Feitlin puuhat

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Siirry alas

Feitlin puuhat

Viesti kirjoittaja Viivi lähetetty La 01 Maalis 2014, 23:19

Feítl frá Lofoten
"Feitli"

islanninhevostamma
hoitajana Sølvi
omille sivuille
Viivi
Jumala

Viestien lukumäärä : 47
Ikä : 21

Näytä käyttäjän tiedot http://hiirenkolo.net/brynhild

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Feitlin puuhat

Viesti kirjoittaja Sølvi lähetetty To 05 Kesä 2014, 20:34

Oot mun brand new ihanuus...

Mä olin käynyt moikkaamassa Feitliä jo kahdesti saatuani hoitajahaun tulokset tietooni, mutta tänään olisi ensimmäinen "oikea" hoitokerta. Lämmin, aurinkoinen sää oli hengaillut Lofooteilla asti jo monta päivää, mutta mulle tää päälle parikymmentä oli ihan liian kuuma.

Letkeän reggaen soidessa nappikuulokkeissa dropattu lonkkarini ohjautui tien reunassa kuin itsekseen mäkeä alas. Alamäet olivat parhaita, joskin risteykset olivat vähän epämukavia - driftaaminen ei todellakaan ollut mun lempipuuhaa, kun harrastin siinä kaatumista ja mansikat siinä yhteydessä eivät olleet niin kauhean kivoja. Itsepäinen etuhiustakku oli taas lähtenyt kävelemään ponnarilta ja yritin sitä epätoivoisesti tunkea valkoisen bandanan alle samalla, kun driftailin kevyesti valmiiksi ennen risteystä. Eihän sieltä tietenkään ketään tullut, ei koskaan. Risteyksen jälkeen mä potkin vielä vähän lisävauhtia, koska kohta tulisi ylämäki ja halusin ottaa kunnon vauhdit sitä varten.

Shelyyn päästyäni mä moikkasin tiistaina tapaamaani Beataa ja eilen näkemääni Ingaa, kun pääsin pihattotallille asti. Oleskeluhuoneessa ei ollut ollut ketään, joten mä vain tuuppasin lonkkarin nojaamaan kaappiini ja hipsin aurinkoisen pihamaan halki pihattotallille. Beata oli jättänyt poninsa tallin eteen seisomaan, ja mä pääsin kysymään tytöltä hämmennystä aiheuttaneesta lauseesta.
"Sä sanoit että oot opettanu sitä ponia 15 vuotta?"
"Niinno siis, mun äitillä oli Fauskessa vuonissiittola jajaja Heta synty samana päivänä ku mä, et se on ollu mun siitä asti."
"Oh", mä sain tokaistuksi ja jäädyin - mikä ihme tää tyttö oli, kun oli saanut mut hämilleen jo kahdesti ja mä olin tavannut sen vasta kahdesti?
"Mut, well, mä meen tästä hoitamaan mun hoitoponia", mä sain sanottua hetken awkward silencen jälkeen ja hipsin sisälle tallin viileyteen. Moikkasin Ingaa, joka istui satulahuoneessa puunaamassa Dimonan varusteita.
"En muuten hoksannut eilen sanoa, mut mä tykkään sun tukasta kans hirveesti", naurahdin vielä ja nappasin Feitlin harjapakin, jonka roudasin harjauspuomille tallinseinustalle.

Feitli rapsutteli kellertävää vuonista melko lähellä porttia. Avasin alalangan ja pujahdin tarhaan ylälangan ali. Feitli antoi kiltisti kiinni, eikä Flammekaan yrittänyt tunkeutua meidän mukana ulos. Feitli spottasi ruohotupon parin metrin päässä ja mä jouduin käyttämään kaiken habani, että tamma pysyisi paikoillaan portin sulkemisen ajan.

Harjauksen aikana Feitli nyppi solmun auki viidesti, kaatoi harjalaatikon kolmesti ja nyppi mun hiuksia koko ajan. Tästä tulisi vielä viihdyttävä taival.

den første

Viestien lukumäärä : 8
Ikä : 18

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti kirjoittaja Sølvi Eilen kello 18:13

Tavallinen, pimeä maanantai

Shelyn leveyspiireillä oli jo jouduttu luopumaan haaveesta auringonvalosta, ja sääpalvelut kertoivat vain masentavan uutisen: ”Aurinko ei nouse.” Olin asunut Pohjois-Norjassa koko elämäni, mutten vieläkään ollut tottunut tähän. Olin niitä ihmisiä, jotka olisivat halunneet syksyllä jäädä talviunille kuin karhut, tai vaihtoehtoisesti lennähtää muuttolintuna johonkin lämpimään koko talveksi. Mutta täällä mä olin, ympäri vuorokauden pimeässä ja loskaisessa Kabelvågissa. Välillä kyseenalaistin omia elämänvalintojani.

Pyöräilin tallille suoraan koulusta, koska tuttuun tapaan koulu loppui vasta puoli neljältä ja tuntini alkaisi viideltä. Onneksi mulla hoitajana oli oma kaappi päätallin yläkerrassa, ja pystyin säilyttämään kaikkia ratsastustarvikkeita tallilla.

Myös Feitli oli tulossa meidän tunnille, mutta mun ratsuna oli tällä kertaa tallin uusi tuttavuus Lidia. Petterkin oli sattunut paikalle, ja innokkaana uudesta hoitohevosestaan jätkä halusi varustaa tamman mulle valmiiksi. Ei se mua haitannut, mutta hengasin silti koko ajan karsinan edessä rapsuttelemassa tyyppiä. Ihan mukavalta se vaikutti, niin karsinassa kuin tunnillakin, vaikkakin kovin erilaiselta pieneen pölypallo-Feitliin verrattuna.

Tunnin jälkeen Petter lähti tekemään jotain hoitoheppansa kanssa, ja mä suuntasin tallinvinttiin, koska Feitlillä oli vielä alkeis-jatkotunti meidän tunnin perään. En tiedä yllätyinkö, kun löysin sohvasta Inga-Stinan. En varmaan.
”Moi, mitäs sulle?”, se kysyi kaakaomukinsa takaa.
”Ihan jees, oli jännää mennä tol Lidialla”, vastasin ja kaadoin pannusta toivottavasti suhteellisen tuoretta kahvia vakiomukiini (vaaleanpunainen kirkkaanvihreillä neliapiloilla ja riemunkirjavilla hevosenkengillä).
”Ai sä menit sillä! Oliks jännää?”
”En mä tiiä oliko se välttämättä jännää, kunhan erilaista”, naurahdin pää hartioita myöten jääkaapissa. ”Et oo tosissas, onks täällä taas vaan jotain Svenin punasta tissimaitoa?”
”On, mut tässä kaakaossa se menee ihan hyvin”, IS vastasi huomio kiinnittyneenä puhelimeensa ja todennäköisesti johonkin peliin. Kahvi juotaisiin tänään siis mustana, vaikka ei se mua oikeastaan haitannut.

Alkeisjatkotunnin loppupuolella suuntasimme Ingan kanssa kohti maneesia, mä valmiina auttamaan Feitlin takaisin pihattoon ja Inga valmistautuneena taluttamaan hoitoponiaan seitsemältä alkavalla lasten alkeistunnilla. Mä vähän vittuilin sille siitä, mutta harmikseni Dimonan ratsastaja oli syksyn aikana kehittynyt jo sen verran, että pärjäsi suurimman osan ajasta ilman taluttajaa. Hitto.

Feitlin ratsastaja oli alkeisjatkotunnilla ollut pieni, mutta aivan järjettömän reipas Eline. Kymmenvuotias brunette kiharapää reippaasti nosti jalustimet, löysäsi satulavyön ja lähti taluttamaan ratsuaan ulos maneesista ennen kuin mä ehdin edes kissaa sanoa. Ei siinä, jäipähän vähemmän duunia mulle.

Kun Eline oli harjannut Feitlin mielestään tarpeeksi puhtaaksi, kantanut varusteet pois ja lähtenyt isänsä kyydillä kotiin, mä jäin vielä rapsuttelemaan tammaa hetkeksi. Oli harmi, että Feitli asui nyt oikeasti pihatossa, jossa sillä ei ollut omaa karsinaa enkä mä siten voinut pakottaa sitä hengaamaan mun kanssa kovin pitkään. Feitli venytti ylähuultaan tyytyväisenä, kun rapsutin sitä leuan alta, ja silloin tamma yhtäkkiä haistoi mun taskussa olleen Polo Mintin. ”Et sitten kerro kenellekään, muuten mulla on kohta kokonainen tammalauma mun perässä”, sanoin sille ja sujautin minttukarkin nopeasti harmaiden huulten väliin.

”Oot sä kyllä semmonen hurmuri”, mä sanoin sille taputtaen sen kaulaa, ja lähdin putsaamaan tamman varusteita.

den andre  lol onks tää oikeest mun toka hoitomerkintä.... way to go kirjotan seuraavan taas 3,5v päästä

Viestien lukumäärä : 8
Ikä : 18

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Takaisin alkuun

Oikeudet tällä foorumilla:
Voit vastata viesteihin tässä foorumissa