Robinin päiväkirja

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Siirry alas

Robinin päiväkirja

Viesti kirjoittaja Janni lähetetty La 07 Loka 2017, 18:31

Viimeinen muokkaaja, Janni pvm Su 22 Loka 2017, 20:35, muokattu 1 kertaa
Janni

Viestien lukumäärä : 11

Näytä käyttäjän tiedot

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Robinin päiväkirja

Viesti kirjoittaja Janni lähetetty La 07 Loka 2017, 18:43

7.10.2017 - ensimmäinen

Janni saapasteli Shelyesin tallin käytävällä kuin tiluksia tarkastellen. Työsoppari oli allekirjoitettu ja kahvit juotu, ja tästä päivästä lähtien Janni oli Shelyesin oma kouluopettaja. Ja perin hyvä olikin, Intermediate tason entinen kansallinen ratsastaja. Nyt oli hänen aikansa tuoda osaamistaan tähän norjalaiseen ponitalliin.

Mustien kiiltonahkasaappaiden kannat kopisivat rytmikkäästi tallin lattiaan, kun Janni kiersi tallin jokaisen kolkan, pysähtyi jokaisen ponin kohdalle ja pää kallellaan arvioi, miten ne toimisivat tunneilla. Melkein kaikki hevoset olivat pörröisiä ja pyöreitä poneja, mutta Jannin mielestä ne varmasti sopisivat hyvin tuntilaisille. Ja oritallissa kiertäessään oli Janni nähnyt Ronin, joka oli oikein potentiaalisen oloinen ori. Jokin Ronissa muistutti Jannin omaa hevosta, Robinia, vaikka Robin ei kyllä ollut yhtään niin fiksukäytöksinen kuin Roni.
"Osaatko sä auttaa? Mä en löydä Dimonan suitsia!" nykäisi yhtäkkiä pieni lettipäinen tyttö Jannin hihasta.

"Nomutta tottakai! Minä olen muuten sivumennen sanoen Janika, teidän uusi ratsastuksenopettaja, mutta sano Janniksi vain!" Janni heläytti pirteästi. Pikkutyttö kertoi Jannille innoissaan, että "minun äiti on Jassun kaveli" ja että "minä saan tänään latsastaa talutuslatsastusta! Vaikkei ole edes tuntipäivä!" Tuntui hyvältä, kun sai auttaa ja jakaa osaamistaan muille. Ehkäpä nämäkin vaahtosammuttimen kokoiset natiaiset, joita hän sai auttaa, olisivat itsekin joskus hänenlaisiaan huippuratsastajia. Sitten hän voisi hymyillä hieman ylpeänä ja tuumia, että siellä ne hänen oppilaansa ratsastavat kunniakierroksta.

Lettipää sai poninsa suitset (jotka löytyivät yllättäen niiden omalta paikaltaan satulahuoneesta) ja Janni jatkoi kierroksensa loppuun. Maneesi oli hieno, iso ja hyväpohjainen, ja siellä oli jopa eristeet ja lämmitys. Mahtavaa, Robinia piti saada treenattua täyspainoisesti ympäri vuoden säästä riippumatta, tuumi Janni.
Ja niin Janika Kortelaisesta ja JB Robinson Crusoesta tuli pysyvä osa Shelyestä.

Janni

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti kirjoittaja Jassu lähetetty Pe 20 Loka 2017, 13:27

Janni ja Robin koulutreeneissä kentällä. (EP Jannille)

Anteeksi Robinin naama näyttää ihan ponilta, en vaan oikeesti osaa piirtää isoja heppoja vaikka yritin kattoa varmaan 82095 eri kuvasta mallia:'D
Jassu
Admin

Viestien lukumäärä : 172
Ikä : 21

Näytä käyttäjän tiedot http://hiirenkolo.net/shelyes

Viesti kirjoittaja Janni lähetetty Pe 20 Loka 2017, 13:29

20.10.2017 - toinen
Reeniä, reeniä...

(klikkaa kuvaan)