Shelyesin Foorumi
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

2020/08/31 - 1 - Viimeinen ilta

Siirry alas

2020/08/31 - 1 - Viimeinen ilta Empty 2020/08/31 - 1 - Viimeinen ilta

Viesti kirjoittaja Jassu lähetetty La 05 Syys 2020, 15:20

Kisaviikonloppu oli ollut henkisesti ja fyysisesti kuluttava, mutta after rideille oli ”raahauduttava vaikka kilon kappaleina”, kuten Joona ja Janni olivat asian ilmaisseet. Melkein olisi tehnyt mieli laittaa veto pystyyn sen puolesta, että Joonasta ei olisi huomenna kuskiksi ja mun olisi ajettava se pahuksen hevosrekka yksin takaisin Norjaan. Minkäs mä sille mahdoin, joten mulla ei ollut muuta vaihtoehtoa, kuin kaivaa tilaisuutta varten mukana raahaamani musta juhlahaalari matkalaukun pohjalta, sutaista pörröiset hiukseni huolettomalle nutturalle ja maalata ripseni ja kulmani tummiksi. Jalkaani potkaisin tummat korkokengät, ja suoristin vielä Hotelli Lieken huoneen seinällä roikkuvasta vinosta peilistä kultaista, Jannilta lainaamaani kaulakorua. Lukko oli takertunut haalarin pitsiseen yläosaan, ja sain taistella hyvän tovin, ennen kuin sain sen irrotettua ilman että koko haalari olisi purkautunut.

Olimme sopineet matkalaisten kanssa chatissa lähtevämme Seppeleeseen Helsingistä vuokraamallamme tila-autolla, ja loput tulisivat perästä parilla taksilla. Minua ei haitannut olla kuskina, sillä joutuisin joka tapauksessa lähtemään aikaisin nukkumaan, jotta jaksaisin ajaa huomenna koko päivän. Annike, Amira, Hilla ja Lilja hyppäsivät autoni kyytiin ja dieselmoottori murahti käymään. Kylläpä korkokengillä ajaminen olikin hankalaa, mutta onneksi auto oli automaattivaihteinen eikä matkakaan ollut pitkä.

Seppeleen heinävintillä meno oli jo täydessä tohinassa, vaikka ajattelimme olevamme ajoissa saavuttuamme perille jo vartin yli seitsemän. Tallin nuori osaomistajatar Salma tervehti meitä iloisesti heti saapuessamme. Olimme tutustuneet Salman kanssa jo kesällä Norjassa, vaikka hän olikin minulle jo ennestään tuttu nimi seurattuani hänen kilpailu-uraansa uteliaisuudella jo vuosia. Joku ojensi kuohuviinilaseja ja alaikäisille Pommacia. Buffetpöytä oli kauniisti koristeltu.

”Onnittelut hyvin järjestetystä tapahtumasta”, kiittelin lämpimästi hymyilevää Salmaa ja sopivasti paikalle pölähtänyttä vaaleakutrista Emmyä. ”Tulemme aivan varmasti toiseenkin osakilpailuun, tallilaiset olivat reissusta aivan innoissaan!”

Minun oli helppo minglata seppeleläisten kanssa, sillä puhuin sujuvaa suomea. Onneksi meidänkin porukastamme löytyi suulasta porukkaa, kuten Lilja, joka oli oitis vaihtanut kielen englanniksi ja mennyt jututtamaan tutustumisluokassa kilpailleita suomalaisratsastajia. Katselin ympärilleni ja ilokseni tunnistin juhlijoiden joukosta muutamia Sommersolvervista tuttuja kasvoja. Illan artisti viritteli kaikessa rauhassa kitaraansa kevyen taustamusiikin soidessa. Vintin ovi kävi ja ensimmäinen taksillinen meidän porukkaamme lipui varovaisesti sisään.

"Joko käydään buffetin kimppuun?" kysyin kilistettyämme juuri saapuneiden tallilaisten kesken.
Jassu
Jassu
Tallin omistaja

Viestien lukumäärä : 455

http://hiirenkolo.net/shelyes

Amira, Joona, Lilja and Elisa like this post

Takaisin alkuun Siirry alas

2020/08/31 - 1 - Viimeinen ilta Empty Vs: 2020/08/31 - 1 - Viimeinen ilta

Viesti kirjoittaja Sonia lähetetty Pe 11 Syys 2020, 08:37

Luojan kiitos mä en käyttänyt korkkareita. Sen totesin kävellessäni kohti yhtä Seppeleen tallialueen monista piharakennuksista, jonka vintillä after ridet olivat, ja katsoessani jonkun mimmin haparoivaa kävelyä pihan toisella puolella. Korot upposivat sateessa pehmenneeseen hiekkamaahan ja tyttö näytti muutenkin pudonneen täysin väärään aikaan ja paikkaan – ilmassa tuoksui märkä heinä, hiekka ja hevonen, ei suinkaan Tuhkimon kaltaisen kristallilinnan kukkainen aromi.

Muu porukka oli varmaankin jo ehtinyt pelipaikoille, niin ainakin arvelin, mutta pidin silti kiirettä. Harpoin portaita ylös ja nyin mekkoani alaspäin varmuuden vuoksi, samalla kun after ridejen hälinä voimistui.

Katseeni osui lähestulkoon heti Shelyn porukkaan ja kipitin pikaisesti lähemmäs.

“Noniin! Päästään kilistämään!”

Rintakehäni kohoili hengästymisen tahdissa, kun kohotin Jassun ojentaman skumppalasin ilmaan. Lasit helisivät iloisesti ja porukan kasvoilla häilähteli iloisia ilmeitä.

Otin Jassun ehdotuksen buffetista ilolla vastaan. Nälkä kurni jo vatsassa ja ruuan tuoksu tuntui suorastaan huumaavalta.

“Miten sun luokat meni?” tiedusteli perässäni tuleva Katya samalla kun lappasin wrappeja pahvilautaselle.

“Ihan metsään kummatkin”, tokaisin ja katselin himoiten kylmäsavulohirullia, joiden kohdalle en ollut vielä jonossa ennättänyt.

“Ai”, Katya sanoi ja näytti selkeästi siltä, ettei tiennyt pitäisikö pahoitella tai jotain. Nauroin.

“Mutta ei se mitään, pääasia ettei oltu vikoja!”

Onnittelin vielä Katyaa sijoittumisesta, ennen kuin siirryin sivummalle tuhoamaan kukkurallista lautastani. Kuuntelin vieressä jutustelevien Shelyläisten juttuja kykenemättä ottamaan kuitenkaan osaa keskusteluun, sillä suuni oli täynnä savulohta.

Raffen päiväkirja | Tarkennusta henkilöstä | Spinnarit
Sonia
Sonia

Viestien lukumäärä : 52
Ikä : 23

Jassu, Joona and Elisa like this post

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa