Shelyesin Foorumi
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

[SULJETTU] Hoitajahaku 2022

Siirry alas

[SULJETTU] Hoitajahaku 2022 Empty [SULJETTU] Hoitajahaku 2022

Viesti kirjoittaja Jassu To 12 Elo 2021, 12:13

[SULJETTU] Hoitajahaku 2022 Hoitajahaku
Kiinnostaako virtuaalitalleilu aktiivisessa ja inspiroivassa tarinaympäristössä? Onko salainen haaveesi aina ollut muuttaa Pohjois-Norjaan idylliseen pieneen kylään? Olet oikeassa paikassa! Jälleen on nimittäin aika pestata muutama uusi hoitaja Shelyesin riveihin.
Yksityisenomistaja: Jos haluat oman hevosesi osalliseksi näihin hakuihin, ilmoita siitä esimerkiksi tässä topicissa tai yksityisviestillä!

Hakuun tulevien hevosten entinen hoitaja on tästä hetkestä eteenpäin irtisanottu tilannekatsaukseen ja sähköpostiin vastaamattomuuden vuoksi. Vanhalla hoitajalla on etuoikeus vanhaan hoitohevoseensa näissä hauissa elokuun loppuun saakka. Toivomme uusilta hoitajilta aktiivisuutta ja edes ilmoittelua itsestään silloin tällöin, vaikka hoitotarinoiden kirjoittamisessa olisikin taukoa.

Ohjeet ovat vanhat tutut:

Jos olet uusi Shelyesissä, tutustu aloittelijan oppaaseen ennen hoitajaksi hakemista!

IHAN ENSIMMÄISEKSI: Mieti, onko sinulla aikaa ja halua ryhtyä hoitajaksi. Me Shelyesissä emme ole kovin tarkkoja aktiivisuudesta, mutta ainakin pari ensimmäistä hoitotarinaa olisi hyvä lähettää suhteellisen aktiivisella tahdilla ja muutenkin osoittaa kiinnostusta tallilla pyörimiseen foorumin puolella.

1. Esittele virtuaali-sinäsi ja hahmosi. Onko sinulla esimerkiksi aiempaa kokemusta virtuaalitalleista? Tykkäätkö kirjoittaa tai piirtää paljon? Esittele myös hahmosi, minkälainen tyyppi hän on luonteeltaan, kokemukseltaan ja taustaltaan. Hahmo voi olla vanha / jo olemassa oleva, tai voit keksiä itsellesi täysin uuden Shelyesiä varten. Muista tehdä hahmosta realistinen, GP-tason ratsastajat eivät hae hoitajiksi norjalaisille puskatalleille. Jos hahmosi ei ole norjalainen, olisi myös suotavaa keksiä hahmolle jokin realistinen taustatarina, kuinka hän on päätynyt Lofooteille asumaan.

2. Kerro, kenelle hevosista haluat hakea hoitajaksi. Miksi juuri sinun hahmosi pitäisi valita kyseisen hevosen hoitajaksi? Suosittelemme valitsemaan useamman hevosvaihtoehdon, sillä tämä ei ole nopeuskilpailu, vaan sopivin hoitaja valitaan.

3. Jos haluat, voit linkittää mukaan piirroksiasi tai tarinoitasi, jotta saisimme hieman näyttöä, minkälainen on sinun tapasi hoitaa. Tämä ei ole pakollista.

4. Asennetta! Kirjoita sillä tavalla, kuin sinä olet. Täällä Shelyesissä arvostamme persoonallisuutta ja huumoria, virtuaalihevostelun ei tarvitse aina olla niin vakavaa What a Face Voit myös kertoa hieman IRL-itsestäsi, mutta tämä ei ole missään nimessä pakollista.

Hoitajahaut ovat auki toistaiseksi. Vain tähän topiciin tulleet hakemukset huomioidaan.
Sinun ei ole pakko rekisteröityä foorumille hakemuksen kirjoittamista varten.
Haku suljettu 8.2.2022.


---------------------------------------------

Punainen teksti uuden hoitajan kohdalla = hevonen on vapaana hoidettavaksi.


HevonenErityistäEntinen hoitajaUusi hoitaja
bsp-t. Dimona, sk. 131 cm-Kirsi (irtisanoutunut)Grete
eest-t. Fella, sk. 151 cm--Safira
rist-r. Aage, sk. 145 cm-Ylva (irtisanoutunut)Eetu
latv-t. Lidia, sk. 166cm-LindaIngrid
nvh-t. Stella, sk. 142cm--Milla
isl-t. Brella, sk. 138cmYksityishevonen. Ei kokemattomien hoidettavaksi, haastava luonne.Sabina (irtisanoutunut)Vappu
she-r. Sam, sk. 103cmHaetaan vastuuhoitajaa. Ponilla on jo kaksi 7-vuotiasta apuhoitajaa, joiden auttaminen ja tarinoihin sisällyttäminen ei saa olla ongelma.Julia (irtisanoutunut)Kjell
nvh-t. Flamme, sk. 133cmHaetaan vastuuhoitajaa. Flammella on jo kaksi NPC-apuhoitajaa (eivät "oikeita" kirjoittajia), mutta heitä saa halutessaan ottaa tarinoihin mukaan.Lilja (irtisanoutunut)Laila
tori-r. Tegur, sk. 176cmIso hevonen, käytännöllisyyden nimissä ei kovin lyhyelle hoitajalle.ValerieKeir
nvh-o. Trane, sk. 145cmOri. Ei kokemattomalle hoitajalle.HillaHilla (jatkaa)
nvh-t. Venni, sk. 143cmSuunnitelmissa astuttaa, ja varsomassa ensi vuonna.LinneaAdele
isl-t. Feitli, sk. 142cm-Elisa (irtisanoutunut)Hanna-Lovisa

flower Tsemppiä hakuun!! flower


Viimeinen muokkaaja, Jassu pvm Ke 16 Helmi 2022, 19:32, muokattu 14 kertaa
Jassu
Jassu
Tallin omistaja

Viestien lukumäärä : 557
Join date : 01.03.2014
Karma : 17

http://hiirenkolo.net/shelyes

Ella-Amalie, Emilie and Safira tykkäävät tästä

Takaisin alkuun Siirry alas

[SULJETTU] Hoitajahaku 2022 Empty Vs: [SULJETTU] Hoitajahaku 2022

Viesti kirjoittaja Safira To 12 Elo 2021, 14:00

✦ Hoitajahakemus

Moi kaikki!! Mä oon Safira ja oon aika uus täällä, oon kyllä käyny jo parilla tunnilla mutta en tiiä Shelyesistä vielä kauheesti, mutta tää vaikuttaa tosi kivalta paikalta! Ku mä näin että täällä on hoitajahaku käynnissä nii on vaan PAKKO yrittää päästä hoitajaks vaikka tiiän että tulee varmaan paljon hakijoita ja silleen… Mutta aion yrittää nyt kuitenkin ja katotaan mitä sitte tapahtuu!

Elikkäs oon siis melkeen 12-vuotias tyttö, Safira, koko nimeltä Safira Zirani, joo ei varmaan kuulosta norjalaiselta, se on siks että oon syntyny Iranissa mutta oon asunu melkeen koko ajan Norjassa. Ennen kun me muutettiin Svolværiin nii me asuttiin Oslossa, mä harrastin ratsastusta sielläkin mutta siellä tallilla oli vähän huono ilmapiiri. Koko ajan jotain draamaa ja riitoja, mä en tykkää riidoista. Mutta oli mulla siellä kavereita, toivon että saan niitä täältäkin. En oo kauheesti vielä keneenkään tutustunu täällä ku koulukaan ei oo vielä alkanu, mutta toivon että tutustun teihin ajan kanssa kun jatkan tunneilla käymistä, ja ehkä pääsen hoitajaks! Oon semmone tosi iloinen ja positiivinen tyyppi, en tykkää murjottaa, ja puhun mielellään vähän kaikesta, tietty hevosista eniten. Ratsastuksen lisäks oon harrastanu jalkapalloa ja yleisurheilua, mutta täällä uudella paikkakunnalla en oo vielä päässy niihin piireihin mukaan. Oon siis silleen aika urheilullinen tyyppi. Hevoset on kuitenkin mulle se ykkösjuttu, ja jos mä pääsen vielä hoitajaks niin sitten mä tuun olemaan tallilla enemmän, niin pitää kattoo miten mulla on aikaa muille harrastuksille. Niin ja sitten mä tykkään piirtää ja rakastan keppareita!! Teen niitä ite ja teen niille varusteitakin. Joidenkin mielestä kepparit on lapsellisia mutta ei kiinnosta, mä leikin keppareilla vaikka mummona jos huvittaa. Sit meillä on semmonen maailman ihanin koira Jade, me otettiin se jostain löytöeläinkodista tai jostain semmosesta ku sillä ei ollu omistajaa, Jaden kanssa mä tykkään lenkkeillä ja seikkailla metsässä.

Siinä oli varmaan tarpeeks musta, jos nyt menisin asiaan eli siihen HOITOHEVOSEEN!!!! Ai ei saa huutaa, hups. Mä katoin noita vapaana olevia hoitohevosia ja tietty tunnistin niistä vaan Dimonan ja Aagen, ne ois varmaan ihan kivoja hoidokkeja mutta ihastuin täysin tohon FELLAAN (ai niin se huutaminen). Vaikka pikkuponit onkin ihan super söpöjä (Dimona) niin silti mä tykkään enemmän vähän isommista nelijalkaisista, sit kun mä kasvan tästä vielä niin ei ainakaan siitä tuu ongelmaa. Mä haluaisin kehittyä vielä paremmaks hevosten käsittelijäks ja ratsastajaks ja musta tuntuu että Fella ois ihan täydellinen siihen, sen kiltin ja mutkattoman luonteen ansiosta. Sen helppo luonne ois just sopiva ensimmäiselle hoitohevoselle, vaikka monilla se eka hoitsu on varmaan poni niin Fellan hevoskoko ei tuottais ongelmia just sen luonteen ansiosta, ja oonhan mä oikeestaan jo aika pitkä. Muutenkin mä tykkään enemmän sellaisita hepoista joiden kanssa pystyy keskittymään olennaiseen, eikä vaikkapa hevosen hampaiden väistelyyn kun sitä yrittää harjata tai johonkin muuhun. Fella vaikuttaa just sellaselta ihanalta hevoselta, jonka kanssa ei tarvitse paljoa päätä vaivata millään ylimääräisellä, sais vaan nauttia leppoisasta yhteiselosta ihanan hepan kanssa! Sit kun mä opin paremmaks ratsastajaks niin sit me päästäis Fellan kans kisaamaan, sen kanssa vois mennä vaikka kuinka vaikeita koulujuttuja ja isoja esteitä, omg. Mutta vaikka mä en vielä ookkaan mikään kauheen osaava niin ei se varmaan haittais Fellaa, ainakin sen luonne vaikuttaa siltä että sen kanssa ois kivaa ja helppoa tehä kaikkea ja kehittyä lisää. Ja onhan toi Fella nyt kans ihan super söpö vaikkei pikkuponi ookkaan, kattokaa ny tota sen paksua otsaharjaa ja tota puolikuuta sen otsassa (*pyörtyy ihastuksesta*).

Yhtä helppoluonteista heppaa kuin Fella ei varmasti helposti löydy, mutta jos Fellan kanssa ei nappaa niin toi Stella vois olla ihan hauska, mä en hätkähdä pienistä kepposista ja Stellan kanssa ois varmasti kans kiva tehä kaikkea, vuonikset best. Jos tulevaisuutta miettii niin se ei ehkä ois niin uljas näky kisakentillä kuin Fella, mutta sekin varmasti opettais mulle paljon, onhan sekin aika osaava. Tai sit Dimona tai Aage, mähän tiiän niistä jo vähän ku oon menny niillä tunnilla. Dimona nyt on niin söpö että kaikkihan sen hoitajaks haluu, sen takia toivon ehkä sittenkin enemmän Aagea, sille ei varmaan niin paljon hakijoita oo?? Mutta kyllä mulle Dimonakin käy, vaikka se onkin aika paljon pienempi kuin Fella tai Aage, ja sekin ois varmasti hyvä opetusmestari vaikka mihin (vaikka siihen miten istutaan tikittävässä ravissa). Aage nyt varmaan opettais aika hyvin miten istutaan pukeissa...  Mutta silti niiden luonteet vaikuttaa kivoilta, hoidettaessa varsinkin, ja varmaan niillä tottuis sitte ratsastamaankin jos menisin niillä enemmän tunneilla ja joskus ratsastaisin ihan itsenäisesti, siihen itsenäiseen ratsastamiseen tosin menee varmaan vielä aika paljon aikaa mutta pitäähän sitä unelmoida! En oikeestaan tiiä mikä näistä ”toisista vaihtoehdoista” ois paras jos en saa Fellaa, mutta kaikista varmaan keksis kirjotettavaa vaikka tuntuukin tällä hetkellä että Fella inspais eniten ja sopis parhaiten tarinoiden kulkuun Smile Niin hoitaisin siis pääosin kirjoittamalla tarinoita mutta saattaa olla että joskus piirränkin!

Ja siis vaikka mä puhunkin aika paljon kaikkii ratsastusjuttui tässä niin ootan kyllä innolla ihan vaan sitä hevosen hoitamistakin, ja kaikkee muuta hevosten kaa olemista, ja sitten kun mä tutustun Shelyesiin (ja toivottavasti mun tulevaan hoitsuun) vähän lisää niin osaan varmasti auttaa kaikessa, mitä hommaa tallilla nyt ikinä tuleekaan. En esim pelkää mitään siivous hommia, että musta saisitte varmasti hyvän ja ahkeran hoitajan, jonka voi pistää tekemään kaikkia vähän ikävämpiäkin hommia enkä valita! Ja mä olisin ainakin alkuun aktiivinen hoitaja koska liikaa inspiraatiota ja aikaa, tietenkin tavoite on olla mahdollisimman pitkäaikainen ja aktiivinen hoitaja mutta hyvä ettei aktiivisuudesta tarvitse ottaa stressiä Very Happy

Joo, tässä tää nyt varmaan oli (pahoittelut kilometrin mittaisesta viestistä). Kuten varmaan tuli selväksi niin mun ykköstoive ois siis Fella mutta mulle kelpaa kyllä joku toinenkin, jos mut katsotaan sopivammaksi jollekin toiselle. Onnee kaikille muillekin hakuun ja toivottavasti saan itekin hoitsun, mutta jos nyt ei onnistu niin jatkan sit tunneilla käymistä ja yritän hoitajaks joskus toiste, tietenkin toivon että pääsisin jo nyt ja nii… Ois niin siistiä! Ja sori jos oli vähän sekava hakemus, oon niin innoissani tästä, hihii. Toivottavasti en unohtanu mitää… Mutta joo, heippa nyt ja rapsutuksii kaikille hepoille ja poneille!!! <3

Odottavaisin terveisin, Safira


Viimeinen muokkaaja, Safira pvm Ti 17 Elo 2021, 10:47, muokattu 9 kertaa

Safira

Viestien lukumäärä : 32
Ikä : 14
Paikkakunta : Svolvær
Join date : 04.08.2021
Karma : 0

Takaisin alkuun Siirry alas

[SULJETTU] Hoitajahaku 2022 Empty Vs: [SULJETTU] Hoitajahaku 2022

Viesti kirjoittaja Ingrid La 14 Elo 2021, 22:17

Ingrid haluaisi hakea Lidian hoitajaksi. Herttainen tamma on tehnyt vaikutuksen, eikä nyt heti löydy toista vaihtoehtoa (toki ehdottaa saa!). Ingrid on aloittamassa myös ratsastusterapeutin opinnot, ja käyttäisi mielellään Lidiaa harjoituskaverina koulutehtävissä, jos se vain Jassulle sopii.

Hmm, ehkäpä hahmosta ja hoitotyylistä on jo saanut jonkin käsityksen. Sanoisin, että virtuaalihevostelussa oon vähän on-off -tyyppi: välillä saattaa mennä hetkiä, että ei vain ehdi/kiinnosta/jaksa, välillä sitten iskee kauhea inspiraatio. Kuitenkin edelleen kiinnostaa varmaan 15 vuoden jälkeenkin xD Mulle tämä on sellasta, että saa uppoutua johonkin ihan toiseen maailmaan ja toisaalta on myös kiva, että on se paikka, mihin kirjoittaa/piirtää, kun se inspiraatio iskee. Enkä kyllä osaa piirtääkään kun hevosia, johtuiskohan virtuaalitalleilusta..? Shely on ehdottomasti nyt se paikka, johon haluaisin kuulua. Kivan aktiivista, monipuolisia hahmoja ja tapahtumaa, mistä keksiä omiakin tarinoita Smile Ja ennen kaikkea ei niin vakavaa, huh!

Ingrid

Viestien lukumäärä : 9
Ikä : 29
Join date : 22.04.2021
Karma : 0

Takaisin alkuun Siirry alas

[SULJETTU] Hoitajahaku 2022 Empty Vs: [SULJETTU] Hoitajahaku 2022

Viesti kirjoittaja Grete Su 15 Elo 2021, 12:18

Vastikään poninsa menettänyt Grete Sætre kaipaa elämäänsä hevosta -- se on ehkä luotu elämään niiden kanssa. Kuullessaan ponin myymisestä tämän isä katkaisi viimeisetkin välinsä (ja rahahanansa) Greten äitiin, eikä tytöllä näin ollen ole varaa ratsastustunteihin, mutta kuullessaan ratsastuskoulun hoitajahausta se kai näki tilaisuutensa. Ei ne ponit Beten veroisia olleet, mutta ainakin niillä oli neljä jalkaa, karvaiset korvat ja lempeä katse.

Ensisijaisesti Grete hakee Fellan hoitajaksi. Eestiläinen toimisi loistavana opetusmestarina tavoitteelliselle nuorelle ratsastajalle ollessaan hieman muita taitavampi ja hyväluonteinen. Lisäksi se olisi ponikokoa isompi, joten jalkojen venyessä pituutta hurjaa vauhtia se sopii kokonsa puolesta ratsuksi mahdollisesti pidemmänkin ajan. Ja onhan se nyt söpö, tietenkin.

Toinen vaihtoehto sille on Dimona, joka luonteensa puolesta muistuttaa pitkälti Betteä. Pieni ja kiltti kipittäjä, josta löytyy omalla tavallaan myös haastetta -- sellainen se voikkokin oli. Toistaiseksi Grete pystyy sillä kuitenkin vielä ratsastamaan, ja kokee, että voisi saada siitä paljon irti: ehkä jopa kykenisi viemään sitä esteillä hieman eteenpäinkin.

Projekti Grete hoitajaksi on ollut mulla suunnitelmissa jo pitempään, ja siihen liittyen olisi kaikenlaista kirjoiteltavaa. Olen aika varma, että vahvaluonteinen Grete toisi säväyksensä Shelyn nuorempien tallilaisten joukkoon, ja saataisiin kivaa tallidraamaa aikaiseksi Cool
Grete
Grete

Viestien lukumäärä : 8
Ikä : 16
Paikkakunta : Kabelvåg
Join date : 25.11.2020
Karma : 0

Beata, Sonia and Madde tykkäävät tästä

Takaisin alkuun Siirry alas

[SULJETTU] Hoitajahaku 2022 Empty Vs: [SULJETTU] Hoitajahaku 2022

Viesti kirjoittaja Jassu Ma 23 Elo 2021, 12:18

Nyt on aika ensimmäisten välitulosten!  [SULJETTU] Hoitajahaku 2022 1f60d  

Ingrid saa hoitohevosekseen ykköstoiveensa Lidian! Jassun mielestä ratsastusterapiaharjoitukset kuulostavat hyvältä idealta, joten hän lainaa mielellään Lidiaa ja tarvittaessa muitakin rauhallisia tuntihevosia tällaiseen toimintaan.

Fellan hoitajuudesta Jassu kävi pitkää pohdintaa; Safira ehti osoittaa kiinnostuksensa ensin, Grete taas on hiukan osaavampi, mutta toisaalta Safira on pidempi? Fellan hoitajaksi hän valitsi kuitenkin pitkän pohdinnan jälkeen Safiran!

Näin ollen Grete saa hoitohevosekseen Dimonan. Ponin estetason nostaminen kuulosti Jassun mielestä todella hyvältä, sillä tallilla ei tähän mennessä ole ollut Dimonalle sopivaa estepainotteista pienikokoista ratsastajaa, ja Dimonasta varmasti olisi kokonsa puolesta ylittämään isompiakin esteitä, kunhan tämä saisi hiukan treeniä alle.


Onnittelut hoitajuudesta! [SULJETTU] Hoitajahaku 2022 2764 Teettehän nämä stepit, mikäli ette vielä ole tehneet:
Like a Star @ heaven Kirjoita henkilökuvaus porukkasivua varten (apteekin hylly -osiosta löytyy topic)
Like a Star @ heaven Tee itsellesi rästilista merkkisuorituksia varten (apteekin hylly -osio, lue aloitusviestistä ohjeet)
Like a Star @ heaven Tee halutessasi tarkennusviesti hahmostasi, niin muut osaavat kirjoittaa hahmostasi yksityiskohtaisemmin (tämäkin apteekin hylly -osiossa)
Like a Star @ heaven Hoitamisen voit aloittaa hevosen hoitopäiväkirjaan milloin vain haluat (ei tarkkaa aikarajaa)
Like a Star @ heaven Jos haluat kirjoittaa hahmosi tallin ulkopuolisesta elämästä (ns. spin-off), tee tälle oma päiväkirja Tarinointialueen My Dear Diaries -osioon (tai rajoitetun alueen vastaavaan osioon, jos päiväkirjassa käsitellään rajoitetulle alueelle kuuluvia aihepiirejä Very Happy)

Tervetuloa Shelyesiin!  I love you
Heittäkää yksityisviestiä, jos mikä tahansa askarruttaa  Cool
Jassu
Jassu
Tallin omistaja

Viestien lukumäärä : 557
Join date : 01.03.2014
Karma : 17

http://hiirenkolo.net/shelyes

Safira tykkää tästä

Takaisin alkuun Siirry alas

[SULJETTU] Hoitajahaku 2022 Empty Hoitajahaku syksy 2021

Viesti kirjoittaja Keir Kristian Fischer Ti 31 Elo 2021, 20:39

Aamuthan ei koskaan ole iloisia, päivistä puhumattakaan ja Keir onkin yöpöllöilijä - sanan molemmissa merkityksissä. Humoristinen ja aina yhtä väsynyt Keir viettää päivänsä usein viskipaukun sekä tupakan ääressä tai pelatessa ties mitä videopelejä tietokoneellaan yksiössään. 24-vuotias mies nauttii sosiaalisista tilanteista ja siitä, että saa tuoda hymyn muiden huulille. Keirillä sattuu kuitenkin olemaan typerä tapa puhua itseään lyhyemmille - onhaan hän sentään[b/] 175cm pitkä - kumartumalla tai polvistumalla näiden eteen eikä olisi ensimmäinen kerta kun sveitsiläinen [b]hurmuri saanut laukusta päähänsä tehdessään näin, mutta lopettaa tämän kyllä käskystä ja kuittaa vitsillä.

Keir ei ole pahantahtoinen saati ilkeä, Keir ei vain osaa oikeastaan olla ihmisten kanssa ja hakee hyväksyntää mitä typerimmillä tavoilla - samaistuttavaa, eikö?
Sveitsin aikoina nuorukainen vuokrasi satunnaisia hevosia aina 10-vuotiaasta 21-vuotiaaksi asti. Mies aloitti jalkavaivaisella estehevosen puolikkaalla, mutta viimeisinä sveitsin vuosina auttoi sen aikaista naisystäväänsä valmentautumaan kilpatallilla, vaikka ei itse välittänyt - eikä edelleenkään välitä - kilpavalmennuksista. Kenties Keir löytää itsestään vielä joskus senkin puolen, mutta tällä hetkellä hän hakee ystävää itselleen jonka kanssa touhuta.

Ensisijaisesti Keir iski silmänsä Teguriin, joka on edelleenkin numero yksi. Keir ei kuitenkaan ole edes nähnyt hevosen peräpäätä kolmeen vuoteen, joten Tegur olisi varmasti Keirille loistava muistutus siitä, että miltä tuntuu istua hevosen selässä ja miten isoja eläimiä ratsastettiinkaan. Ja mahdollisesti muutama kellahdus sieltä selästä pudottaisi tämänkin humoristin maanpinnalle.

Fella oli toinen vaihtoehto, jonka kanssa Keir pääsisi etenkään tekemään maastakäsittelyä ja kenties ajamistakin, jos tallin omistajat moiselle antaa lupaa tai tallilta löytyy jotakuta toista pientä poninketaletta jota Keir mielelläänkin ajaisi. Myös opetusmestarina toimiva poni ei olisi Keirille millään tavalla huono vaihtoehto, ainakin mies oppisi kumpi pää on se jolle kannattaa tarjota kättä ja putoamismatkakaan ei olisi pitkä.

Malttamaton hoitajaehdokas, joka on saanut sukunimensä Genshin Impact hahmon mukaan~
(Itse toimin hoitajana tai peräti ritarina Dragon Age Estatella, josta löytyy minun tekstejä nimellä Nanook, joten jos uteliaisuus iskee niin niitä uudempia kannattaa lukea. Vanhemmista teksteistä en voi puhua samaa ja olen valmis kustantamaan kaikkien terapian, jotka niitä lukevat.)

Keir Kristian Fischer
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

[SULJETTU] Hoitajahaku 2022 Empty Vs: [SULJETTU] Hoitajahaku 2022

Viesti kirjoittaja Jassu La 11 Syys 2021, 17:12

Tervetuloa Tegurin hoitajaksi, Keir! I love you Sveitsiläinen puhui tallinomistaja-Jassun suorastaan pyörryksiin, joten hän odottaa innolla, miten tuleva hoitajanura mahtaakaan käynnistyä.

Seuraavat stepit:
Like a Star @ heaven Rekisteröidy foorumillemme hahmon etunimellä
Like a Star @ heaven Kirjoita henkilökuvaus porukkasivua varten (apteekin hylly -osiosta löytyy topic)
Like a Star @ heaven Tee itsellesi rästilista merkkisuorituksia varten (apteekin hylly -osio, lue aloitusviestistä ohjeet)
Like a Star @ heaven Tee halutessasi tarkennusviesti hahmostasi, niin muut osaavat kirjoittaa hahmostasi yksityiskohtaisemmin (tämäkin apteekin hylly -osiossa)
Like a Star @ heaven Hoitamisen voit aloittaa hevosen hoitopäiväkirjaan milloin vain haluat (ei tarkkaa aikarajaa)
Like a Star @ heaven Jos haluat kirjoittaa hahmosi tallin ulkopuolisesta elämästä (ns. spin-off), tee tälle oma päiväkirja Tarinointialueen My Dear Diaries -osioon (tai rajoitetun alueen vastaavaan osioon, jos päiväkirjassa käsitellään rajoitetulle alueelle kuuluvia aihepiirejä Very Happy)

Kysymykset, huolet ja murheet voi postittaa minulle yksityisviestitse, mikäli sellaisia on!
Lämpimästi tervetuloa porukkaan!  [SULJETTU] Hoitajahaku 2022 1f60d
Jassu
Jassu
Tallin omistaja

Viestien lukumäärä : 557
Join date : 01.03.2014
Karma : 17

http://hiirenkolo.net/shelyes

Takaisin alkuun Siirry alas

[SULJETTU] Hoitajahaku 2022 Empty Vs: [SULJETTU] Hoitajahaku 2022

Viesti kirjoittaja Milla La 11 Syys 2021, 17:26

Moikka!
Mulla ois hakusessa hoitsu, ja tää talli vaikutti super potentiaaliselta vaihtoehdolta! Katoin vähän noita, ketkä tarttis, ja Aage olis mun mieleen! Myös Stella vaikutti mukavalta Very Happy .
Hoitaja on Milla 16 v. tyttö, joka on harrastanut ratsastusta 7 vuotta. Aiemmin Milla on ratsastanut toisella tallilla Norjassa, mutta sen tuntitoiminta lopetettiin. Milla on HeB tasoinen koulussa ja re 80cm. Milla on enemmän poniratsastaja, vaikka harvoin niillä meneekään. Pituus kuitenkin riittäisi. Milla osaa myös kärryillä kahden vuoden poniravi taustalla. Milla asuu lähellä Sheylesiä, joten tallille tuleminen ei ole ongelma. Hän on hoitanut ennenkin aiemmalla tallilla, mutta siitä on jo useampi vuosi. tongue
Milla tahtoisi hoitsunsa kanssa erityisesti maastoilla, maastakäsitellä ja viettää aikaa hoitsunsa kanssa. (Aagen kanssa myös kärryilyä) Millan mielestä ratsastus ei ole pääasia, vaikka se mukavaa onkin. Milla ratsastaa enemmän koulua, kuin esteitä, mutta tykkää molemmista yhtä paljon. Vapaa-ajalla Milla useimmiten piirtää ja pyöräilee, talleilun lisäksi. Hän varasi vakkaripaikan torstain HeB nuoret tunnille. Ykkösvaihtoehtona Aage, toisena Stella, mutta muutkin käy.
Kirjoittaja täällä on tälläne perus heppatyttö, mulla ei oo aiempaa kokemusta virtuaalitallien hoitajana olemisesta, mutta hoidan irl! Kirjoitan myös paljon hevosiaiheisia tarinoita, joten uskon, että selviin.   What a Face  Oon aika huumorintajunen ja tykkään piirtää ja olla tallilla. (Yllätys) tongue  Oon ite ratsastanut 5 vuotta, ja mulla on ollu yks aiempi hoitsu nyt tän nykyisen lisäks. Toivon, että pääsisin hoitajaksi tännekin, koska vaikuttaa ihan super kivalta mestalta! tongue

Milla
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

[SULJETTU] Hoitajahaku 2022 Empty Feitli

Viesti kirjoittaja MonskuMoonstable(moona) La 11 Syys 2021, 23:04

Nyt toivon että tämä viesti meni oikeaan paikkaan [SULJETTU] Hoitajahaku 2022 1f605 eli siis olen Moona ja olen 11.v, muutin Norjaan 8 vuotiaana. Olen 150cm pitkä ja 35kg painava. Minulla on pitkät ruskeat hiukset ja vähän haaleita pisamia, minulla on aina äidin vanhat hevoskorvikset. Olen luonteektani kiltti, iloinen, hauska ja OUTO. Keksin usein "mahtavia" ideoita, esim. minulla on hevonen nimeltä Diana, mutte se on ylläpidossa, kerran kaverini kanssa leksin hypätä sillä satulassa väärinpöin istueb 30cm esteen, ja saatkin arvata miten kävi:D siinä sitten istuin maassa ja aloin nauramaan sillä kaverinikin nauroi. Dianalla olen hypännyt 50cm ja ennen Dianaa muilla hevosilla 30-80cm. Olen ratsastanut paljon hankalilla hevosilla, joten minua ei tippuminen haittaa, ja välillä saatan vain nauraa jos hevonen tiputtaa minut. Olen tippunut 13 kertaa. Luulen että Feitli olisi minulle sopiva, sillä siinä on vissiin vähän itsekkyyttä, joten luulen että se on minulke hyvä. Voin pian linkittää kuvan minusta ja Dianasta.

MonskuMoonstable(moona)
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

[SULJETTU] Hoitajahaku 2022 Empty Vs: [SULJETTU] Hoitajahaku 2022

Viesti kirjoittaja Moona La 11 Syys 2021, 23:14

Nyt minun ja Dianan kuvan pitäisi näkyä taustakuvassa
Ps. Mun piti laittaa minun iäksi 14, koska sen piti olla väh. 13 Very Happy
Moona
Moona

Viestien lukumäärä : 4
Ikä : 17
Join date : 11.09.2021
Karma : 0

https://moonstable.webnode.fi

Moona tykkää tästä

Takaisin alkuun Siirry alas

[SULJETTU] Hoitajahaku 2022 Empty Vs: [SULJETTU] Hoitajahaku 2022

Viesti kirjoittaja Moona La 11 Syys 2021, 23:26

Ubohdin sanoo et tykkään kirjottaa ja piirtää, mun ope sano et mun äikkä on 6-7lk vaikka oon 5.lk, ja siis vousin pitää tunteja ja kisata yms.
Moona
Moona

Viestien lukumäärä : 4
Ikä : 17
Join date : 11.09.2021
Karma : 0

https://moonstable.webnode.fi

Moona tykkää tästä

Takaisin alkuun Siirry alas

[SULJETTU] Hoitajahaku 2022 Empty Vs: [SULJETTU] Hoitajahaku 2022

Viesti kirjoittaja Moona Su 12 Syys 2021, 17:57

?
Moona
Moona

Viestien lukumäärä : 4
Ikä : 17
Join date : 11.09.2021
Karma : 0

https://moonstable.webnode.fi

Takaisin alkuun Siirry alas

[SULJETTU] Hoitajahaku 2022 Empty Vs: [SULJETTU] Hoitajahaku 2022

Viesti kirjoittaja Moona Ke 15 Syys 2021, 07:21

?
Moona
Moona

Viestien lukumäärä : 4
Ikä : 17
Join date : 11.09.2021
Karma : 0

https://moonstable.webnode.fi

Takaisin alkuun Siirry alas

[SULJETTU] Hoitajahaku 2022 Empty Vs: [SULJETTU] Hoitajahaku 2022

Viesti kirjoittaja Eetu Su 19 Syys 2021, 17:24

23-vuotias Eetu Kurkinen on entinen jääkiekkoilija ja vielä entisempi ratsastaja. Eetun ratsastusuran alku vie kymmenisen vuotta taaksepäin Latun Tallille, jossa hänelle ratsuksi sattui turhankin usein melko ärhäkkä suomenpiehevostamma, jonka kyydissä opeteltiin lähinnä siellä pysymistä. Perheen muutettua Seppeleen lähistölle jatkoi hän ratsastusta estepainotteisella, yksityisessä omistuksessa olleella haastavalla puoliverisellä. Tämän katalysoimana Eetu kehittyi lajissa hurjaa vauhtia – kilpailuhenkiseltä nuorelta miehenalulta ei kai voi muuta odottaa. Elämä kuitenkin käänsi suuntaansa, kun Eetu nousi nuorten maajoukkuerinkiin ja vaakakuppi kääntyi jääkiekon puoleen. Eetu hylkäsi lopulta kaiken tuntemansa ja muutti suurempaan kaupunkiin tavoittelemaan unelmiaan.

Kohtalo saneli Eetun mielestä kaiken ihan päin sitä itseään. Nuoren kiekkolupauksen urakehitys katkesi kanan lennon tavoin polvivammaan, jonka kuntoutus oli pitkä ja haastava. Ei pelkästään fyysisesti, mutta myös henkisesti. Aiemmin urheiluun keskittynyt elämä vaihtoi keskiötään juhlimiseen, ja me kaikki tiedämme kuinka siinä käy. Bileet, darra, tasoittavaa, bileet. Nuuskan syövyttämä ylähuuli. Arkipäivinä oli yleensä pakko keskittyä kuntoutumiseen, mutta välillä viikonloput venyivät tai arki loppui ennen perjantaita. Jos aiemmin urheilusta elänyt Eetu olisi keskittynyt vamman jälkeen olennaisesti kuntoutukseen, ken tietää, missä hän nyt olisi. Ei ainakaan Norjassa.

Eräänä kostean illan jälkeisenä hyvinkin kuivakkana aamuna Eetu tajusi, ettei meno voinut enää jatkua. Peilistä eivät tuijottaneet enää kirkkaat, elämänhalusta palavat silmät, vaan niitä verhosivat turvonneet ja tummat luomet. Ennen niin valloittava hymy oli muuttunut synkkään mutruun. Urheilullinen varsi oli vaihtunut pehmeään – kaljamaha oli salakavalasti tehnyt tuloaan jo ennen jääkiekon lopettamista, mutta urheilun loputtua Eetu ei ollut tunnistaa kroppaa omakseen. Hän havahtui ajatukseen, että oli nyt kaikkea, mitä oli vuosia aiemmin halveksinut. Oli aika palata ruotuun.

Eetu ei voinut jäädä Suomeen, sillä hänen epäonnistunut elämänsä kummitteli takaraivossa liikaa. Sosiaalisen median syövereissä pyörittyään hän törmäsi ilmoitukseen perheestä, joka etsi vuodeksi au pairia pienelle kotitilalleen. Tila sijaitsi Norjan Lofooteilla, Austvågøyan saarella, pienen kaupungin syrjässä. Kanoja, pieni lammaslauma, pari norjanvuonohevosta. Kukaan Eetun entisistä joukkuekavereista ei uskonut, kun Eetu kertoi heille ideastaan. Eihän Eetu osannut edes kieltä, saati hoitaa eläimiä. Oliko tuossa nyt mitään järkeä? Eikö jatko-opiskelemaan lähteminen ja puulaakikiekko olisi parempi vaihtoehto?

Eetun joukkuekaverit eivät tienneetkään, että poika oli ennen maajoukkuelämäänsä ratsastanut. Kaikkien ulkopuolisten silmin katsottuna Eetun lähtö pikkuruiselle tilalle Norjaan oli aivan pähkähullu ajatus, Eetukin oli vähän samaa mieltä, mutta hän kaipasi suurta muutosta. Niinpä hän pakkasi kaiken omaisuutensa ja muutti tilalle asumaan.

Vuodessa Eetu oppi jonkun verran norjaa ja sai sitä enemmän ajateltavaa. Elämä Pohjois-Norjan pikkukaupungin kupeessa oli yllättäen enemmän, mitä Eetu olisi koskaan osannut toivoa. Tilan eläimet olivat pitäneet hänet vuoden kiireisenä, ja hän oli saanut kartuttaa ruostunutta ratsastustaitoaan rauhassa. Myös se kavereiden kesken liiankin kuuluisa kaljamaha oli tehnyt tietä entisille lihaksille, mistä Eetu oli erityisen ylpeä. Kaikkien suureksi yllätykseksi Eetu viihtyi Norjassa niin paljon, että vuoden au pair-pestin jälkeen jäikin sinne asumaan. Hän muutti omaan yksiöön Svolværin keskustaan ja sai keskinkertaisella norjallaan myyjän pestin urheilukaupasta. Jotakin silti puuttui – kilpailuhenkinen nuori mies tarvitsi salilla käymisen kylkeen jotain kehittävämpää.

Ja niin hän päätyi Shelyesiin. Mahdollisuus ratsastustunteihin ja kehitykseen houkutteli, ja nähtyään hoitajahakujen olevan käynnissä, ei Eetu voinut vastustaa. Joitakin nimiä oli jo listasta vedetty yli, kuten kaikki suurimmat hevoset, joille 187-senttinen Eetu olisi voinut ratsastaakin, mutta mies ei halunnut perääntyä. Hetken listaa silmäiltyään ja poneista luettuaan Eetu oli varma päätöksestään.

––––––––––––––––

Moikka vaan kaikille! Ruudun takana on joskus Brittana v-hepumaailmassa tunnettu, itsekin 23-vuotias ikuinen heppatyttö. Todella monta vuotta sitten virtuaaliheppailun aloittanut ja liian kauan aikaa sitten lopettanut. Väliin mahtui niin hoitohevosia kuin oma talli. Eniten olen (tai olin) kirjoittaja, mutta kovasti tykkäsin entisessä elämässäni myös piirtää – nykyään taidoista en menisi kehuskelemaan, hyvä kun tikku-ukko piirtyy. Myös kirjoittamistaito ja sanallinen rikkaus mielikuvituksesta puhumattakaan ovat päässeet tässä vuosien varrella köyhtymään, mutta ei anneta sen haitata. Yliopisto-opiskelijana tieteellinen teksti on vähän liiankin tuttua, joten olisi kiva päästä takaisin luovaan kirjoittamiseen. Samaisen syyn (ja oman hevosen) takia aikani on rajattu, mutta tässä vuosia ja taas vuosia asiaa kypsyteltyäni olisin enemmän kuin valmis palaamaan virtuaaliheppailijaksi. Ilman paineita tosin – välillä ehdin kirjoittaa (ja joskus jopa _ehkä_ piirtää) enemmän, välillä vähemmän. Tarpeeksi paineellisia harrastuksia minulla on, joten toivoisin tämän olevan suurimmilta osin paineeton.

Asiaa pohdittuani halusin tuoda takaisin oman vanhan hahmoni, Eetun, joka oli minulle todella rakas ihan sen ”synnyttämisestä” lähtien. Eetu on kokenut vuosien varrella vähintään yhtä paljon kuin minäkin. Hoitohevos-, tai oikeammin hoitoponivaihtoehdot ovat harmiksi Eetun koolle ratsastuksen osalta pienehköjä, mutta yhdestä vaihtoehdoista kävi ilmi erityinen yksityiskohta. Ajolle opetettu Aage tarjoilisi nimittäin Eetulle kehitystä aivan uudella saralla. Tunneilla pääsisi kehittymään ratsastuksellisesti, Aagen kanssa muilla tavoin. Pitkää pinnaa Eetulta löytyy sekä urheilun että hevosten kanssa, vaikkei muuten olekaan siitä tunnettu. Aagesta löytyisi Eetulle tarpeeksi luonnetta, mutta ei kuitenkaan liikaa – Eetu ei nimittäin ole harrastuksen pariin palattuaan ollut tekemisissä kovin haastavien hevosten kanssa.

Noh, tässä ollaan minä ja Eetu. Isosti (täällä ilmeisesti nimellä) Ella-Amalien painostuksella, mutta kuitenkin ihan omasta tahdostamme. Shelyes vaikuttaa kivalta ympäristöltä palata rakkaan harrastuksen pariin, joten jäämme innolla odottamaan, kuinka meidän käy! What a Face

ps. Vanhaa Eetu-tekstiä saa lukea täältä, mutta ei mitään hajua millaista tekstiä nykynäppäimistöltä syntyy. Todisteena vain siitä, että osasin joskus kirjoittaa. :--D
Eetu
Eetu

Viestien lukumäärä : 19
Ikä : 26
Join date : 17.09.2021
Karma : 0

Beata and Ella-Amalie tykkäävät tästä

Takaisin alkuun Siirry alas

[SULJETTU] Hoitajahaku 2022 Empty Vs: [SULJETTU] Hoitajahaku 2022

Viesti kirjoittaja Jassu Su 19 Syys 2021, 20:58

Tervetuloa Stellan hoitajaksi, Milla, sekä tervetuloa Aagen hoitajaksi, Eetu!

Seuraavat stepit:
Like a Star @ heaven Rekisteröidy foorumillemme hahmon etunimellä
Like a Star @ heaven Kirjoita henkilökuvaus porukkasivua varten (apteekin hylly -osiosta löytyy topic)
Like a Star @ heaven Tee itsellesi rästilista merkkisuorituksia varten (apteekin hylly -osio, lue aloitusviestistä ohjeet)
Like a Star @ heaven Tee halutessasi tarkennusviesti hahmostasi, niin muut osaavat kirjoittaa hahmostasi yksityiskohtaisemmin (tämäkin apteekin hylly -osiossa)
Like a Star @ heaven Hoitamisen voit aloittaa hevosen hoitopäiväkirjaan milloin vain haluat (ei tarkkaa aikarajaa)
Like a Star @ heaven Jos haluat kirjoittaa hahmosi tallin ulkopuolisesta elämästä (ns. spin-off), tee tälle oma päiväkirja Tarinointialueen My Dear Diaries -osioon (tai rajoitetun alueen vastaavaan osioon, jos päiväkirjassa käsitellään rajoitetulle alueelle kuuluvia aihepiirejä Very Happy)

Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven

Moona, en vielä aivan vakuuttunut hoitajahakemuksestasi. Jos olet edelleen kiinnostunut hoitajaksi ryhtymisestä, suosittelen seurailemaan tallin menoa hetken sivusta, ja katselemaan mallia ja vinkkiä foorumin käyttöön muilta kävijöiltä Smile Tästäkin hoitajahakutopicista löydät loistavia malleja siihen, miltä näyttää hyvä ja panostettu hoitajahakemus. Luethan myös ohjetopicin, sieltä löydät myös ohjeet esimerkiksi siihen, kuinka edellistä viestiä muokataan. Usean viestin peräkkäinen lähettäminen lyhyen ajan sisällä ei ole foorumillamme kovin toivottavaa.

Jassu
Jassu
Tallin omistaja

Viestien lukumäärä : 557
Join date : 01.03.2014
Karma : 17

http://hiirenkolo.net/shelyes

Eetu tykkää tästä

Takaisin alkuun Siirry alas

[SULJETTU] Hoitajahaku 2022 Empty Vs: [SULJETTU] Hoitajahaku 2022

Viesti kirjoittaja Helmi Ma 04 Loka 2021, 20:04

Moi! Nimeni on Helmi. Olen 11-vuotias tyttö. Minulla on ruskeat hiukset ja siniset silmät. Aloitin ratsastuksen 4-vuotiaana. Korkein este minkä olen hypännyt on 80cm. Yleensä hyppään 50-70cm. Tutustuin tähän sivuun muutama päivä sitten ja ihastuin täysin! Haluisin ruveta Venni hevosen hoitajaksi.

Helmi
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

[SULJETTU] Hoitajahaku 2022 Empty Vs: [SULJETTU] Hoitajahaku 2022

Viesti kirjoittaja Laila Ti 05 Loka 2021, 22:42

Hei!
Olen Laila 15-vuotias tyttö suomesta. Minulla on pitkät vaaleat hiukset jotka yltävät lantiolleni. Käytän yleensä vaaleita vaatteita. Minulla onkin tallilla beiget ratsastus housut vaaleanvihreä takki ja vihreä paita. Ratsastaessa Minulla on mustat ratsastus saappaat, mutta muuten pidän tallilla perus kumisaappaita. Tallilla ollessani hiukseni ovat yleensä joko leteillä tai ponnarilla. Sateisella säällä Minulla on keltainen sadetakki ja keltaiset kumisaappaat sekä samat beiget ratsastus housut. Olen aika lyhyt vain 160cm, mutta kyllä minun pitäisi vielä hiukan kasvaa. Olen luonteeltani energinen ja positiivinen. Uusien ihmisten kanssa olen hieman ujo, mutta kun juttu alkaa luistaa niin puhunkin jo aika paljon. Yritän tehdä kaiken aina täysillä ja ryhdyn nopeasti toimeen kunhan asia vain liittyy hevosiin:D

Olen ratsastanut kohta kuusi vuotta ja olen kilpaillut nyt yhden helppo B radan ja kaksi helppo C rataa kouluratsastuksessa. Esteillä Olen kilpaillut maksimissaan 60 cm rataa mutta treeneissä Olen välillä mennyt 70cm. Olen myös käynyt Suomessa muutaman valjakkoajo tunnin joten sekin on tuttua. Voin siis lähteä vaikka vaihtelun vuoksi kärryilemään maastoon tai ihan vain kentälle.Ajattelin ostaa jossain kohtaa oman hevosen, mutta totuttelen nyt vielä tähän kunnolla tallilla käymiseen joten hoitohevonen on tällä hetkellä minulle juuri se oikea vaihtoehto.

Muutin Norjaan vasta puoli vuotta sitten, kun Isäni sai töitä täältä Lofooteilta matkailu oppaana joten koko perhe pakkasi tavaransa ja lähti asuntoautolla kohti Lofootteja. Olen aina haaveillut tällaisista maisemista ihan lähellä kotia. Shelyes on juuri sopivan matkan päässä kodistamme, sillä sinne pääsee vain kymmenessä minuutissa pyörällä.

Haluaisin alkaa hoitamaan siis Flammea. Flammen luonne tuntuu juuri täydelliseltä minulle. Pidän omalla moottorilla liikkuvista rauhallisista, mutta silti haastavista hevosista. Voisin sitten joskus kilpaillakkin Flammella kun vain olemme treenanneet tarpeeksi. Tulisin menemään Flamella esteitä, koulua, maastoon, valjakkoajo ja ihan vain taluttelua. Minulle hevosen hyvinvointi menee aina kaiken muun edelle. Jos Flamme on sairas niin voin tulla ihan vain taluttelemaan sitä tai vaikka vain harjaamaan. Joka kerta harjaan ensin Flammen ja sitten laittaisin sille varusteet päälle ja lähtisimme joksikin aikaa ratsastelemaan. Kun tulemme takaisin niin kylmään Flammen etujalat ja vien sen odottelemaan karsinaan. Kun kylmät ovat olleet tarpeeksi kauan vien Flammen takaisin tarhaan elleivät muut hevoset ole vielä sisällä.

IRL
Pidän kirjoittamisesta, vaikka Minulla saattaakin kestää hetki tarinan teossa. Piirrän myös kuvia niin paperille kuin sovelluksellekkin. Yritän olla muiden kiireideni lisäksi myös aktiivinen täällä virtuaalimaailmassa. Rakastan erilaisia virtuaalitalleja siellä saa keksiä juuri oman laisensa taustan ja saa olla juuri se ketä on. Eikä kukaan tule kyseinen alaistamaan miksi teit noin tai jotain muuta sen tyyppistä. Teen aika paljon kirjoitus virheitä mutta eikös niistä virheistä juuri opi? Yritän toki parhaani, mutta kaikki tekevät virheitä joskus. I love you

Laila

Viestien lukumäärä : 11
Ikä : 18
Join date : 05.10.2021
Karma : 0

Jassu and Laila tykkäävät tästä

Takaisin alkuun Siirry alas

[SULJETTU] Hoitajahaku 2022 Empty Vs: [SULJETTU] Hoitajahaku 2022

Viesti kirjoittaja Hanna-Lovisa Ti 05 Loka 2021, 23:11

Hoitajahakemus

Hanna-Lovisa Tiainen on 21-vuotias nuori nainen, joka noin vuosi sitten pakkasi kimpsunsa ja kampsunsa ja suuntasi vanhan, punaisen Mininsä keulan kohti Norjaa. Mukaan lähti vain bordercollie Hippi, kun kaikki muu jäi taa. Tällä hetkellä Hanna-Lovisa asuu Svolærin keskustassa ja työskentelee ravintolassa tarjoilijana. Siinä ohessa ahkera nainen puuhailee milloin minkäkin kanssa. Esimerkiksi nyt hän on alkanut opiskelemaan norjaa, jotta voisi palata lasten valmentamisen pariin.

Hanna-Lovisalla on pitkä taitoluistelutausta yksinluistelijana. Hän kilpaili melko pitkällekin, kunnes yläasteen loputtua siirtyi valmentamiseen. Koulukin sujui siinä ohessa enemmän kuin kiitettävästi. Kokeista tuli kymppiä kympin perään ja yläasteen päättötodistuksen keskiarvo oli hurja 9.91. Lukiossa Lovisa opiskeli pitkät matikat, kemiat ja fysiikat sillä olihan päämääränä vaatimattomasti lääkis. Kirjoitusten jälkeen kuitenkin tuli seinä vastaan ja pitkään jo tuloaan tehnyt burnout vyöryi päälle. Paniikkikohtaukset, vaikea ahdistus ja loputon uupumus vei kaikki voimat ennen niin toimeliaasta tytöstä. Elämästä tuli kauttaaltaan harmaata. Niin naurettavalta kuin se kuulostaakin, toipuminen lähti liikkeelle ulkoiluhousujen ostosta. Hanna-Lovisa löysi itsensä ja uudenlaisen vapauden tunteen metsälenkillä saappaat ja ulkoiluhousut jalassa. Siitä lähti pitkä toipuminen. Lovisa jätti hakematta kouluun, karsi kaiken ylimääräisen ja lähti kuuntelemaan itseään. Eläinten, varsinkin hevosten ja koirien, rooli nousi hyvin isoksi Lovisan etsiessä itseään.
Tähän mennessä suurin askel itsensä etsinnässä otettii, kun nainen muutti unelmiensa perässä Suomesta Lofooteille. Nyt hän nauttii täysin uudenlaisesta elämästä, jossa menneisyyden paineet eivät häntä vainoa.

Hanna-Lovisa oli tai no varmasti edelleen on sisimmiltään se pikkutarkka perfektionisti, jolla tiukassa nutturassa pari pinniä tökkii päänahkaan. Kaikki pitää tehdä tunnollisen luistelijan tyyliin vähintään kiitettävästi ellei erinomaisesti. Nainen kerää helposti stressiä ja paineita, mitä hän säälikseen kestää kovin huonosti. Luistelumaailman armoton kilpailullisuus on myös jättänyt syvän jäljen.
Onneksi tilanne ei ole enää näin paha ja eteenpäin mennään joka päivä. Nykyään Hanna-Lovisa pyrkii välttämään turhaa tavoitteellisuutta. Hän toivoisi joku päivä osaavansa elää läsnä hetkessä. Nyt tällainen elämä kuitenkin vaatii vielä paljon tietoisia toimia kuten kalenterin ahkeraa karsimista. Nainen on kuitenkin jo paljon rennompi. Hymyjä ja nauruakin riittää elämässä, kun tämä sählä hääräilee. Jos hän pääsee suunsa aukaisemaan, niin ei siitä hevillä tule loppua. Tämän ominaisuuden ansiosta hän kuitenkin tutustuu helposti uusiin ihmisiin. Hanna-Lovisan lähestymistä ei siis tarvitse jännittää, hän ei pure (ehkä korkeintaan saattaa puhua sinut pyörryksiin) Wink

Haluaisin hakea Feitlin hoitajaksi. Ensinnäkin ihanat tukkajumala issikat ovat todella lähellä sydäntä ja toiseksi onhan tamman luonne aivan ihana. Feitli voisi tehdä paljon hyvää Hanna-Lovisalle. Kujeileva luonne palauttaa aivan varmasti naisen maanpinnalle säännöllisin väliajoin, jos mieli alkaa liikaa harhailla kisasuunnitelmiin tai muihin. Tarkoitus ei siis ole kisata vaan harrastaa talleilua rennolla otteella. Lovisa on kiinnostunut erityisesti maastoilusta, maastakäsittelystä ja aivan perus ratsastelusta. Kouluratsastus tai isot esteet eivät ole se sydämenasia, vaan aidon, hyvän suhteen luominen hevoseen.
Feitli siksi, että se vaan hurmasi koko olemuksellaan aivan kuten tölttäävän hevosen selässä istuminen ekaa kertaa.

---------------------------------------------------------------------------

Ruudun takana istuskelee 17-vuotias lukiolainen. Aikoinaan aloitin virtuaalitalleilun Ratapihan ratsutallilta hoitamalla Latinaa nimimerkillä Nelli. Latina oli luonteeltaan melko lähellä Feitliä. Silläkin oli pilkettä silmäkulmassa ja koskaan ei tiennyt, minkä jekun uhriksi joutuisi seuraavaksi.
Siitä on kyllä jo vierähtänyt vuosi jos parikin, kun viimeksi olen netin puolella kirjoitellut. Instagramissa olen pyörittänyt erilaisia virtuaalikenneleitä, mutta siitäkin on ollut taukoa. Nyt kuitenkin alkoi sillä lailla kutkuttaa, että haluaisin palata tämän harrastuksen pariin. Kaipaan sitä rentoa raapustelua ja hyvää tallihenkeä kovin. Olisikin aivan huippua, jos nyt tärppäisi ja pääsisin mukaan tähän hauskalta vaikuttavaan poppooseen!

Minun vanhoja kirjoituksiani (ja kuviakin What a Face ) löytyy tämän linkin takaa: https://ratapiha.proboards.com/thread/5/latinan-hoitop-iv-kirja?page=5

Hanna-Lovisa

Viestien lukumäärä : 18
Ikä : 24
Join date : 05.10.2021
Karma : 0

Jassu tykkää tästä

Takaisin alkuun Siirry alas

[SULJETTU] Hoitajahaku 2022 Empty Vs: [SULJETTU] Hoitajahaku 2022

Viesti kirjoittaja Jassu Ke 06 Loka 2021, 09:50

Tervetuloa Flammen hoitajaksi, Laila, sekä tervetuloa Feitlin hoitajaksi, Hanna-Lovisa!

Seuraavat stepit:
Like a Star @ heaven Rekisteröidy foorumillemme hahmon etunimellä
Like a Star @ heaven Kirjoita henkilökuvaus porukkasivua varten (apteekin hylly -osiosta löytyy topic)
Like a Star @ heaven Tee itsellesi rästilista merkkisuorituksia varten (apteekin hylly -osio, lue aloitusviestistä ohjeet)
Like a Star @ heaven Tee halutessasi tarkennusviesti hahmostasi, niin muut osaavat kirjoittaa hahmostasi yksityiskohtaisemmin (tämäkin apteekin hylly -osiossa)
Like a Star @ heaven Hoitamisen voit aloittaa hevosen hoitopäiväkirjaan milloin vain haluat (ei tarkkaa aikarajaa)
Like a Star @ heaven Jos haluat kirjoittaa hahmosi tallin ulkopuolisesta elämästä (ns. spin-off), tee tälle oma päiväkirja Tarinointialueen My Dear Diaries -osioon (tai rajoitetun alueen vastaavaan osioon, jos päiväkirjassa käsitellään rajoitetulle alueelle kuuluvia aihepiirejä Very Happy)

Like a Star @ heaven  Like a Star @ heaven  Like a Star @ heaven

Helmi, en vielä aivan vakuuttunut hoitajahakemuksestasi. Kahdeksan virkkeen hakemuksesta on vaikeaa saada sinusta kovinkaan kattavaa kuvaa. Jos olet edelleen kiinnostunut hoitajaksi ryhtymisestä, suosittelen seurailemaan tallin menoa hetken sivusta, ja katselemaan mallia ja vinkkiä foorumin käyttöön muilta kävijöiltä Smile Myös hoitajahakemuksen tekoon löytyy monta hyvää malliviestiä tästä topicista. I love you
Jassu
Jassu
Tallin omistaja

Viestien lukumäärä : 557
Join date : 01.03.2014
Karma : 17

http://hiirenkolo.net/shelyes

Takaisin alkuun Siirry alas

[SULJETTU] Hoitajahaku 2022 Empty Vs: [SULJETTU] Hoitajahaku 2022

Viesti kirjoittaja Vappu Su 10 Loka 2021, 19:58

Hei!

Olen Vappu 15-vuotias tyttö. Olen syntynyt 14.11.2006 Suomessa Minulla on siniset silmät ja keskipitkä olkapäille ylettyvät vaalea tukka. Käytän rentoja vaatteita, eikä minulla ole niin väliä mitkä vaatteet puen tallille. Ratsastaessa Minulla on kuitenkin ratsastuskengät ja tottakai kypärä, hanskat sekä turvaliivi.

Olen ratsastanut noin viisi vuotta ja osaan joitain helppo B asioita. Esteitä hyppään ratana noin 60-70cm. Olen kilpaillut jonkin verran ja pidän siitä. Tottakai myös perus puska ratsastuskin menee. Osaan juoksuttaa hevosta ja hiukan jotain kärryily asioitakin, mutta en kovin paljon. Pidän enemmän maastoista ja treenaamisesta. Ajattelin myös osallistua joillekin tunneille jotta saan kokemusta erilaisista hevosista. 

Olen päätynyt tänne Norjan Lofooteille melkeinpä vahingossa, sillä tulimme tänne alunperin vain lomailemaan, mutta aloitinkin täällä koulun ja täällä Olen edelleen tämän yhdeksän vuoden jälkeen. Asun siis Svolværin pikku kylässä ja tarkoituksena olisikin jo pian muuttaa Tromssaan opiskelemaan. Kuitenkin niin, että talli elämä saisi jatkua. 

Olen luonteeltani energinen ja aktiivinen. Tykkään myös puhua paljon niin tuttujen kuin tuntemattomienkin kanssa ja tutustua uusiin ihmisiin.

Haluaisin siis alkaa hoitamaan Brellaa. Pidän haastavista ja vauhdikkaista hevosista ja Brella tuntuu täydelliseltä juuri minulle. En halua sellaista tavallista tunti ratsua vaan vähän haastavamman. Tulisin ratsastamaan Brellalla jonkin verran ja menisin sillä niin kouluratsastusta kuin esteitäkin. Tavoitteena olisikin päästä kilpailemaan ihan urakalla. Tottakai hevosen terveys ensimmäisenä. 

IRL

Pidän piirtämisestä ja kirjoittamisesta. Mielestäni Minulla onkin hyvä mielikuvitus joten tarinoiden kirjoittaminen ei ole ongelma, vaikka niiden kirjoittamisessa saattaakin mennä hetki. Yrittäisin olla mahdollisimman aktiivinen.

Vappu

Viestien lukumäärä : 2
Join date : 06.10.2021
Karma : 0

Vappu tykkää tästä

Takaisin alkuun Siirry alas

[SULJETTU] Hoitajahaku 2022 Empty Vs: [SULJETTU] Hoitajahaku 2022

Viesti kirjoittaja Jassu Ma 18 Loka 2021, 14:54

Tervetuloa Brellan hoitajaksi, Vappu! Smile

Henkilökuvauskäytäntö on vastikään muuttunut, joten tässä uusimmat ohjeet:
Like a Star @ heaven Kirjaudu sisään hahmotietokantaan. Olen lähettänyt sinulle käyttäjätunnuksen ja salasanan yksityisviestillä, yksityisviesteihin pääset foorumin yläpalkin vilkkuvaa nappia klikkaamalla.
Like a Star @ heaven Pääset hahmosi sivulle joko kirjoittajaprofiilisi kautta, hahmolistauksesta, tai huomautusnurkasta sisäänkirjautumisen jälkeen. Paina siirry muokkaustilaan -painiketta, ja täytä hahmosi sivu niin kattavasti kuin mahdollista. Esimerkkiä voit katsoa muilta hahmoilta hahmolistauksesta!
Like a Star @ heaven Painamalla "Tarkennusta"-välilehteä hahmosi sivulla pääset tekemään sille tarkennusviestin. Tämä ei ole pakollinen, mutta se on suuri apu muille kirjoittajille, jotta he osaavat kirjoittaa hahmostasi mahdollisimman tarkasti ja ottaa tätä helpommin tarinoihinsa mukaan.
Like a Star @ heaven Kun suoritat merkkejä (esim. tekemällä omatoimitunteja, osallistumalla tapahtumiin jne.), merkitse tapahtumat muistiin Rästilistaan hahmosi sivun välilehdelle.
Like a Star @ heaven Hoitamisen voit aloittaa milloin haluat, tähän ei meillä ole tarkkaa aikarajaa. Hoitotarinat kirjoitetaan hevosten omiin päiväkirjoihin.
Like a Star @ heaven Jos haluat kirjoittaa hahmosi tallin ulkopuolisesta elämästä, tee tälle päiväkirja My Dear Diaries -osioon.

I love you Tervetuloa Shelyesiin! I love you
Jos on mitä tahansa ongelmaa tai kysymyksiä, voit laittaa minulle yksityisviestiä!
Jassu
Jassu
Tallin omistaja

Viestien lukumäärä : 557
Join date : 01.03.2014
Karma : 17

http://hiirenkolo.net/shelyes

Vappu tykkää tästä

Takaisin alkuun Siirry alas

[SULJETTU] Hoitajahaku 2022 Empty Vs: [SULJETTU] Hoitajahaku 2022

Viesti kirjoittaja Jassu La 22 Tammi 2022, 20:49

Nostellaan foorumin etusivulle. Sam etsii edelleen vastuuhoitajaa.
Jassu
Jassu
Tallin omistaja

Viestien lukumäärä : 557
Join date : 01.03.2014
Karma : 17

http://hiirenkolo.net/shelyes

Takaisin alkuun Siirry alas

[SULJETTU] Hoitajahaku 2022 Empty Vs: [SULJETTU] Hoitajahaku 2022

Viesti kirjoittaja Kjell Ti 08 Helmi 2022, 18:22

Moikka, tässä 23-vuotias virtuaalitallipaluumuuttaja! Mulla oli kakarana muutama talli Suntuubissa (kepeät mullat vaan sillekin sivustolle), mutta löydettyäni nyt opiskelustressin vastapainottajana takaisin aikanaan rakkaan harrastuksen pariin, mä olen ollut suorastaan häkeltynyt siitä millaiset puitteet harrastukselle nykyään on tehty. Hirveästi ajankohtaista virtuaalitallihistoriaa minulla ei siis ole, ja lienen hiukan pihalla monista käytänteistä. Hoitelen tällä hetkellä kuitenkin kahdella muullakin piirrostallilla, eli voin pistää vielä erikseen kirjoitusnäytteitä mikäli hakemus muuten arveluttaa. Tekstiä syntyy yleensä vikkelästi ja vaivattomasti. Koska hevosharrastus reaalimaailmassa ei tällä hetkellä onnistu, oon ihan sydän apposellaan sukeltanut kanavoimaan hevoshulluuttani (se tuntuu toimivan kuin mikäkin nukkuva agentti) sitten mm. näin<3

Kirjoitan paljon ihan jo kiitos opintojen, mutta kun palasin virtuaalitalleille huomasin, että tätä kautta pääsee ihan toisella tavalla iloitsemaan tarinoimisesta ja kirjoittamaan ns. ilman paineita tai supertarkkoja tyyliohjeita. Ihan parasta! Harrastan muutenkin kirjoittamiseen ja roolipelaamiseen liittyviä juttuja, joten vaikka virtuaalitallien nykymaailma onkin vieraahko, perustaidot, intoa & pitkäjänteisyyttä löytyy. Rakastan kirjoittaa sekä tunnelmointirunoilua, hevoskirjatyylistä nostalgiarallattelua että tilaisuuden tultua mahdollisimman mehevää, mutkikasta ja suuritunteista (melo)draamaa. Mikään taitava piirtäjä en ole, mutta tuherran silti iloisesti menemään tasaisin väliajoin.

Shelyesiin toisin hahmon nimeltä Kjell Ege. Kjell on 13-vuotias, kasvupyrähdystään äkäisesti odotteleva ongelmateinin verso, jota vanhemmat yrittävät ohjata kehittävämmille teille patistamalla pojun tallile kylällä notkumisen sijaan. Aiemmalla kotipaikkakunnallaan Kjell harrasti ratsastusta seitsemänvuotiaasta saakka, ja toimi apuhoitajanakin suunnilleen vuoden ennen kuin hevostelu alkoi jotenkin nolottamaan yläasteen häämöttäessä edessä. Perheen muutettua juuri ennen kouluasteen vaihdosta vanhat koulukaverit jäivät kuitenkin taakse. Siispä uusissa ympyröissä vähän ulapalle ajautunut Kjell oli salaa innoissaan, kun hän jonkin aikaa sitten nurisi myöntyvän vastauksen vanhempiensa kehottaessa kolmilapsisen katraansa esikoisen jatkamaan harrastusta Shelyesiin.

Kjell antaa vaikutelman kuoreensa vetäytyvästä synkistelijä-äkäpussista, joka on tottunut olemaan se luokan ainainen rötöstelijä, luuseri ja pahanilmanlintu. Tallilla poika osaa olla ihmisiksi, vaikkei tietty maagisesti muutukaan miksikään nuoriherra aurinkoiseksi. Hän on itsepäinen, rämäpäinen ja joskus ehkä jopa teräväpäinen (tai sitten vain näsäviisas). Turhautuu helposti vastoinkäymisten edessä, mutta purkaa sen aina ehdottomasti ennemmin itseensä (tai kanssatallilaisille murjottamalla) kuin hevosiin. Haluaa kovasti näyttää pystyvänsä vaikka mihin, silloinkin kun ei välttämättä täysin tiedä mitä tekee. Isojen hevosten selkään meneminen vielä hirvittää tätä pontevaa poniratsastajaa, mutta sitähän Kjell ei aio kertoa kenellekään!

Kjell onkin just esittänyt naama punaisena ja mutisten toiveen Samin hoitajaksi pääsemisestä (“Emmä tiiä, vois olla siistii kun mä täällä kerran muutenkin luuhaan…”). Ehkä Symppis-Samin hoitaminen toisi Kjellinkin herkemmät ja mukavemmat puolet esiin? Voi toisaalta olla että pojasta ja ponista muodostuisi varsinainen kauhujen jäynäkaksikko – kuka tietää, aika näyttää…


Kyseessä on uusi, muualla vielä seikkailematon ja about täysin Samin hoitajaksi räätälöity hahmo. Oon tietenkin oikein valmis ottamaan meininkiin ja tarinoihin mukaan apuhoitajat, ja vaikka Kjell onkin tuollainen oikukas äkäpussi, voin tarvittaessa kirjoittaa sen tulemaan juttuun oikein isovelimäisen asiallisesti Mathilden & Fridan kanssa:D Hahmooni olen muutenkin oikein valmis tekemään muutoksia, mikäli mielestänne yleiskonsepti toimii mutta esim. jotkin yksityiskohdista falskaa (liikaa samaa jonkun toisen kanssa, tms).

Mikäli nyt ei nappaa, niin ei huolta mitään, ymmärrän & haluun silti toivottaa ihailevat terveiset Shelyesin kauniista ulkoasusta ja mielenkiintoisesta meiningistä!Very Happy
Kjell
Kjell

Viestien lukumäärä : 8
Ikä : 15
Join date : 08.02.2022
Karma : 0

Takaisin alkuun Siirry alas

[SULJETTU] Hoitajahaku 2022 Empty Vs: [SULJETTU] Hoitajahaku 2022

Viesti kirjoittaja Jassu Ti 08 Helmi 2022, 20:13

Tervetuloa Samin vastuuhoitajaksi, Kjell -- mahtavaa saada sinut mukaan porukkaan!

Mitä seuraavaksi?
Like a Star @ heaven Kirjaudu sisään hahmotietokantaan. Olen lähettänyt sinulle käyttäjätunnuksen ja salasanan yksityisviestillä, yksityisviesteihin pääset foorumin yläpalkin vilkkuvaa nappia klikkaamalla.
Like a Star @ heaven Pääset hahmosi sivulle joko kirjoittajaprofiilisi kautta, hahmolistauksesta, tai huomautusnurkasta sisäänkirjautumisen jälkeen. Paina siirry muokkaustilaan -painiketta, ja täytä hahmosi sivu niin kattavasti kuin mahdollista. Esimerkkiä voit katsoa muilta hahmoilta hahmolistauksesta!
Like a Star @ heaven Painamalla "Tarkennusta"-välilehteä hahmosi sivulla pääset tekemään sille tarkennusviestin. Tämä ei ole pakollinen, mutta se on suuri apu muille kirjoittajille, jotta he osaavat kirjoittaa hahmostasi mahdollisimman tarkasti ja ottaa tätä helpommin tarinoihinsa mukaan.
Like a Star @ heaven Kun suoritat merkkejä (esim. tekemällä omatoimitunteja, osallistumalla tapahtumiin jne.), merkitse tapahtumat muistiin Rästilistaan hahmosi sivun välilehdelle.
Like a Star @ heaven Hoitamisen voit aloittaa milloin haluat, tähän ei meillä ole tarkkaa aikarajaa. Hoitotarinat kirjoitetaan hevosten omiin päiväkirjoihin.
Like a Star @ heaven Jos haluat kirjoittaa hahmosi tallin ulkopuolisesta elämästä, tee tälle päiväkirja My Dear Diaries -osioon.

I love you Tervetuloa Shelyesiin! I love you
Jos on mitä tahansa ongelmaa tai kysymyksiä, voit laittaa minulle yksityisviestiä!
Jassu
Jassu
Tallin omistaja

Viestien lukumäärä : 557
Join date : 01.03.2014
Karma : 17

http://hiirenkolo.net/shelyes

Kjell tykkää tästä

Takaisin alkuun Siirry alas

[SULJETTU] Hoitajahaku 2022 Empty Vs: [SULJETTU] Hoitajahaku 2022

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa