinen mankuminen ratsastustunneille.

Kuusivuotiaana Freya otti ison askeleen elämässään astuttuaan alakouluun. Se ei ollut helppoa kenellekään ja vanhemmat varsin hyvin tiesivät, että tyttöä kiusattiin ja jätettiin ulkopuolelle. Sitähän oli jatkunut aina päiväkodista saakka tähän päivään. Ensimmäinen vuosi meni samaa kaavaa kuin edellisetkin. Freya keinui välitunnit itsekseen, jos keinua ei ryöstetty hänen altaan. Tokaluokalla kuitenkin elämään tuli valonpilkahdus, kun luokalle tuli uusi tyttö. Vaaleahiuksinen Lilly oli valmis leikkimään Freyan kanssa välitunnit ja olemaan pari paritehtävissä. Freya vietti monta ihanaa hetkeä naureskellen Lillyn kanssa. Kuitenkin jo kolmen yhteisen vuoden jälkeen Lilly muutti takaisin Etelä-Norjaan, sinne mistä oli aikaoinaan tullut. Freya oli saanut hieman suosiota muiden ihmisten silmissä, mutta silti hän vietti edelleen monet välitunit yksin.

Kutosluokan alussa vanhemmat vihdoin tajusivat Freyan rakkauden hevosiin, ja ilmoittivat tämän alkeiskurssille paikalliselle tallille. Ujo tyttö oli jälleen uusissa maisemissa, mutta tällä kertaa Freya toivoi saavansa myös ystäviä tallilta ja vanhemmatkin laittoivat rahansa sen varaan. Alkeiskursiin loputtua tyttö piti parin kuukauden tauon, mutta bongattuaan Shelyesin tallin toivo heräsi uudelleen. Olisiko tämä se paikka, josta Freya saisi kauan kaivatut ystävänsä ja kaikenlisäksi hoitoponin, jonka kanssa voisi kerryttää hänen vähäistä kokemustaan.

Freyan silmään pisti ensimmäisenä Wilda, joka sulatti söpöydellään Feyan sydämen ja olisi muutenkin oivallinen sekä kokonsa, että luonteensa takia vielä aralle 143 senttiselle tytölle. Seuraavaksi tulisivat Stella ja Feitli, kiltit hoidettavat olisivat varmasti hyvä valinta Freyalle.

Freya omistaa tummanruskeat (tai kakanruskeat niinkuin ne muut sanoo) hiukset, jotka yltävät hieman olkapäitä alemmas, sekä sulkaiset nappisilmät, joita korostaa tummat silmälasit. Tyttöllä on aika pyöreä pää, jos voi sanoa ja paljon pisamia, jotka varsinkin kesällä puhkeavat ympäri päätä melko tummina.

Ruudun takana kirjoittaa tyttö, jolta löytyy virtuaalitallikokemusta noin puolen vuoden verran. Intohimoa löytyy niin piirtämiseen, kuin kirjoittamiseenkin, mutta varsinkin piirtäminen on sitä puuhaa, josta pidän.

Vastausta odotellen, Freya
Freya
Freya

Viestien lukumäärä : 48
Ikä : 17
Paikkakunta : Svolvær
Join date : 18.11.2019
Karma : 6

Takaisin alkuun Siirry alas

[KIINNI] Hoitajahaut 2019 Empty Lucia hoitamaan Hillaa, Tranea tai Raffea?

Viesti kirjoittaja Unelmantalli Ma 18 Marras 2019, 23:01

Lucia Milou on reipas ja iloinen nainen. Lucia touhuilee hevosten parissa monta tuntia päivässä. Hoitaminen onnistuu mainiosti. Maastoilu on parhainta mitä nainen tietää, myös kouluratsastus on kivaa. Lucia on aina valmiina mihinvain. Lucia ei tosin ollut koulussa se parhain ja suosituin tyttö. Tuota syrjittiin, hänellä oli ehkä 2 tai 3 kaveria. Lucialla ei ole sisaruksia mutta paljon serkkuja.

Hevosten kanssa touhuilu alkoi jo neljän vanhana. Lucia kävi talutus tunneilla Pommi nimisellä vuonohevosella, kunnes hän rupesi ratsastamaan naapurin vuonohevosella jolla ei oltu ratsastettu vuosiin, hevonen oli 21 vuotias, Klovo niminen. Lucia harjoitteli ensimmäiset laukkansa Klovolla. Vanhemmat oli innoissaan mukana aina tytön heppajutuissa.
Eräänä päivänä tyttö kuitenkin tippui  hevosensa selästä ja joutui ambulanssilla sairaalaan. Sen jälkeen tuo oli sitä mieltä ettei koskaan enää halua ratsastaa, mutta kuitenkin 7vanhana tuo kapusi taas hevosen selkään.


Sitten kului vuosia ja tuo kehittyi. Kutosluokan lopussa Lucialla oli oma vuonohevonen koska Klovo oli lopettettu tytön ollessa neljännellä luokalla.  Aina kun tuo kapusi hevosen selkään häntä rupesi itkettämään Klovon kuoleman vuoksi. Lucian oman hevosen nimi oli Clara jonka kanssa hän kilpaili esteitä. Tyttö hyppäsi viimeiset kisansa kun hän oli yhdeksännellä luokalla, sillä Clara kaatui pahasti esteelle ja loukkasi itsensä. Silloin Clara jäi lomalle eikä sillä ratsastettu sen jälkeen. Tamma lopetettiin kun Lucia pääsi peruskoulusta.


Lucia on tasoltaan HeA ja hyppää 90cm ratana, yksittäisenä jopa 100cm.maastareita ehkä 60cm korkuisena. 
Lucia on 20-vuoden ikäinen, 162cm pituinen ja noin 62kg painoinen nainen. 


Olen pitkään ihaillut Shelyesin tallia. Olen aika aktiivinen kirjoittaja ja piirtäjä. Olisi mahtavaa jos Lucia pääsisi mukaan hoitsuporukkaan!

Unelmantalli
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

[KIINNI] Hoitajahaut 2019 Empty Vs: [KIINNI] Hoitajahaut 2019

Viesti kirjoittaja Jassu Ti 19 Marras 2019, 14:03

Suuri kiitos kaikille hakijoille!  I love you  Valinnat olivat vaikeita erityisesti Feitlin osalta, sillä niin moni oli siitä kiinnostunut.
Tulokset:


Brella.............................@Amira
Feitli.............................@Hilla
Hilla.............................@Bonnie B
Lidia.............................@Cathy
Raffe.............................@Lucia
Stella.............................@Freya
Trane.............................@Chloe-Camille
Venni.............................@Anniken
Wilda.............................@Bea

Teethän henkilökuvauksen hahmollesi tänne, niin pääsen tekemään kaapin porukkasivulle. Lue topicin aloitusviesti huolellisesti, niin tiedät, mitä tietoja tarvitsen hahmostasi pelkän luonnekuvauksen lisäksi.

Kannattaa myös tutustua apteekin hyllyn muihiin hyödyllisiin topiceihin:
- Rästilista ja merkkisuoritukset - tämä topic on hyödyllinen, jos aiot osallistua tallin toimintaan (tapahtumat, leirit, ratsastustunnit jne.) ja suorittaa merkkejä. Voit postata sinne oman hahmosi rästilistan aloitusviestin ohjeiden mukaan.
- Tarkennusta henkilöistä - tässä voit kertoa lisää tarkempia faktoja hahmostasi muiden tallilaisten luettavaksi. Tämä ei ole pakollinen, mutta kiva lisä syventämään hahmosi tarinaa!

Onnea uusille hoitajille ja mitä lämpimimmin tervetuloa Shelyesin porukkaan koko tallin puolesta!
Jassu
Jassu
Tallin omistaja

Viestien lukumäärä : 557
Join date : 01.03.2014
Karma : 17

http://hiirenkolo.net/shelyes

Takaisin alkuun Siirry alas

[KIINNI] Hoitajahaut 2019 Empty Vs: [KIINNI] Hoitajahaut 2019

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa