4.12.2017 - Hulluttelukoulu
Sivu 1 / 1
Kuka on inhokkisi tallin asukkaista? Kenellä et ikinä, ikinä voisi kuvitella ratsastavasi? Mahtavaa, se on juuri se hevonen, jolla tulet menemään tämän koulutunnin!
Voiko viikko edes paremmin alkaa? Maanantaina 4.12. sukelletaan epämukavuusalueelle koulutunnin merkeissä. Ratsutoiveita ei oteta huomioon, sadisti-Jassu pyrkii valitsemaan jokaiselle mahdollisimman epäsopivan ratsun. Tunnille voi ilmoittautua niin kauan, kuin tunnin kehyskommentit eivät ole vielä saapuneet foorumille! Osallistujia otetaan niin kauan kuin hevosia riittää.
Tunnin kehyksenä toimivat Jassun antamat ratsukkokohtaiset loppukommentit, jotka ilmestyvät tähän topiciin 4.12. Tunti maksetaan linkittämällä mahdollisimman hauska, tuntiin jollain tapaa liittyvä meme, kuva tai video tähän topiciin.
Osallistujat: Pinkit maksaneet
Vicky - (Aage)
Inga-Stina - (Roni)
Katya - (Brella)
Hanne - (Arne)
Ylva - (Trane)
Iitu - (Wilda)
Viivi - (Lidia)
Viivi – Lidia:
”No, kokonaisuutenahan tunti oli oikein onnistunut, ainakin jos mittapuuna on ratsastuksen humoristisuus. Oot todella pahasti peevee-terapian tarpeessa! Poneilla humputtelu ei todellakaan oo tehny istunnalles hyvää! Pompit Lidia-raukan selässä kuin superpalloilla täytetty jätesäkki. Harjoitusraviväistöt oli todella kamalaa katseltavaa. Jos jotain positiivista on pakko yrittää keksiä, niin ainakin tempo säilyi hyvänä koko tunnin: eri asia on sitten se, johtuiko se siitä, että Lidia yritti päästä susta nopeammin eroon…”
Inga-Stina – Roni
”Ootin todella suurella mielenkiinnolla, mitä meidän ponityttö-Iiässälle tapahtuu isoliikkeisen hevosen selässä. Huonoksi tuurikseni tunti ei mennytkään mitenkään erityisen huonosti, Roni nyt on huonoimmillaankin ihan mukava ratsastettava. Siitähän vois tulla sun uus kouluheppa! Istunnasta ehkä vähän huomas, että oot tottunut menemään Dimonan kokoisilla rääpäleillä, mutta aivan kehityskelpoinen suoritus silti. Uskallat vaan vaatia ens kerralla vähän enemmän, vaikka Roni onkin tosi herkkä, niin ei sitä pohkeen käyttöä tarvitse silti varoa. Taivutukset jäi nyt joissain kohtaa vähän puolitiehen.”
Katya – Brella
”Kiltin ja tottelevaisen Stellan jälkeen Brellaterapia nöyristää kyllä ketä tahansa. Avotaivutukset meni kirjaimellisesti päin (maneesin) seinää, siis putosko sun ulkojalka kesken tehtävän irti? Toisaalta fiilaan sua, koska tuosta kaakista ei oo yhtään mihinkään, jos sillä on huono päivä. Ens kerralla vaan uskallat KÄSKEÄ alusta saakka: näytät sille elukalle, kuka määrää! Kannuksetkaan ei ois olleet huonompi ratkaisu näin koulutunnille, ei tuo ihrakylki muuten tunne, mitä yrität pyytää. Erityismaininta siitä, että pysyit itse rauhassa tamman kenkkuilusta huolimatta, ja istunta pysyi tosi hyvin tiiviinä.”
Vicky – Aage
”Miten ois, siitä sulle uus ratsutusprojekti? Salaa nautin sen näkemisestä, kun hakkasit sitä lahnaa raipalla naama punaisena. Läpiratsastus tekis kyllä Aagelle terää. Ja läpiratsastuksella en nyt tarkoita tätä äsken nähtyä ”ratsastanpasnyttästäpäätyseinästäläpi”-suoritusta. Ota vaikka ens kerralla raipat molempiin käsiin, niin voidaan olla lähempänä jonkunasteisen reaktion näkemistä. Aage ei nyt kyllä pahemmin korvaansa lotkauttanut sun patistuksille. Sentään vauhtia oli kohtuullisesti, vaikka teidän liikkuminen olikin melkoista jyräämistä ja lapa edellä puskemista. Oot kyllä ihailtavan pitkäpinnainen, tosi hyvin jaksoit vääntää yhtä tehtävää sata kertaa, kunnes saatiin ainakin ne kaks väistöaskelta aikaiseksi.”
Hanne – Arne
”Tämän mää halusin nähdä, kun uhoat aina olevas valmis hyppäämään minkä tahansa hevosen selkään. Raffen jälkeen Arne on kyllä täysin eri planeetalta. Sun täytys ehkä mennä jatkossa enemmän painoavuille herkemmillä hevosilla, Arne kyllä teki äsken selväksi, ettei painoavut oo mitenkään tyhjänpäiväisiä asioita. Melkoista kylkimyyryä menitte kyllä väistöissä. Tai siis vinostipakoonjuoksuissa: se vois olla pohkeenväistöä osuvampi nimi äskeiselle suoritukselle. Muutoin sun istunta pysyi kyllä tosi hyvin paketissa, vaikkei Arnen askellajit ookkaan helpoimmasta päästä istua varsinkaan silloin, kun ori juoksee alta pois kuolainta vasten.”
Iitu – Wilda
”No nyt oli ainakin mittasuhteiltaan sopiva ratsukko. Vaikka sä olet ite tosi osaava, ei Wilda silti ihan kehdannut taipua kunnolla peräänantoon. Asetukset meni silti hyvin läpi, joten jotain sä teit siellä oikein. Ootkohan ehkä vaistomaisesti liian kiltti sun ohjasapujen kanssa, kun oot nyt tottunut meneen Tranella, joka on sellainen herkkähipiäinen tapaus? Ainakin avotaivutusten ja väistöjen suunta oli ihan oikea, mutta kauneuspisteitä jäi vähän puuttumaan. Wilda on vähän sellainen tyypillinen alkeisponi, että siltä saa pyytää kymmenen kertaa, ennen kuin se suostuu tekemään vaikeampia kiemuroita puhtaasti. Ei silti tunnin huonoimpia suorituksia, joten ihan hyvin teillä meni.”
Ylva – Trane
”No sepäs oli melkoista kaahottamista. Trane-raukka on kyllä tyhmä kuin saapas, eikä asiaa varmaan auta se, että Aagen kanssa pohkeenväistöjen harjoittelu on aivan yhtä tyhjän kanssa. Suosittelen uutta koulutuntia jollain oikeasti osaavalla hevosella, niin saat taas tatsin takaisin siihen hommaan! Sun keskittyminen taisi mennä Tranen pidättelyyn, niin väistöavut oli vähän ristiriidassa keskenään, minkä takia puhtaita sivuaskelia ei nyt nähty juuri yhtäkään. Toisaalta ymmärrän, kun et ole hetkeen mennyt sellaisilla hevosilla, jotka on enemmän pidäteltäviä kuin eteenpäin patistettavia. Sait kädet pidettyä silti tosi hyvin alhaalla, mikä ei ole itsestäänselvää Tranella ratsastettaessa: se ehkä pelasti teidät laukkaan ryntäämiseltä.”
Viimeinen muokkaaja, Jassu pvm Ti 05 Joulu 2017, 08:11, muokattu 11 kertaa
Vs: 4.12.2017 - Hulluttelukoulu
Osallistumisviestit poistettu ja kommentit tulleet! Laittakaahan memejä tulemaan!
Mua ei oo suoraan sanottuna hävettänyt yhtä paljon yhdenkään tunnin jälkeen kuin tänään. Oon nähnyt Aagen monesti tunneilla ja se puksuttaa menemään ihan kivasti, mutta tänään se hevonen oli määrätty mulle tunnille ja tunsin itseni aloittelijaksi. Mikään ei sujunut ja Aage ei vaan kuunnellut, tein mä sitten ihan mitä vaan. Eniten mua hävetti se, että tää oli eka tunti minkä Jassu mulle piti ja tää on eka kerta kun se kunnolla näki mut ratsastamassa. Tän surkean esityksen jälkeen en ees ihmettelis vaikka se ottais Dellankin ratsuttajantehtävän pois multa. No, ei se onneksi ottanut ja kai mä jossain onnistuin kun saatiin lopputunnista Aagen kanssa parit askeleet oikeaan suuntaan, mutta en varmaan saa mielenrauhaa ennenkuin pääsen uusiksi Aagen selkään ja näyttämään todelliset taitoni.
Kiitos huikeasta ja ehdottomasti erilaisesta tunnista! XD
Vicky- Viestien lukumäärä : 35
Ikä : 31
Juu Brellalla (ja mulla) oli kyllä yks maanantai tunti.... Mikään ei onnistunut ja pohkeeseen muodostui nätti mustelma tunnin jälkeen. Mulla on tällä hetkellä varmaan enemmän harmaita hiuksia, mitä tolla mummolla on jouhia. Mutta onneksi me ei oltu ainoita, joilla meni penkin alle tai maneesin seinään. Kiitoksia kaikille naurun ja tuskan täytteisesta tunnista!
Katya- Viestien lukumäärä : 70
Ikä : 28
Dimonan tikitykseen tottuneena Ronin korkeat askellajit tuntui aika järkyttäviltä ja mä pomppasin ainakin 10 senttiä ilmaan satulasta joka askeleella. Vaikka ori oli muuten ihan kiva ratsastaa, mä taidan silti pysyä poniratsastajana...
Inga-Stina- Viestien lukumäärä : 121
Ikä : 23
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa