Hoitajahaku avoinna!

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Siirry alas

Hoitajahaku avoinna!

Viesti kirjoittaja Jassu lähetetty Ke 01 Marras 2017, 21:06

Hoitajahaut loppuvuodelle 2017 on nyt avattu! Ensimmäiset valinnat tehdään 10.11., haku on auki niin kauan, kuin hevosia riittää. Jätä vapaamuotoinen hakemus alle, jossa käsittelet hieman, millainen tyyppi olet, kenelle haet hoitajaksi, ja miksi haluaisit hoitajaksi juuri tälle/näille hevosille.

Hoitajalta ei vaadita mitään tiettyä hoitomerkintä-per-aikayksikkö -hoitotahtia, vaan yleinen aktiivisuus ja kiinnostuneisuus tallin toiminnassa mukana olemisesta riittää.
Älä kuitenkaan hae hoitajaksi, jos tunnet, että aikasi tai kiinnostuksesi ei riitä virtuaalihevosiin sitoutumiseen - hoitamisen on tarkoitus olla mukavaa ja palkitsevaa ajanvietettä, eikä pakkopullaa.

Hoitajia etsivät seuraavat hevoset:

rist-r. A. M. Mässaja, "Aage", 11-vuotias, säkäkorkeus 145cm, koulutustaso heB / re70cm

Pyöreä puskaponi Aage vaatii hoitajaltaan pitkää pinnaa ja huumorintajua. Se jaksaa ihastuttaa ja vihastuttaa tallilaisia omilla pikku tempauksillaan päivästä toiseen. Sen kanssa aika ei varmasti käy pitkäksi!
Osaavalle ratsastajalle Aage on loistava haaste: vaikka peräänanto tuntuu olevan työn ja tuskan takana, sen saa kyllä lopulta kulkemaan oikein päin, kunhan sen kanssa tekee tarpeeksi töitä ja osaa olla topakkana alusta saakka. Aage taitaa myös kärryjen edessä olemisen.
nvh-t. Brynhild Snøbær, "Stella", 8-vuotias, säkäkorkeus 142cm, koulutustaso heB / re70cm

Utelias ja vekkulimainen Stella on tallin sydäntensulattaja, kaunis, vaalea vuonohevostamma, joka ei missään nimessä ole luonteeltaan tylsä: vaikka Stella onkin kiltti ja herttainen, tamma rakastaa keksiä pientä jäynää hoitajansa pään menoksi.
Ratsastaessa tamma on ketterä ja kevyt kädelle, ja sopii kaikenlaisille ratsastajille. Myös hypätessä tamma on hyvin näppärä, ja pääsee irtoesteenä jopa 80cm:stä yli. Maastoilu on tamman lempipuuhaa, sillä siellä riittää nähtävää ja ihmeteltävää loputtomasti.
nvh-t. Kornblomst e Vinja, "Vinja", 19-vuotias, säkäkorkeus 141cm, koulutustaso heC / re60cm

Vanha ja luotettava Vinja etsii hoitajaa huolehtimaan pian eläkkeelle jäävästä vuonohevosrouvasta. Vaikka ikää löytyy, Vinja on silti elämäniloinen ja virkeä tamma, joka jaksaa vielä kulkea tunneilla ja samota hoitajansa kanssa Lofoottien maastoja.
Luonteeltaan Vinja on ihanteellinen vuonohevonen: varma, tasainen ja rauhallinen - Vinjasta ei voi olla tykkäämättä. Tamma on herkkä avuille ja miellyttävä ratsastaa, vaikkei se olekaan erityisen osaava.
nvh-o. SHS Tranebær, "Trane", 6-vuotias, säkäkorkeus 144cm, koulutustaso heB / re80cm

Nuori ja hölmö oripoika Trane ei jätä ketään kylmäksi: sille saa jatkuvasti nauraa sen toilaillessa tunnilla tai teloessaan itseään tarhassa. Trane on hyvin yritteliäs, hyväntahtoinen typerys, joka vaatii hoitajaltaan pitkää pinnaa ja rauhallisia otteita.
Ratsastaessa Trane vaatii selkeät avut kulkeakseen ryhdikkäästi ja tehdäkseen tehtävät kunnolla - se hämmentyy helposti, jonka seurauksena on alta juokseminen ja kuolaimeen pureminen. Jos pidät vauhdista, Trane on oikea valinta sinulle: siltä saa tallin vauhdikkaimmat kyydit laukkasuorilla tai esteradoilla.
nvh-t. Brynhild Verdandi, "Venni", 5-vuotias, säkäkorkeus 143cm, koulutustaso heA / re60cm / noviisi

Venni on näyttävä vuonohevostamma, joka pääsee oikeuksiinsa koulutunneilla: epätyypillisesti vuonohevosille sillä on hyvin näyttävät liikkeet, ja vähänkään osaavammalla ratsastajalla tamma kulkee todella kauniisti. Nuori punahallakko ei ole vielä kehityskaarensa huipulla, joten koulutusintoinen hoitaja saisi tammasta varmasti vielä kykyjä irti.
Luonteeltaan Venni on hyvin tasainen, jokseenkin välinpitämätön: se ei hätkähdä mistään, vaan keskittyy nautiskelemaan huomiosta. Sopii myös aremmalle hoitajalle.
eest-r. Rafaleer, "Raffe", 11-vuotias, säkäkorkeus 154cm, koulutustaso heB / re80cm

Raffe on turvallinen, hieman rodun sporttisemmasta päästä oleva eestinhevonen, joka on turvallinen käsitellä ja ratsastaa. Tällä ruunalla on tallin tasaisin selkä ja miellyttävimmät askeleet, joten sillä on mukava mennä myös ilman satulaa. Ratsastaessa Raffe on yritteliäs, vaikkei erityisen osaava olekaan. Esteillä ruuna kuumuu, joten sitä ei anneta kokemattomille hyppääjille.
Kaiken kaikkiaan Raffe on hyvin ongelmaton hevonen, jolla voi mennä hieman isommatkin ratsastajat sen rungon vankkuuden vuoksi. Hoitaessa voikko on kiltti kaikissa tilanteissa.
wA-t. Lai'e Eilonwy, "Wilda", 6-vuotias, säkäkorkeus 115cm, koulutustaso heB / re40cm

Pikkuruinen Wilda on tallin lastentuntilaisten suosikki, josta löytyy haastetta myös pienikokoiselle vanhemmallekin konkarille. Kuvankaunis ruunivoikko on kiltti käsitellä ja tervejärkinen ratsastaa, ja se soveltuukin loistavasti alkeislaisille tilanteeseen kuin tilanteeseen.
Wilda kaipaa osaavaa ja topakkaa hoitajaa, joka pystyisi herättelemään welshtamman taitoja alkeistuntilaisten jäljiltä - sen kanssa saa todella tehdä töitä, jotta se kulkisi oikein päin ja käyttäisi kunnolla lihaksiaan.
isl-t. Brella frá Vatn, "Brella", 19-vuotias, säkäkorkeus 138cm, koulutustaso heB / re70cm

Brella on vanha hapannaama, varsinainen maanvaiva, mutta silti omistajansa kullannuppu ja ylpeys. Tämä viisitahtinen issikka on vanhasta iästään huolimatta varsin pippurinen, eikä päästä hoitajaansa helpolla. Vanha tamma sopii paremmin puskaponeiluun kuin tavoitteelliseen kouluvääntöön tai esteiden hyppimiseen, ja siitä saakin mukavan maastoilukaverin, mikäli pystyy ennakoimaan tamman säikkyilyt ja pysymään selässä sen sivuloikissa. Tammaa ei voi kyllä kehua millään mittapuulla, mutta omalla, kieroutuneella tavallansa se on silti hieno hevonen.
fwb-t. Sepp's Nimrodel, "Della", 4-vuotias, säkäkorkeus 169cm, ratsukoulutus alussa

Della on tallin uusin ja nuorin asukki, josta kaavaillaan osaavaa opetushevosta tallin aikuisasiakkaille. Della on nuoren ikänsä vuoksi vielä hieman raakile ja varomaton ihmisiä kohtaan, joten hoitajalta vaaditaan kokemusta ja varmaa otetta. Kokemus nuorista hevosista katsotaan eduksi, sillä hoitaja saa osallistua tamman koulutukseen talven ja alkukevään aikana.
til-o. Grimville Prebourbon, "Roni", 12-vuotias, säkäkorkeus 151cm, koulutustaso heA / re90cm

Roni on kaunis, juuri ja juuri hevoskokoinen ori, joka tosin on egoltaan paljon kokoistaan isompi. Se on lempeä, mutta hyvin varautunut uusia ihmisiä kohtaan, joten luottamuksen saaminen voi olla vaikeaa. Ronista ei myöskään ole rapsutettavaksi mussukaksi, sillä se suhtautuu huomioon kohteliaan välinpitämättömästi, ja pitää omasta rauhasta. Roni sopii tavoittelliselle ratsastajalle, sillä se on nöyrä, mutta tarkka avuista, mikä opettaa ratsastajalle paljon. Ori on etevä hyppääjä, muttei sovellu aloittelijoille.
latv-t. Līdija, "Lidia", 8-vuotias, säkäkorkeus 166cm, koulutustaso heA / re100cm

Lidia on opetusmestari, joka sopii ihan kaikille. Korkean koulutustason ei kuitenkaan pidä antaa hämätä: Lidia ei todellakaan tee mitään ilmaiseksi, ja sitä voi luonnehtia jopa kovasuiseksi, veturimaiseksi ratsuksi, jota voi olla vaikeaa ratsastaa kevyeksi kädelle. Luonteeltaan Lidia on oikea mussukka, joka rakastaa huomiota. Tamma rakastaa hyppäämistä, ja se suorittaa 100cm radatkin suurella ilmavaralla.

Viimeinen muokkaaja, Jassu pvm Su 10 Joulu 2017, 16:46, muokattu 13 kertaa
Jassu
Admin

Viestien lukumäärä : 184
Ikä : 21

Näytä käyttäjän tiedot http://hiirenkolo.net/shelyes

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Hoitajahaku avoinna!

Viesti kirjoittaja Anton lähetetty Ke 01 Marras 2017, 21:12

Moikka,

eli tosiaan Vennille hoitajaksi hakisi Anton niminen nuorukainen

Anton on Norjassa syntynyt ja kasvanut varakkaasta perheestä tuleva kilpailutaustainen poika. Antonilla on tapana olla nirso mitä kummallisimpien asioiden suhteen, mutta hyväntuulisen pojan seurallisuus ja huumorintaju usein paikkaa hienoista snobailua. Pahimpana paheenaan poika pitää liiallista perfektionismiaan ja yrittää olla odottamatta toisilta samanlaista täydellisyyden tavoittelua, jota itse harrastaa.

Hevoset ja ratsastus ovat Antonin suurin rakkaus ja intohimo, mikä näkyy kaikista talleilla vietetyistä tunneista ja putoavista kouluarvosanoista. Ratsastajana hän on kunnianhimoinen, mutta kärsivällinen ja uuttera. Tallilla pyöriessään Antonilla on tapana työntää nokkansa joka asiaan ja jos tarve tulee vaikkapa puomien nostajalle tai ylimääräiselle karsinoiden siivoojalle, on Antonista aina innokkaaksi vapaaehtoiseksi.

Miksi Venni?

Totta puhuakseni harkitsin ensin Tranea (ja jopa Ronia) eksyessäni Shelyn sivuille. Antonia sitten luodessa aloin miettimään, että eikös tälle kaverille olisi vielä vähän sopivampaa ponia ja (kaikkien hevosten sivut tuhat kertaa luettuani) iskin silmäni Venniin.

Nuori, taidokas ja energinen poni on juuri sitä jotain uutta mitä etsin tähän harrastukseen, kun nuo vanhat hoitohevoset on tupannut olemaan laiskahkon puoleisia eläkeläisiä jo pitkään. Uutta inspistä siis! Very Happy Mitään kummallisempaa syytä ei sitten mun valitsemiselle taidakkaan olla, inspistä on ja pari hoitomerkintää on jo tehty etukäteen valmiiksi.

Ruudun takana norkoilee tosiaan (onko ihmisillä vielä tapana kirjoitella näitä näihin hakemuksiin :’D) 8.-luokkalainen tyttö Vantaalta. Virtuaalitallit löysin ensimmäistä kertaa tuossa kolmosluokan paikkeilla eli reilut 5 vuotta sitten. Omasta terveydestä johtuneen tauon jälkeen taidan olla hieman ruosteessa, mutta yritän kuitenkin parhaani :3
Anton

Viestien lukumäärä : 6

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti kirjoittaja Iitu lähetetty Pe 03 Marras 2017, 08:23

Moikka moi!

Eli Tranen hoitopestiä tuli tavoittelemaan Iitu.

No kuka toi sitten on?

Iitu on Suomen Italialaisesta perheestä varakkaasta perheestä. Iitu on pirtsakka ja energinen ihminen, energinen, vaikka tyttö ei omista ADHD:ta. Hän kyllä omistaa migreenin, ja se on kurjaa, jos se sattuu juuri tallipäiväksi suunnitellulle päivälle. Iitu osaa pitää salaisuuden, joten voit kertoa sen hänelle huoletta. Pokerinaamaakin tytöllä on!

Iitu on noin 143 senttinen pätkä ja iältään 14v. Tyttö on lyhytkasvuinen, se selittääkin nuo alimitat. Iitulla on pitkät, noin lantiolle saakka asti olevat kullan keltaiset luonnonkiharat hiukset. Silmät tytöllä ovat orvokinsiniset. Iitu käyttää aina valkoisia ratsastushousujaan, joissa on beiget paikat. Kenkinä toimivat chapsit ja johdpurit. Takin vaihtelevat sään mukaan, mutta neidin lempivärejä ovat sininen, musta ja valkoinen.

Tallilla Iitu on parhaimmillaan ja noh, tiedät kyllä, Iitu rakastaa hevosia ja tallia. Iitu rakastaa tallilla oloa ja tallilla auttamista. Hän tahtoo auttaa joka asiassa ja olla joka paikassa. Iitu on kisannut monia kisoja omilla hevosillaan ja hoitohevosillaan. Ratsastaessa Iitu koittaa tehdä kaiken oikein, mutta helpot hevoset ovat sitten liian helppoja. Tyttö tahtoo vaikeita hevosia, joiden kanssa tarvitsee tehdä töitä, että pääsisi esim. pysähtymään. Iitun koulutaso on VaC, Re 100cm ja Me 90cm.

No miksi sitten Trane?

Koska Tranessa oli sitä jotain. Siinä oli sitä poweria ja sitä lellimistä. Se olisi täydellistä, pitkät peltolaukat, ilman satulaa. Unelma hevonen. Tai no ainakin mulle oudolle ihmiselle unelma hevonen, kaikille ei. Kuuntelevainen söhlääjä. Tranen oudoilla tempauksilla saan inspiä ja aivokopassa alkaa hyrräämään. Sitten tarinaa vaan ilmestyy ja ilmestyy. Tranessa on sitä jotain taikaa.

Täällä ruudun toisella puolen istuskelee (en tiiä pitäiskö, mutta ajattelin nyt kun toi edelleninekin kirjoitti Very Happy ) 6-7 luokkalainen tyttö maalta. Omia hevosia on kotonakin, joten hevoskokemusta löytyy :'D. Virtuaalitallit, noh virtuaalitallit ensimmäisen kerran löysin vasta 4-luokkalaisena. Virtuaalitalleja oon siis harrastanut siitä lähtien. Koitan aina kun on mahdollista kirjoitella tarinaa, sillä vilinää ja vilskettä arkeeni tuo eläinkatras. Toivottavasti onnistun hyvin hoitopestissä :33!

Iitu

Viestien lukumäärä : 3
Ikä : 14

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti kirjoittaja Ylva lähetetty Pe 03 Marras 2017, 18:42

Aagen rapsuttelijaksi olisi hakemassa 19-vuotias opiskelija Ylva Svendsen. Hän on tänä syksynä opiskelut Lofoottien yliopistossa aloittanut rento ja rempseä nuori nainen, jonka kasvoilla karehtii lähes aina edes pieni hymynpoikanen. Vaikka Ylva voikin aluksi vaikuttaa hieman hiljaisemmalta persoonalta, on nainen todellisuudessa varsin puhelias eikä murrekaan jää keneltäkään huomaamatta. Ylva on kyllä alun perin kotoisin Lofoottien lähistöltä ja työskentelee edelleen välillä sukulaistensa pitämällä pienellä lypsytilalla, mutta hänen äitinsä on kotoisin Suomesta. Tästä johtuen nuorin nainen puhuu norjan ja englannin lisäksi myös suomea varsin sujuvasti ja suomenkin sanoja voi toisinaan eksyä norjankielisten lauseiden sekaan.

Ylva on harrastanut hevosia ala-asteelta lähtien enemmän tai vähemmän säännöllisesti, mutta lukion viimeisen vuoden aikana rakas harrastus on jäänyt hieman vähemmälle. Yliopiston alettua Ylva on kuitenkin alkanut haluta takaisin hevosten pariin ja uskaltautui pitkän harkinnan jälkeen tutkimaan Shelyesiä hieman paremmin, ihastuen tallin suloisiin poneihin. Nainen on ehtinyt hevosharrastuksensa aikana kokeilemaan koulu- ja esteratsastuksen lisäksi myös askellaji- ja lännenratsastusta sekä ajamista, mutta pitää silti edelleen eniten pitkistä maastolenkeistä. Myös luonnollisen hevosmiestaidot ja maastakäsittely kiinnostavat tätä ikuista ponityttöä paljon.

Ylvaa kiinnostaisi Shelyesissä eniten ruunivoikon Aagen hoitaminen, sillä jokin tuossa pyöreässä ja hieman vekkulissa ruunassa ihastutti paljon. Ylva omaa myös harvinaisen pitkän pinnan mitä eläimiin tulee, ja myös siksi hieman häslä ja vikkeläluontoinen Aage olisi sopiva hoitoponi hänelle. Eri ratsastuslajien lisäksi Ylvaa kiinnostaa myös ajaminen ja Aage erottui joukosta olemalla varsin pätevä ajoponi – mikä olisikaan sen parempaa kuin lähteä reippaalle tai vähän rauhallisemmallekin ajolenkille välillä?

Shelyesin poneista oikeastaan kaikki ovat Ylvan mielestä ihania ja vallan mainioita otuksia, joten myös utelias ja maastoilusta pitävä Stella voisi olla hyvä kandidaatti naisen hoitoponiksi! Pullea, ajo-opetettu Aage kuitenkin olisi se the #numberone.

Toisella puolen ruutua kirjoittelee parikymppinen amk-opiskelija, joka on jo pitkään ihastellut Shelyesiä ja odotellut tallin heräämistä hiljaiselolta. Vaikka opiskelutkin vievät ajoittain aikaa ja energiaa enemmän kuin tarpeeksi, löytyisi vielä aikaa myös yhdelle ihanalle hoitoponille! Piirroshevosten parissa en ole kovin paljoa pyörinyt, mutta (ruostunut) piirtotaitokin oletettavasti löytyy kirjoitustaidon lisäksi. Olisikin ihanaa päästä osaksi Shelyesin poppoota ja unohtaa oikean elämän kiireet ja murheet hetkeksi! Virtuaalitallien parissa olen pyörinyt kuitenkin jo reilut kymmenen vuotta enemmän tai vähemmän aktiivisesti, omia tallejakin löytyy mutta viettävät hiljaiseloa tällä hetkellä ja keskityn enemmän yksityisille tarinointiin (ja toivottavasti kohta myös Shelyesissä). Smile

Ylva

Viestien lukumäärä : 2
Ikä : 20

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti kirjoittaja Hanne lähetetty Su 05 Marras 2017, 19:27

Hei vain!

Täällä ruudun toisella puolella (näin hieman kliseisesti aloittaen) kirjoittelee vielä hetken 18-vuotias Hanne, joka haluaisi hakea Raffen hoitajaksi. Olen vain hetki sitten aloittanut Norjan puolella opiskelut yliopistossa, jota ennen asuin koko pienen ikäni Suomessa. Norja on kuitenkin koko ikäni ollut lähellä sydäntäni ja sukulaisjuuretkin löytyvät kyseiseltä maaperältä.

Ratsastusta olen harrastanut aina seitsemänvuotiaasta asti, koskaan kuitenkaan en ole tavoitellut sitä kirkkainta pokaalia. Rakastan puskaratsastusta ja minulta taittuu laji kuin laji. Lukioon asti harrastukseni on ollut aktiivista, mutta muutto toisaalle karsi lajin harrastamista todella suurella kouralla. Vielä suuremmalla kouralla sitä karsi muutto Norjaan, kunnes kuulin Shelyesistä ja päätinkin ottaa itseäni niskasta kiinni, vain palatakseni rakastamani harrastuksen pariin.

Niin sanotun ratsastusurani aikana olen mennyt monenmoisilla tapauksilla. Välillä ratsuna on ollut suuri korkeakoulutettu puoliverinen ja toisinaan myös aivan vastakohtana puskaponina tunnettu pienempi russi. En ole koskaan halunnut jaotella itseäni joko hevos- tai poniratsastajaksi, vaan mielelläni nousen kummankin kokoluokan satulaan. Taitoni yltävät kouluratsastuksen parissa helppo A:han ja esteillä olen hypännyt ratana 110 cm kokoisia esteitä.

Mutta asiaan ja ensimmäiseen kysymykseen: miksi Raffe? Asiaan voisinkin vastata, että Raffe on sopivan kokoinen ja taitoinen. Ehkä suurin vetovoima löytyy kuitenkin ruunan värityksestä ja myös ehdottomasta eestiläisestä rotuedustuksesta. Eihän sitä hoitohevosta pitäisi toivoa ulkonäön perusteella, mutta onhan sen pakko antaa edes hieman vaikuttaa asiaan. Lisäksi Raffe vaikuttaa sopivalta nimenomaan puskailuun. Se ei kuitenkaan ole ratsastaessakaan pystyyn kuollut tapaus, mutta hoitaessa mukavan helpon oloinen.

Näiden jaaritteluiden lopuksi voisin vielä vähän jaaritella itsestäni! Kuten jo alussa kerroin, olen vielä pienen hetken 18-vuotias (kiitoksia vanhemmille loppuvuoden synttäreistä) nuori tyttönen Pohjois-Suomesta kotoisin. Pituutta minulla on 160 cm, jonka ansiosta pystyn ratsastamaan hyvin myös poneilla, eikä painoakaan ole ylimääräistä. Vaatetus minulla on usein rentoa, mutta olen aika tarkka eri värien yhdistelemisestä. Ratsastajan housujen, paitojen sun muiden värien tulee ehdottomasti sopia hevosen satulahuovan väriin. Merkeillä ei ole oikeastaan suurta merkitystä, mutta välillä on mukava panostaa myös laadukkaisiin tarvikkeisiin.

Toivottavasti pääsen Shelyesin porukkaan Raffea hoitamaan Smile
Hanne

Viestien lukumäärä : 9
Ikä : 18

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti kirjoittaja Sylvi lähetetty Ti 07 Marras 2017, 10:10

Rauhallinen, vanha ja viisas vuonohevostamma kylpi suuressa tarhassaan, seisoen auringon suuntaisesti suuren havupuun alla. Kevyt pakkasaamu oli peittänyt kuuran alle vihreän ruohikon tallipihassa ja ponien sieraimista pääsi ilmaan höyryä. Kurkiaura ääntelehti sinertävällä taivaalla. Ilmassa oli jännitystä. Sylvi oli lähtenyt Shelyesiin pyytämään itselleen hoitohevosta. Paksuturkkista, kellertävää Vinjaa.

No mutta moikka! Mä olen Sylvi, 17-vuotias lähihoitajaopiskelija. Hevosista on kokemusta oikeastaan koko ikäni verran, sillä enemmän ja vähemmän olen ratsastanut ratsastuskouluilla, hoitanut siellä hevosia ja onhan mulla kokemusta myös vuokraponista. Kotoisin olen Svolværista, ja olen perheen ainoa lapsi. Lisäkseni perheeseen kuuluu isäni, äitini kuoli mun ollessa 9-vuotias.
Tällä hetkellä elämä hymyilee, opiskelu on mukavaa ja tulevaisuus häikäisee. Haluaisin jatkaa jossain vaiheessa sairaanhoitajaksi, mutta nyt mä taidan suuntautua ensihoitajaksi. Se olisi sellainen haaveammatti, kun rakastan jo luonnostaan auttaa ihmisiä. =) Ja olen hyvä kuuntelemaan! Kuuntelen mielelläni murheita, mutta ennenkaikkea iloja. Vähän ehkä olen yksinäinen, sillä suurinosa mun ystävistä lähti opiskelemaan Ruotsiin ja nykyisestä koulusta ei ole paljoa löytynyt ystäviä...

Shelyesin porukkaan olisi niin mahtavaa päästä. Kauan olen haaveillut olevani osana tallinporukkaa ja nyt kun viimein tähän olisi aikaa, niin miksen tarttuisi tilaisuuteen. Minusta saa tallille ahkeran hoitajan, joka mielellään on avuksi kaikenlaisissa tallin askareissa. Vinja on hyvin symppis vuonohevonen, jonka kanssa tuskin tulisi tylsää. Varmajalkaisen eläkeläisen kanssa mielellään kävisi maastoilemassa, niin yksin kuin suuremmassakin porukassa.

Noh, jäädään jännäämään! :)

Sylvi

Viestien lukumäärä : 1

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti kirjoittaja Katya lähetetty Ti 07 Marras 2017, 12:47

Hei!

Minä olen Katya, 21-vuotias ikuinen poniratsastaja. Pitkän reissaamisen ja useiden maiden jälkeen olen asettunut Norjaan Lofooteille, enkä voinut olla huomaamatta tätä lämminhenkistä tallia. Olen 10 vuoden kokemuksella varustettu ponityttö, joka ei pituudestaan huolimatta pelkää isojakaan haasteita. Tässä ajassa olen kerennyt näkemään jos jonkinlaista temmeltäjää, joten minulta löytyy ässä (tai porkkana) hihasta varmasti jokaiselle ponille. Minulla on kokemusta erilaisista kaviokkaista niin selästä kuin kärryiltäkin.
Olen luonteeltani sosiaalinen ja spontaani. Positiivinen elämän asenne on vienyt minut pitkälle elämässäni vaikeuksista huolimatta. Katson elämääni eteenpäin pilke silmäkulmassa ja olen aina valmis uusiin seikkailuihin.

Hoitsuehdokkaita minulla on kaksi: Aage ja Stella.
Molemmat ihastuttivat ponimaisten luonteidensa takia. Olen itse sen verran menevä tyyppi, että ponien jekut ovat aina kiva (tai työllistävä) lisä tallipäiviin. En ole koskaan ollut kiinnostunut hikipäässä treenaamisesta ja ruusukkeiden jahtaamisesta, vaan tykkään enemmänkin viettää aikaa ponin kanssa höntsäillen ja treenaillen omalla tyylilläni. En ole kuitenkaan kokenut tyyliäni huonoksi ja luulen, että Aagen kanssa voisi saada tulosta, kun lähestyy treenaamista pilke silmäkulmassa.
En ole vielä(kään) löytänyt hevosurheilussa sitä omaa juttua, joten en osaa sanoa, haluaisinko mieluummin kärrytellä Aagen kanssa vai maastoilla Stellan kanssa. Jostain syystä Stellan luonne ja tempputaidot nostatti kiinnostusta enemmän, eikä sitä koskaan tiedä, vaikka Stella oppisi kulkemaan kärryjen edessä.

Katyaa ohjailee 18-vuotias opiskelija. Opiskelen, treenaan ja teen töitä saman aikaisesti, joten arkeni on yhtä hulinaa. Bittiponit ei kuitenkaan ole minulle rasite kaiken muun lisäksi vaan ennemminkin tapa purkaa omaa stressiä kirjoittamalla ja piirtämällä. Kirjoituksissani panostan laatuun määrän sijaan. En siis välttämättä kirjoita montaa kertaa viikossa, mutta kun kirjoitan, käytän siihen aikaa ja panostan tekstiin. Yleensä eläydyn tekstiini ja asetan itseni hahmoni rooliin, sekä heijastan omaa eläämääni osaksi tekstiä.

Vastauksia odotellessa toivotan kaikille mukavaa syksyä!

Katya

Viestien lukumäärä : 15

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti kirjoittaja Jassu lähetetty Pe 10 Marras 2017, 07:52

Ensimmäiset hoitajahaut tulokset:

Venni: Anton
Stella: Katya
Aage: Ylva
Raffe: Hanne
Vinja: Sylvi
Trane: Iitu

Onnea uusille hoitajille ja lämpimästi tervetuloa Shelyn poppooseen! Kirjoitattehan mahdollisimman pian itsellenne henkilökuvauksen porukkasivua varten, ohjeet ja topic löytyy Apteekin hylly -osiosta foorumilta. Henkilökuvaus lisätään kaappiin ensimmäisen hoitomerkinnän jälkeen. Porukkasivun kuva piirretään muutaman hoitomerkinnän jälkeen.

Hoitajahaku pysyy auki, vapaana ovat näistä hevosista vielä Brella ja Wilda. Yksi uusi, isompi hevonen on tulossa hakuihin piakkoin, kun karsinajärjestykseen tehdään hieman muutoksia.

Psst. Katya,
Stellalla on kisattukin valjakkoajossa porrastettuja kilpailuita, joten tamma on kyllä ajokoulutettu (kuten kaikki Brynhildin kasvatit). En oo vaan muistanut laittaa sitä Stellan sivuille, täytyypä lisätä ensi päivityksessä Smile
Jassu
Admin

Viesti kirjoittaja Jassu lähetetty Ke 22 Marras 2017, 10:49

Della ja Roni lisätty hakuihin.

Vapaana siis Brella, Wilda, Della ja Roni.
Jassu
Admin

Viesti kirjoittaja Jassu lähetetty Ke 22 Marras 2017, 15:38

@Jassu kirjoitti:Della ja Roni lisätty hakuihin.

Vapaana siis Brella, Wilda, Della ja Roni.

Dellan hoitajana aloittaa Vicky, joka kokeneena ratsuttajana vastaa tamman koulutuksesta.
Jassu
Admin

Viesti kirjoittaja Siobhan lähetetty Su 10 Joulu 2017, 15:29

Moikka!

Täällä kirjoittelee 16-vuotias Siobhan Espensen, Svolværin keskustassa pienestä asti asunut tavoitteellinen ratsastajatar. Asun kahdestaan äitini kanssa ja opiskelen lukiossa. Tähän asti olen ratsastanut pääasiassa pienellä yksityistallilla valmennuksessa, mutta talli muuttaa etelään omistajan mukana, joten päädyin etsimään uutta harrastuspaikkaa. Olen tietysti kuullut Shelyesistä paljon positiivista, kun moni kavereistani käy täällä, joten aloitin etsinnän täältä. Ja ainakin melkein kaikki toiveet täyttävä hoitoponi löytyi heti!

Ensin kerron kuitenkin hieman itsestäni. Olen siis 16-vuotias opiskelija, jolta löytyy ratsastusvuosia takaa yhdeksän kappaletta. Tällä hetkellä treenaan tasolla heB/80cm ja minua kiinnostaa kilpailla sekä este- että kouluratsastuksessa. En osaa koskaan päättää, mikä se mun juttu sitten lopulta on, jos joku sattuu kysymään! Tykkään kaikesta hevosten kanssa puuhailusta, mutta kaipaan vähän tavoitteellisuutta harrastukseeni. Luonteeltani monet kuvittelevat minut helposti jotenkin häijyksi ja myönnän toki, että mulla on vähän sellainen resting bitch face, mutta en tarkoita sillä pahaa. Olen kyllä kova juttelemaan, jos seuraa löytyy: mulla on juttua hevosista aina Svolværin yöelämään, heh.

Jos tunnusmerkkejä minusta lähtee hakemaan, look no further: pastellinsiniset, pitkät kiharat hiukset ovat varmasti muista erottava tekijä. Olen aina siistin ja huolitellun näköinen, vaikkakin pukeudun mielestäni ihan käytännöllisesti - en pyöri tallilla verkkareissa, mutta en tule joka päivä paikoille valkoisissa kisahousuissakaan. Myönnän kyllä, että Kingslandia löytyy tallivaatekaapista aika paljon...

(Kirjottajan huomio: Sibhan on oikeastaan aika pinnallinen, ujo ja täydellisyyteen pyrkivä hahmo ja sen takia välillä melkein huomaamattaankin ilkeä muille, sillä valikoi luotettavat kaverit tarkkaan. On silläkin kuitenkin loppujen lopuksi käytöstavat olemassa! Heitin tämän tähän väliin, koska on aika tärkeä huomio hahmosta, mutta en usko että tyttö itse kuvailisi itseään näin...)

Hoitajaksi haen komealle Ronille, joka hurmasi heti ulkonäöllään ja lempeydellään. Musta tuntuu, että me tultaisiin todella hyvin toimeen, sillä ainakin Ronista kuulemani perusteella ollaan aika samanlaisia. Pidän herkistä ja reippaista hevosista, enkä keksi kuka sopisi paremmin tähän muottiin kuin Roni! En haluaisi olla siirappinen, mutta osaan jo kuvitella, millaisiin seikkailuihin päädymme niin arkielämässä kuin myöhemmin ehkä kilpailuissa ja muissakin ikimuistoisissa tapahtumissa...

Odotellessa peukut pystyssä toivotan iloista joulunodotusta Shelyesin väelle! Smile

Siobhan

Viestien lukumäärä : 4

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti kirjoittaja Jassu lähetetty Su 10 Joulu 2017, 16:48

Tervetuloa Ronin hoitajaksi, @Siobhan ! Smile Kirjoitathan esittelyn Apteekin hylly -osiosta löytyvään henkilökuvaustopiciin, niin pääsen tekemään kaapin porukkasivulle.

Vapaana vielä Wilda ja Brella.
Jassu
Admin

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Takaisin alkuun