Shelyesin Foorumi
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Uusi ikääntyminen

Siirry alas

Uusi ikääntyminen Empty Uusi ikääntyminen

Viesti kirjoittaja Jassu Ke 16 Syys 2020, 18:24

Koska Jassu tekee koulutehtävikseen pelkkiä virtuaaliheppailujuttuja:
Shelyn tuntsarit saivat tänään oman ikääntymisen!

Tähän mennessä käytössä on ollut satunnainen ikääntyminen, mutta nyt iät eivät enää junnaa vuosikausia paikoillaan vaan hepat ikääntyvät aikuisena aina yhdellä vuodella kahdeksan kuukauden välein.

Varsat ikääntyvät:
...0-vuotiaasta 1-vuotiaaksi kolmessa kuukaudessa,
...1-vuotiaasta 2-vuotiaaksi seuraavassa kolmessa kuukaudessa,
...2-vuotiaasta 3-vuotiaaksi seuraavassa neljässä kuukaudessa, ja
...3-vuotiaasta 4-vuotiaaksi seuraavassa kuudessa kuukaudessa.

Hevonen saavuttaa siis 4:n vuoden iän IRL 16 kk:ssa (= 1 v 4 kk:ssa).
Tästä eteenpäin hevonen ikääntyy kahdeksan kuukauden välein, eli hevonen täyttää 5 vuotta kun IRL-ikä on 2 v jne.

Lisää voitte katsoa ikääntymissivulla olevasta taulukosta Laughing

Yksärinomistajat
Jos haluatte ottaa SHS-ikääntymisen käyttöön hepallenne, huikatkaa! Kertokaa samalla, minkä ikäinen hevosenne nyt on, niin kehittelen taustalle jonkin siihen täsmäävän laskennallisen vuosiluvun, josta ikääntyminen alkaa rullaamaan.

Mulla on laskuri myös reaali-ikääntymiselle, mikäli joku haluaa sellaisen omalle hevoselleen.

Myös satunnaisia ikääntymisiä saa pyytää päivittämään joko yv tai vaikka tähän topiciin, tai minne vaan. Pääasia, että huolehditte itse, milloin hevosenne kuuluu ikääntyä ja tiedotatte siitä mulle, jos teillä on satunnainen ikääntyminen käytössä.

Kommentteja, kehitysideoita, palautetta, taivastelua,... kaikkea otetaan vastaan tähän topiciin!
Jassu
Jassu
Tallin omistaja

Viestien lukumäärä : 558

http://hiirenkolo.net/shelyes

Lilja tykkää tästä

Takaisin alkuun Siirry alas

Uusi ikääntyminen Empty Vs: Uusi ikääntyminen

Viesti kirjoittaja Ella-Amalie Pe 25 Syys 2020, 09:57

Hei mulla on mennyt tämä ihan ohi! Mutta Figarolle voi mun puolesta laittaa tuon SHS-ikääntymisen. Muilla hevosilla mulla on ollut satunnainen ikääntyminen, mutten kuitenkaan muistaisi ilmoittaa, kun Figaro ikääntyy, joten helpompi näin Very Happy Tällä hetkellä se on siis 8 vuotta.
Ella-Amalie
Ella-Amalie

Viestien lukumäärä : 158
Ikä : 22

Jassu tykkää tästä

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa